riper i glass??

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.276
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
hei

har et pent glassbord som det desverre har blitt litt ripete,er det noen her som har en peiling på hva en kan bruke å polere ripete glass med??
hvis det i det hele tatt er noe å gjøre med det,jævlig dyrt å kjøpe ny plate :(

mvh

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.625
Torget vurderinger
0
Det finnes helt sikkert "spesial lurium" til slik bruk, men du kan jo prøve noe jeg brukte for å polere avtrekket på en pistol, og med meget hell. ;)

Apotek, muligens også noen dagligvarebutikker, selger bokser med et spesialpulver for å pusse tenner / tannproteser. Ganske fint pussepulver. Jeg blandet det ut i våpenolje til en ganske tykk grøt, men oljen eller vannet du bruker spiller nok mindre rolle, hovedsaken er at du får en passe tykk grøt som du kan gnukke på plata. En slik oppvasksvamp med en hård og en myk side ( selges vel i 10 pakninger på REMA/RIMI ) burde vel fungere til å gnukke med. Bruk den harde siden til og begynne med og bytt senere til den myke siden og bland litt mere veske i grøten etter som du oppnår resultater.

Hjelper ikke dette ville jeg ( i desperasjon ) ha prøvd med 2000 våtslipepapir og maskin, etterfulgt av 4000 papir og så denne "tannbehandlingen" til slutt.

Det eneste jeg tør påstå med noen sikkerhet er at dette vil måtte ta "noe" tid!

Topp Bunn