Politikk, religion og samfunn RIP

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.522
    Antall liker
    7.851
    Torget vurderinger
    0
    Da har ungdommens store politiske idol stemplet ut!

    Kåre Willoch var en av de store, virkelig store Høyrepolitikerne. En intelektuell, meget inteligent mann som tilhørte en helt annen generasjon enn dagens "jukse til seg selv" politikere!

    Hvil i fred Willoch!
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Da har ungdommens store politiske idol stemplet ut!

    Kåre Willoch var en av de store, virkelig store Høyrepolitikerne. En intelektuell, meget inteligent mann som tilhørte en helt annen generasjon enn dagens "jukse til seg selv" politikere!

    Hvil i fred Willoch!
    Føles ut som en evighet siden slik anstendighet. Han ble enda mer anstendig straks han takket av politikken og ikke ble bundet av noe partiprogram.

    Hvil i fred.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.115
    Antall liker
    9.427
    Han ble en voksen mann. Takk for tiden du gav oss, Willoch
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.928
    Antall liker
    19.786
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Han var jo arrogant, som kun Høyre-folk kan være, i sin politiske karriere. At Syse var enda mer arrogant, hjelper ikke noe særlig. Han var årsaken til jappe-tiden, og fikk gjennomslag for alt for mye Høyre- politikk, på alt for kort tid.

    Men han ble også radikalisert i sin alderdom. Særlig hans prinsippfaste holdning til palestinerne og Palestina står det stor respekt av.

    Hvil i fred.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.522
    Antall liker
    7.851
    Torget vurderinger
    0
    Willoch var en meget skarp mann som stort sett hadde svar på det meste.

    Tidligere ordfører i Trondheim Marvin Wiseth, sa en gang vi snakket sammen følgende om Willoch:

    "Hvis Willoch en eneste gang hadde svart på et spørsmål, "Det vet jeg faktisk ikke!" ville 50% av norges befolkning ha dødd av
    sjokk og den andre halvparten ville stemt Høyre!"

    Han var en mann som hadde satt seg veldig godt inn i alle de saker han diskuterte. Inteligent og kunnskapsrik.
    Finnes ikke slike i dag. Selv om Mimir tidvis rager et par hoder over de andre husville menneskene på Stortinget!
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.928
    Antall liker
    19.786
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Kåre Willoch utalte da Einar Gerhardsen døde i 1987, at han (Gerhardsen) var på linje med Carl Joachim Hambro.

    Frekkhetens og arrogansens nådegave hadde han sannelig.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.998
    Antall liker
    6.219
    Kåre var et fantastisk menneske og en av de mest markante politikerne vi har hatt. Han klarte å engasjere folk, både tilhengere og motstandere, gjennom måten han argumenterte for sin politikk. Han vil for alltid være mannen som åpnet Norge. Takk for alt du gjorde for oss. Hvil i fred.
     
    Sist redigert:

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.155
    Antall liker
    2.097
    uten_navn_50.jpg

    Journalisten Espen Hoff gikk bort i november. Han ble kun 57. Virkelig trist og leit. Espen etterlater seg kone og en sønn. Han var særlig kjent for oss via sin rolle som journalist i "MIdt i musikken" og som redaktør for det trykte magasinet NRK Musikken.
    Jeg traff Espen Hoff på Tivoli i Køben mot slutten av nittitallet, på en event som B&O og Deutsche Grammophon hadde. Han og en annen person hadde nettopp gitt ut "Den lille sigarguiden", og vi kom øyeblikkelig i prat da jeg stod og dampet på en "Griffin" ute på en terrasse. Anne-Sophie Mutter, omgitt av en hærskare pent dressede gubber, kastet forsiktige blikk sideveis mot de glade norske guttene. Gode minner fra den turen, og noe av det jeg husker best var denne vennlige og kunnskapsrike norske journalisten.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.784
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Sidney Portier har forlatt tiden 94 år

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.784
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Tidligere fotballtrener Nils Arne Eggen har gått ut av tiden! (80)

     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Skuespiller William Hurt er død. Kjenner ham fra mange bra filmer, og han var en sånn skuespiller jeg bare likte godt. Tror jeg først så ham i Mordene i Gorkijparken.


     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.462
    Antall liker
    2.429
    Sted
    vest
    Sven Melander har gått ur tiden

     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.675
    Antall liker
    1.771
    Torget vurderinger
    1
    Harry Patterson alias Jack Higgins gikk bort den 9 april, en drivende god forfatter.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.715
    Antall liker
    11.182
    Torget vurderinger
    2
    Jon Herwig Carlsen har forlatt os. Han ble 84

    En hedersmann, egen plass med plakett på bordet hos bakeriet her i Asker. Alltid hyggelig og sosial om man traff på ham ved Semsvannet eller i sentrum, for den del.
    Han satte spor etter seg, good ol' Herwig.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Sportssendinger blir aldri det samme igjen, men nå er Jon oppe hos Kjell Kristian, og Gud selv har lært hvordan han skal kommentere..Den karakteristiske stemmen, masse humor, kunnskap og en formidlingsevne av de helt sjeldne, det var Jon Herwig i et nøtteskall. Han er også en sterkt bidragende faktor i min store bilinteresse- hvem husker ikke Trafikkposten? Jon laget også en infovideo for VW, som sto i skapet hjemme i årevis..Som han sa: Den tekniske innretning finnes ikke, som funker perfekt i det uendelige.. Det kan overføres til det vi gjør her også.. Hvor mange timer OL jeg hadde på VHS med Carlsen & Rike? Komplett Calgary, Albertville, Lillehammer og London..der kommenterte Jon seilingsøvelsene, som det siste han gjorde før pensjon. En karriere som strakte seg over 45 år..1967-2012! Og så dør han FEM DAGER før sin 85-årsdag??😞 Etter å ha underholdt, begeistret og informert et helt land over halve livet, gjennom tre generasjoner..Er det rart vi ble glade i Jon Herwig Carlsen?

    Hvil i fred, Jon…En stor takk fra hele folket. Og spesielt fra meg.❤
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.506
    Antall liker
    7.515
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Miura-san (den eldre) gikk bort i slutten av Mai måned, han var faren til nåværende c.e.o for Air Tight Yutaka Miura og tildigere sjef for bla Luxman i mange år og en av de virkelig pionerne innenfor Japansk hifi industri og som virkelig satte sitt preg på den voldsomme utviklingen innenfor Japansk hifi industri fra tidlig 60 tall. Miura-san holdt på hele 65 år i branchen og "glødet" for all analog stereo helt til sin siste dag. Jeg tror at mye av Japansk hifi historie hadde sett ganske annerledes ut hvis Miura-san ikke hadde eksistert. Nå er det vel stort sett bare en gjenlevende igjen av de gamle mestere fra Luxman tiden om jeg ikke tar helt feil....... og det er Tago-san.... han er vel oppe i 90 årene tror jeg, men hvistnok aktiv enda.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.675
    Antall liker
    1.771
    Torget vurderinger
    1
    Ja det er ikke mange igjen av de gamle mesterne, får håpe det er noen som kan føre noe av arven videre.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    Peter Breuninger fra AVShowrooms gikk bort idag RIP.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.784
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    James Caan er død. Kjent fra "Gudfaren"

     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.709
    Torget vurderinger
    96
    Oi, Caan også. Trist. For meg er han kjent for alt annet enn Gudfaren da jeg finner mafia og gangsterfilmer meningsløst. Men en solid skuespiller er borte.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.118
    Antall liker
    2.648
    Miksil Gorbatsjov har forlatt oss
    Ikke rart at han valgte å vandre nå. Måtte jo være uutholdelig å nå være vitne til at folket på nytt settes i ett kollektivt fangenskap, etter at han satte dem fri. Alt var forgjeves.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Russland hadde trengt Mikhail Gorbatsjov igjen. En mann som skjønte det større bildet. Skjønte sitt eget lands plass i en større verden. Større enn tsarer, tsarinaer, Lenin, Stalin og… Putin.. Men så var han medlem i en russisk-ukrainsk familie også..Utrolig trist, dette her. Jeg hadde håpet han skulle få bli hundre, men slik gikk det ikke.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Vil samtidig også minnes Espen Skjønberg, som døde for noen dager siden. En av Norges største scenekunstnere. Også han rett før han hadde blitt hundre, Møtte ham for noen år sia, da Norsk Filminstitutt feiret sitt jubileum. Sammen med Nils R Mueller..

    Hvil i fred, Espen. Vi ses snart igjen.,
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Er han Timothy B. Schmit død ,sto noe om dette på youtube ?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.627
    Antall liker
    10.168
    ^ Ingenting som tyder på at det er korrekt, nei.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.784
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Og nå døde HM Dronning Elisabeth II av Storbritannia. . Hvil i fred!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn