Rockettothesky

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
samme her du.. merkelig saker;)

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
men det er jeg.... Billy Mackenzie derimot, blir jeg nok aldri lei av.....
The fault is, I can find no fault in you ;D

U

utgatt60135

Gjest
http://www.panorama.no/vis.php?kat=2&did=5345
http://oslopuls.no/musikk/article1480561.ece

Denne plata snurret mye da den var nyinnkjøpt. Nå har den blitt satt inn igjen og fikk bare lyst til å skryte mer av denne plata da den føles like bra nå som ved første lytt. En av de beste norske jeg har....

Anbefales mye av de som ennå ikke kjenner til henne.. nydelig fengende pop med finurlig stemmebruk... spennende..

Lytt selv;
http://www.musikkonline.no/shop/displayAlbum.asp?id=31349

- men spor 7 skulle ikke ha vært der, imo....

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.781
Torget vurderinger
4
Spennende dame med snurrige tekster om ting som ikke betyr er hva man tror de betyr...og i år kommer ny skive...glede seg !

U

utgatt60135

Gjest
Å.. det blir spennende..... :)

Vet du når? Og hvor leste du det?

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.781
Torget vurderinger
4
I en av alle listen over 2008-plater som var i avisene etter nyttår. Husker ikke når...vårparten tror jeg.

U

utgatt60135

Gjest

Ja, da er den her. Holder på med andre gjennomlytting og er skeptisk. Passer teamet hennes uttrykk og stemme? Kanskje vokser den på seg ::)

Noen som har hørt den?

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.781
Torget vurderinger
4
Har bare rukket en runde i bakgrunnen, men klok av skade skal jeg gi den noen runder før dommen faller. Dessuten kom jo Lucinda sin skive i dag også...og man kan jo ikke rekke over alt på en liten kveld.

U

utgatt60135

Gjest
Det er lurt ja! Ikke så lurt å ta i for mye andre veien heller. Har anbefalt noen varmt som ikke har fått mye spilletid i etterkant.

Hvor blir det av anmeldelsene? De pleier da å komme noen dager før utgivelse men har ikke sett en eneste en til nå.

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Antall liker
22
Takkar for tipset. Høyres lovande ut på myspace, får sjekke det ut på cd. Merkeleg at eg ikkje har fått med meg denne dama før.

Eg stussa litt når eg såg fyrste tittelen på Myspace: Grizzly man, men det ser ikkje ut til å vere noko kobling til fimen (Ein nyfrelst rusmisbrukar med dårleg sjølvinnsikt som reiser til Alaska for å redde grizzlybjørnane der. Vel verdt å få med seg, regissert av Werner Herzog)

I

ijustpop

Gjest
Lyngen skrev:
Det er lurt ja! Ikke så lurt å ta i for mye andre veien heller. Har anbefalt noen varmt som ikke har fått mye spilletid i etterkant.

Hvor blir det av anmeldelsene? De pleier da å komme noen dager før utgivelse men har ikke sett en eneste en til nå.
Kommer som regel tirsdag, dagen etter platen slippes i dagsavisene. I helga hvis det er store utgivelser og enkelte ganger tirsdag, uka før albumslipp. Anmeldelser av Medea finner du i de fleste dagsaviser i dag.

Likte veldig godt debuten og har hørt mye av det nye materialet da de har vært kjernen i hennes konserter siden i fjor sommer. Høres bra ut, og plata kjøpes vel inn snart. Har hatt handlestopp for plater siste 2 måneder for å se litt hva det gjør med lyttevanene. Andre burde prøve det samme.

I

ijustpop

Gjest
kjetinho skrev:
Takkar for tipset. Høyres lovande ut på myspace, får sjekke det ut på cd. Merkeleg at eg ikkje har fått med meg denne dama før.

Eg stussa litt når eg såg fyrste tittelen på Myspace: Grizzly man, men det ser ikkje ut til å vere noko kobling til fimen (Ein nyfrelst rusmisbrukar med dårleg sjølvinnsikt som reiser til Alaska for å redde grizzlybjørnane der. Vel verdt å få med seg, regissert av Werner Herzog)
Grizzlyman låta er visstnok direkte inspirert av filmen.

U

utgatt60135

Gjest
Jo den vokser :). Likte det Dagbladet skrev til slutt;

Tålmodighet
Som en observant leser nok allerede vil ha konkludert med, er «Medea» ei plate som fordrer at du tenker på den. Den mangler – med spredte unntak – sin forgjengers nynnepotensial. Men det er ei plate som vokser, og det som ved første ørekast låter som formløs klynking og mumling over diffuse, røykaktige arrangementer, antar sakte gjenkjennelige og vakre former.

Undertegnede er vanligvis den første til å rynke på nesa av musikk som krever at lytteren er tålmodig, men så lenge innsatsen er verdt det så til de grader, får man la det gå en sjelden gang iblant. Sånn annethvert år eller deromkring.

Og det Jenny skriver selv;

«Når jeg spiller, lager jeg vann, og så drukner jeg stemmen i vannet, så den skal synge om hvordan det er å ha druknet.»

Hval er en kunstner og måten hun bruker stemmen på er bare lekkert. Likte nok debuten som var mer umiddelbar fengende bedre ennå, men vi får se....

Noen storselger blir hun nok aldri - og bra er det :D.

Topp Bunn