Risiko ved handel via amazon.com

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.132
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Sitter og tygger på om jeg skal kjøpe en Sonos-spiller + remote via amazon.com.
Hva kan gå "galt"?
Kan jeg få tilsendt en spiller beregnet på det amerikanske marked, dvs 110V?

mvh
Proffen

N

nb

Gjest
Proffen skrev:
Sitter og tygger på om jeg skal kjøpe en Sonos-spiller + remote via amazon.com.
Hva kan gå "galt"?
Kan jeg få tilsendt en spiller beregnet på det amerikanske marked, dvs 110V?

mvh
Proffen
Slike moderne dingser har ofte strømforsyning som takler 110-230 Volt og 50/60Hz, men sjekk det både en, to og tre ganger før du kjøper at du får en som faktisk kan brukes på 230v/50Hz. Utover det er det vel ikke så mye som kan gå galt. Det tilkommer 25% moms + et gebyr til den som fortoller for deg (f.eks Posten), det er vel på et par hundrelapper eller noe slikt.

Det er ikke toll på slikt inn til Norge, "kun" 25% moms.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.132
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Takk for svar!
Er i skrivende stund i kontakt med amazon.com pr mail, og vil gjerne få mer info derfra...
Cluet er lissom at jeg kan få tak i en slik spiller + remote til ca 60% av prisen hifiklubben opererer med. DET lar seg høre, men skal jo kunne brukes og da!

Edit: 550dollar for en zp90 + cr200 lar seg deff høre!

mvh
Proffen

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.066
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Amazon sender vel ikke elektronikk til Norge? Jeg brukte JetCarrier da jeg kjøpte mine AKG 702 fra amazon.

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Du kan påregne å skifte strømkontakt da de amerikanske er helt forskjellig fra Norge, eller bruke adapter noe som ikke er så pent dersom PSUen er såkalt "veggvorte".

Ellers kan det oppstå problemer med garantier og reklamasjonsrett. Der borte opereres det med ett års garanti. De vil nok derfor være uvillig å selge til Norge hvor vi opererer med fem års reklamasjonsrett.

N

nb

Gjest
Baksiden av zp90 indikrerer i alle fall at det kun er å kjøpe en løs europeisk nettledning og plugge inn. Står ved kontatkten at den er 100-240V og 50/60Hz så da burde det ikke være noe problem

Vedlegg

S

Supertramp

Gjest
Som Morten skriver, så tror jeg ikke man får kjøpt elektronikk direkte hjem fra Amazon.
Man får et feilsvar i ordren i det man skal betale for varen.

N

nb

Gjest
Supertramp skrev:
Som Morten skriver, så tror jeg ikke man får kjøpt elektronikk direkte hjem fra Amazon.
Man får et feilsvar i ordren i det man skal betale for varen.
... men det løses enkelt ved på å bruke JetCarrier eller lignende. Altenrnativt bestille fra noen andre enn Amazon, garanti på noe som er kjøpt i USA er uansett bare å glemme, så da er det ikke så nøye hvor det er bestillt fra.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.132
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
mteinum skrev:
Amazon sender vel ikke elektronikk til Norge? Jeg brukte JetCarrier da jeg kjøpte mine AKG 702 fra amazon.
Skal ikke si om Amazon sender elektronikk til Norge eller ei...
Det jeg derimot kan si, er at produktet jeg refererte til, blir solgt på amazon sine nettsider av en eller annen forhandler...og de sender ikke til Norge.
Så da kommer kanskje Hifiklubben til å få sin avanse, tross alt... ;D ::) :-\

Likevel litt rart at prisforskjellen skal være sååå stor, synes nå jeg!
Hadde klubben tatt f x omlag 4-4500,- for pakken, hadde saken stilt seg ganske annerledes. Jaja.............sånn skal det vel være her på bjerget...

mvh
Proffen

N

nb

Gjest
Proffen skrev:
Så da kommer kanskje Hifiklubben til å få sin avanse, tross alt... ;D ::) :-\

Likevel litt rart at prisforskjellen skal være sååå stor, synes nå jeg!
Hadde klubben tatt f x omlag 4-4500,- for pakken, hadde saken stilt seg ganske annerledes. Jaja.............sånn skal det vel være her på bjerget...

mvh
Proffen
Ingen grunn til det, registrer deg hos jetcarrier.no, få sendt varene dit, så ordner de forsendelse hjem til deg, fortolling og alt det andre. Funker som faen. Du kan sende med flyfrakt om det haster eller sjøfrakt om du har god tid.

U

utgatt60135

Gjest
Hiver meg like godt på en gammel tråd.

Jeg kjøpte en par øreplugger (Etymotic Hf-5 til 1235,-), men det ene elementet har godt i stykker. Har man ikke noe garanti og reklamasjonsrett ved kjøp via amazon?

Jeg ser bare en link for returnerig av ødelagte ting, men den datoen har gått ut. Kun litt over 2 måndeder etter bestilling :-\.

Bart

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.03.2007
Antall liker
63
Lyngen skrev:

Jeg kjøpte en par øreplugger (Etymotic Hf-5 til 1235,-), men det ene elementet har godt i stykker. Har man ikke noe garanti og reklamasjonsrett ved kjøp via amazon?

Jeg ser bare en link for returnerig av ødelagte ting, men den datoen har gått ut. Kun litt over 2 måndeder etter bestilling :-\.
Ta direkte kontakt med Etymotic. Det er 2 års garanti på hf-5.
http://www.etymotic.com/cs/warranty.html

U

utgatt60135

Gjest
Bart skrev:
Lyngen skrev:

Ta direkte kontakt med Etymotic. Det er 2 års garanti på hf-5.
http://www.etymotic.com/cs/warranty.html
Ok, jeg får prøve det. Takk for link.

Topp Bunn