Rimelig RIAA

ICE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2003
Antall liker
0
Forslag til rimelig RIAA tas i mot med takk!

Gjerne brukt.......og bra.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Forslag til rimelig RIAA tas i mot med takk!

Gjerne brukt.......og bra.
En brukt RIAA er nok lurt å gå for da det neppe er noe "slitasje" å snakke om på en slik.
Jeg kan jo anbefale min forrige som var en Primare R20, spiller stort med fokus i mellomtoneområdet og helt til topps. :D

ICE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2003
Antall liker
0
Skal koble opp platespilleren mest for moro skyld.
da jeg ikke har så mye lp plater igjen og nok ikke kommer til å kjøpe så mange heller samt at jeg har en gammel Luxman PD282 som jeg skal bruke har jeg ikke lyst til å bruke noe særlig mer enn kr 1000-1500,-

Har disse elementene liggende:

Ortofon VMS 20E
Ortofon Concorde 30
Ortofon F15ED MkII
Audio Technica AT-15XE
Sony XL45

Har RIAA i surround forsterkeren (Yamaha RXV-659) så jeg kan jo sende signalet gjennom den på en eller annen måte og så ut videre til Embla pre.??

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
294
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har RIAA i surround forsterkeren (Yamaha RXV-659) så jeg kan jo sende signalet gjennom den på en eller annen måte og så ut videre til Embla pre.??
Det burde gå veldig greit, via en fastnivå utgang (tape output?) til en av inngangene på Embla.
Om du vil ha en separat riaa billig, så er vel Cambridge sine så god som noen til under tusenlappen.

Mvh Vidar P

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Antall liker
0
Uten å ha fått samenligne med andre riaa forsterkere , så må jeg si meg meget fornøyd med cambridge 640P som koster 1000kr ny, denne tar både mm og mc pickup.
Med platespiller min som har mm pu er jeg meget god fornøyd med lyden , har også prøvd denon 304 pu via mc ingangen ,men her syntes jeg lyden var altfor tam , om dette skyldes pu eller riaa forsterkeren min vet jeg ikke ,annet en jeg ble advart på forhånd om at denne pu ,har svært lav utgangspenning og krever derfor en god riaa forsterker som er egnet for slike puèr.

Topp Bunn