Ripping av CD'er.

Aries55

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2007
Antall liker
0
Jeg har nå rippet hundreivis av CD'er på Windows Media Player med vellykket resultat til en ekstern Western Digital harddisk på 1000 gb, men har fremdeles ca 20 Cd'er som fremstår i biblioteket som ukjent artist /tittel, og finner bare ikke ut hvordan jeg manuellt eller ved hjelp av internett kan få disse katalogisert. Kan noen hjelpe meg (med teskje) ?
Dessuten har jeg gjort utallige forsøk på å svare blekansikt på en PM, men får det faen ikke gjennom. Og min PC fungerer på alt annet. Hva gjør jeg galt ? (Er ingen PC racer, men får til det meste)

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.265
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
1. Denne posten burde ha ligget på datahjørnet..., men når den likevel er her:
2. Feilen ligger hverken hos deg eller WMP11, men hos den basen WMP slår opp mot.
3. Last ned Winamp; den slår opp mot Gracenote, og det skulle forundre meg meget om den ikke har opplysningene som mangler hos freedb.
4. Winamp i gratisversjonen er mye tregere enn WMP, men skulle kunne rippe i WMA-format og mp3, hvis det er det du har brukt ellers. Wav tar'n også. Ettersom det bare gjenstår såpass få plater ville jeg ha prøvd dette først.
5. Det er din avgjørelse hvilket format du velger å rippe til, så jeg skal la være å skryte av FLAC.

Bernt K

Aries55

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2007
Antall liker
0
Jeg har rippet i waw format ettersom jeg forsto det var det beste i Windows Media Player. Jeg lastet ned Winamp som du foreslo, men ble ikke noe klokere. Er det ingen enkel måte å skrive inn artist/tittel i WMP manuellt ? Dessuten har jeg enkelte CD'er som bare ikke lar seg rippe, bl.a Eric Claptons Me And Mr Johnsen

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.963
berxter skrev:
5. Det er din avgjørelse hvilket format du velger å rippe til, så jeg skal la være å skryte av FLAC.

Bernt K
:) Jeg skal også la være å nevne at det klart beste er å bruke dBpoweramp til å rippe til FLAC og deretter bruke MediaMonkey til organisering...

aloz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Antall liker
127
Torget vurderinger
2
De få ( :)) gangene jeg ikke får opp albuminfo på
mine WMP-filer bruker jeg "edit" og skriver all info inn manuelt.

aloz

Topp Bunn