Roberths akustikk-tråd!

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Antall liker
291
Torget vurderinger
20
Hei

Først og fremst ang. bildene, fokusen er helt på jordet, men autofokusen er ødelagt på objektivet på kamerate.

Jeg har begynt å se litt etter hva jeg kan gjøre for å forbedre min stue/lytterom. Jeg er villig til å gå så pass langt som ommøbelere om nødvendig. Har forløpig ikke noen budsjett for å kjøpe inn akustikkplater o.l. så i første omgang vil jeg finne enkle ting jeg kan gjøre for å få bedre lyd. Det jeg hører mest som åpenbart er feil med lyden er at bassen er helt f***ed, for å si det slik.

Bare å komme med forslag

Vedlegg

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Hva, litt mer spesifikt, er problemet med bassen? Det er ørten tråder om dette på sentralen. Søk litt rundt. Et godt utgangspunkt er å prøve forskjellige plasseringer av høyttalere og lytteposisjon. :)

Mvh

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Jeg vil anbefale deg å rydde litt før du publiser hvordan du bor. Mora di vil begynne å grine hvis hun ser dette...
Begynn å rydde litt og vaske skittentøyet. Lyden vil garantert ble bedre bare av det..
Neste trinn blir å plassere høyttaler og anlegg symmetrisk i forhold til veggen , få vekk det pc bordet
i beste mening
Sleiven

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Antall liker
291
Torget vurderinger
20
Sleiven skrev:
Jeg vil anbefale deg å rydde litt før du publiser hvordan du bor. Mora di vil begynne å grine hvis hun ser dette...
Begynn å rydde litt og vaske skittentøyet. Lyden vil garantert ble bedre bare av det..
Neste trinn blir å plassere høyttaler og anlegg symmetrisk i forhold til veggen , få vekk det pc bordet
i beste mening
Sleiven
Nå har jeg fått nye høytallere disse er plassert i hjørnene og racket er flyttet til midten på den veggen, pc-bordet er plassert et annet sted.
Vasker skittentøyet så ofte som mulig:p Mamma er ganske sløv med å vaske klær, så hun har ingen ting hun skulle ha sagt ;D

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Roberth skrev:
Sleiven skrev:
i beste mening
Sleiven
Nå har jeg fått nye høytallere disse er plassert i hjørnene og racket er flyttet til midten på den veggen, pc-bordet er plassert et annet sted.
Vasker skittentøyet så ofte som mulig:p Mamma er ganske sløv med å vaske klær, så hun har ingen ting hun skulle ha sagt ;D
Ble lyden bedre med nye høyttalere og symmetrisk plassering?

Innkjøp av skittentøyskorg bør stå høyt på listen over hva du bør bruke penger på i nærmeste fremtid. Med et ryddig hjem øker trivselen.

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Antall liker
291
Torget vurderinger
20
Anonym skrev:
Roberth skrev:
Sleiven skrev:
i beste mening
Sleiven
Ble lyden bedre med nye høyttalere og symmetrisk plassering?

Innkjøp av skittentøyskorg bør stå høyt på listen over hva du bør bruke penger på i nærmeste fremtid. Med et ryddig hjem øker trivselen.
Ja uten tvil, i kombinasjon av nye høytalere og bedre plassering, ble stereoperspektivet og bass responsen mye bedre.
Høytallerne er Klipsch Heresy III for dem som lurer.

Fikk 3 skittentøyskurver av mamma i bursdagsgave 8)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Roberth skrev:
Dette er ikke facebook, så nei :p
Hva, har du ikke mora di her på HFS? :eek:
Det er jo blitt så populært med damer her inne nå- tror det er hele tre stk. som er innom. Rene syforeningen snart.

T

timc

Gjest
Er jo så mange menn som er blitt kastet ut at vi snart har jevn kjønnsfordelling her inne. Jeg velger å tro at Ottar står bak! ;)

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Antall liker
291
Torget vurderinger
20
Beklager bilde kvaliteten, kameraet er på reparasjon. Men slik ser det ut nå.

Vedlegg

Topp Bunn