Roald på bærtur

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.243
Antall liker
2.475
Torget vurderinger
1
Etter flere uker på lydmessig bærtur er jeg endelig tilbake ;D ;D ;D

Etter å ha erfart den fantastiske brukervennligheten det er med pc basert avspilling, konverterte jeg for noen uker siden. Det ble en liten lydmessig nedtur der de hissige sibilantene gjorde sin inntreden.

Siden jeg har erfart hvor store endringer man for ved flytting på høyttalere satte jeg i gang 8)

Etter uker med flytting – sinussveip – lytting, noe som sikker har før til at samboer og naboer tygger valium som drops.

Og etter å ha hvert innom for tynt, lite oppløst, basstungt og bare dårlig, gikk jeg tilbake til utgangspunktet og startet pånytt.

Små steg er viktig 3,5cm sideveis og 1cm vinklig var det som skulle til ;D ;D ;D ;D ;D

Nå er det av gårde på intimkonsert med Eidsvåg, så får jeg se om jeg fremdeles liker lyden når jeg er tilbake



Mvh Roald
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Først hissige sibilanter ::) du er nok enda mer følsom for slikt enn meg, jeg syntes ikke det var noe problem hos deg på det jeg hørte.

En annen ting, har du observert tråden om XRCD platene?
Den jeg hadde med til deg med Doug MC Leod, den hørtes ikke god ut hos deg slik jeg kjenner den, kanskje noe av den omtalte problematikken i nevnte tråd, og da skjønner jeg mer av det som sto der.
Mvh.KW
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.243
Antall liker
2.475
Torget vurderinger
1
Vel du var innom her når jeg var i den mørke/bassrike perioden, låter annerledes nå.

Jeg syntes heller ikke den låt noe særlig, skal høre på den i morgen når ørene har fått litt hvile.


Det er mye å si om NRK men studio nr 19 skulle jeg gjerne hatt som lytterom :) :)


Mvh Roald
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.243
Antall liker
2.475
Torget vurderinger
1
Hei kw
Den låt litt bedre nå, ikke som de beste men bedre …..mulig litt av sjokket har lagt seg for det låt ikke bra når du var her ???

Tror muligens jeg var litt lydblind, hørte nok litt for mye på de låtene som jeg vet hvordan låter når det spiller bra, hørte muligens litt for mye i hodet

Når du kom med ukjent materialet som låt såpass dårlig var det en vekker, så da var det tilbake til start

Døren er som alltid åpen for nye ører ;)


Mvh Roald
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei igjen!
Alltid en fordel med andre/nye ører, selv om en ikke alltid nødvendigvis deler de nye ørers oppfatning, men noen ganger kan det være det som bidrar til at en får nye innspill.

Jeg syntes det var vanskelig å si mye om det jeg hørte hos deg, ikke for at jeg ikke turde, men mer at jeg er litt treg med å skille uten å ha eget (hjemmelyd) i hode.
Jeg tok en liten runde med det medbrakte hjemme hos meg sjøl og da ble det med en gang litt lettere å få ord på i hvert fall forskjellene (på det medbrakte)

Godt du sier sjøl at du da var inne i en mørk og basstung periode for det kan jeg være enig i.
Det jeg derimot ikke er/var enig i var at du var redd for at det var for analytisk (og med for spiss/lys/ssslyder? forsto jeg deg rett den kvelden?
For det syntes jeg ikke var tilfelle på dette var det flott.

Jeg kan si litt til , men det tar jeg eventuelt på PM ;)
Mvh.KW
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.243
Antall liker
2.475
Torget vurderinger
1
Setter stor pris på en pm, alltid kjekt med innspill selv om ikke lydidealet skulle være 100%

Vi ligger vel på 90% ;)


Jeg sier uansett at ingen må være redd for å si hva man mener, tross krangle trådene, tror jeg vi alle prøver å dra i samme retning ;D

Mvh Roald
 
Topp Bunn