Rippe CDer med kopibeskyttelse

XD-845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2008
Antall liker
0
Har hørt rykter om at Nissen kommer med hard pakke i år og har i den forbindelse startet med å rippe min stoore CD samling inn på disk. Jeg viste at noen av CDene har kopibeskyttelse men hvordan får jeg rippet disse? Kjører dBpowerAmp (forøvrig veldig bra). ???

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Jeg har aldri hatt noen problemer med å rippe kopibeskyttede cder, de går rett igjennom som alle andre cder. Bruker Max på Mac og Exact Audio Copy på pc.

XD-845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2008
Antall liker
0
Bach_Man skrev:
Jeg har aldri hatt noen problemer med å rippe kopibeskyttede cder, de går rett igjennom som alle andre cder. Bruker Max på Mac og Exact Audio Copy på pc.
Jeg bruker dBPowerAmp, er det noen innstillinger?

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Vet ikke, bruker ikke det programmet. Men prinsipielt skal det ikke være noe problem, prøv et annet rippeprogram om det ikke funker.

B

Back_Door

Gjest
Jeg bruker eac og har rippet kopibeskyttede cd-er. Noen ganger bruker da programmet enormt lang tid (timer), men det går gjennom til slutt. Heldigvis er det langt mellom slike vriompeiser.

XD-845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2008
Antall liker
0
Karma skrev:
Jeg bruker eac og har rippet kopibeskyttede cd-er. Noen ganger bruker da programmet enormt lang tid (timer), men det går gjennom til slutt. Heldigvis er det langt mellom slike vriompeiser.
Har en slik vriompeis nå, vil ikke rippe altså, men det løsner vell :mad:

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.496
Torget vurderinger
13
ITunes bruker jeg og har aldri hatt noen problemer, slå på feilkorrigering og organiser i musikk Tunes mappen, enklere blir det ikke.

MVH Johnny

M

marsboer

Gjest
Det er ikke sikkert programvaren er problemet. EAC har klart å rippe alt, men bruker forferdelig lang tid på enkelte CD'er. Da har jeg kjørt CD-en inn i damas laptop og rippet med EAC her og da har CD-en blitt rippet med normal hastighet.

Med andre ord så er noen CD-plater rett og slett kranglete med enkelte optiske drev. Har imidlertid ikke hatt noen problemer med min nåværende DVD-brenner, men størsteparten av rippejobben ble gjort med et annet drev for noen år siden.

Topp Bunn