Ripping av DVD - Hvordan?

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Innlegg
440
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Hei.
Jeg har kjøpt meg en Xtreamer fra xtreamer.net, som gjør det mulig å streame bl.a. DVD filmer fra en NAS.
Hvilket program er bedst til å rippe DVD med?
Hvis jeg skal komprimere f.eks. barnefilmer til divx, hvordan gjøres det bedst?
De av dere som har rippet DVD, hvordan struktur har dere på samlingen?
Har i øyeblikket:
root
|- DVD
| |-tittel (en pr. film)
| |-isofil (en pr. disk)
|-BD
|-tittel (en pr. film)
|-isofil (en pr. disk)

-Nolfi
 

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2008
Innlegg
261
Antall liker
0
Personlig bruker jeg DVD Shrink til ripping av DVD. Synes dette er enkelt og greit. Man kan rippe i full kvalitet, eller gjøre det slik at man får en komprimert utgave for brenning på vanlig DVD-R.

Konvertering av DVD til DivX brukte jeg AutoGordianKnot før. Har vel ikke brukt det på noen år, men er fremdeles et av de beste programmene der ute. Begge disse er gratis.
 

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Innlegg
440
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Har prøvd DVD Shrink, men opplever at jeg får valgt fra lydspor jeg gjerne skulle ha hatt. Velger jeg f.eks. alle AC3 5.1 spor fra på The Incredibles, og kun tar 2 kanals AC3 med, får jeg kun directors comments sporet ??? ikke dansk, norsk og engelsk..
Også Pixar Short Films har samme problemet. Ander igjen har ingen problemer. Er det ikke en regel for hva man kan ta med av spor når man ripper via DVD Shrink?
 

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Kjører du Shrink på full auto..? Det er en stund siden jeg brukte dette programmet, men jeg mener man kunne velge og vrake i såvel lydspor, som filmkapitler.

Har du prøvd CloneDVD..? Akkurat dette er vel mer hva jeg gjør innimellom, kloner en DVD. Dvs at divx og andre formater er ukjent terreng for meg, da jeg helst "krymper" DVD-filene til de passer på en vanlig DVD-R. I CloneDVD kan du velge vekk alt materialet du anser som uønsket, inkludert lydspor og undertekst. Det er logisk bygget opp, og du krysser i praksis av for det du ønsker å beholde.
 

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Innlegg
440
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Sådan her ser DVD Shrink ut, når jeg ripper The Incredibles med ingen lyd:
 

Vedlegg

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Her er nok hovedsporet de større filene ja, og de små du har valgt ut tipper jeg tilhører mindre filmsnutter i innledning eller i ekstramaterialet.
 

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Innlegg
188
Antall liker
1
Last ned en demo av dvdfab og jeg tror dine problemer er løst.
mvh
 
Topp Bunn