Rimelig RIAA med subsonic?

Aggromagnet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2012
Antall liker
70
Som overskriften sier, hvilke i budsjettklassen er det som har subsonic filter?

R

rico

Gjest
Vet ikke hva som er din budsjettklasse men hvis det ikke trenger å være nytt så kan et tips være å lete opp en Dynamic Precision DPR 2.0 eller 2.2. I tillegg til subsonic filter så er de utrolig gode og har justeringsmuligheter for det aller meste på markedet. Veldig mye go`lyd for pengene. En mer støyfri RIAA skal man også lete lenge etter. De er vel ikke daglig på brukten men de dukker opp av og til...

Forøvrig kjekt å se at RIAA ble stavet riktig for en gang skyld...:)

• Liker
Reaksjoner: oct
S

SAH

Gjest
Clearaudio Nano Phono har subsonic filter. Har denne sjøl, men benytter ikke dette filteret. Grei RIAA til en overkommelig pris, hvis din definisjon av budsjettklasse ligger i dette prisleie.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.340
Torget vurderinger
1
Cambridge Audio 651P har subsonisk filter - 1k2 riksdaler.

mvh
KJ

tommo21

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
162
Torget vurderinger
26
Nye Pro-Ject Phonobox S har subsonicfilter. Fungerer bedre enn på Cambridge 651P som jeg også har hatt. Pro-ject har også mye mindre støy målt mot samme oppsett føler jeg. Dessuten så har Phonobox S også muligheten for justeringer via dip-switcher på undersiden for forskjellig load og kapasitans for både MM og MC. Koster ca 1500,- ny.

Aggromagnet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2012
Antall liker
70
Mange takk for forslag!
Ja det er kanskje fordelaktig om jeg oppgir budsjett - tenkte å holde meg på undersiden av en totusenlapp, men er ikke låst på pris. Vil heller kjøpe "riktig" først som sist.. Den vil kun bli brukt med MM. Lavt støynivå/tomgangsstøy har høy prioritet - jeg benytter meg nok av et lavere lyttevolum enn de fleste andre her. Ellers er det minst mulig farging av lyden som gjelder.
DPR'en virker veldig interresant, hvis noen har en brukt de vil bli kvitt så send meg en PM

Edit: må legge til at jeg dessverre har generelle fordommer mot produkter med i-prefix :)

V

vredensgnag

Gjest
Edit: må legge til at jeg dessverre har generelle fordommer mot produkter med i-prefix :)
Det må du gjerne ha. Egentlig forunderlig at et såpass kjent firma som Abbington Music Research ikke frontet sitt eget navn i stedet.
Men da går du altså glipp av en mirakel-RIAA som i tillegg treffer budsjettet ditt om du kjøper den fra England, slik jeg gjorde.

Aggromagnet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2012
Antall liker
70
Må kanskje vurdere å legge fordommene til side (sjangsen for at den brenner våre kvinner og voldtar våre kirker er vel uansett relativt liten) - hvilken butikk brukte du vredens?

V

vredensgnag

Gjest
Analogue Seduction i UK. Be dem dra av momsen.

Men når du har den hjem tror jeg du kommer ut på det samme som Audioaktøren i Horten vil ha for en slik.

Stein

Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
13.797
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
En DP riaa har ingenting med budgett klassen og gjøre, en 2.0 koster sikkert minst 6-7k på bruktbørsen om ikke mer og en 2.2 ligger vel på +/- rundt 10k, den sistnevnte kan desuten oppgraderes av Ernstsen for noen få frogner ti'ere til absolutt topp klasse uansett prisklasse riaa'er man setter den opp i mot.

Aggromagnet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2012
Antall liker
70
Ja da ryker den ut av lista, det er ganske langt over det planlagte budsjett.

Ser ut som det skal bli vanskelig å få iFi ned under 4000 også med mindre det dukker opp en brukt. Hmmm..
Får kanskje droppe salt i grøten et par uker fremover, eventuelt se om jeg kan få en ny Pro-Ject på hjemlån fra lokal forhandler.

Igjen, takk for tips folkens

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.405
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Sjelden og kanskje over budsjett: Audiolab............kommer ikke på betegnelsen, men det er vel bare en type som er RIAA med mange muligheter.

Aggromagnet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2012
Antall liker
70
Har hatt alt for mye uforutsette utgifter på automobilfronten de siste månedene (mercedes lager dem ikke lenger som de engang gjorde..), men ser ut til å bli en tusenlapp eller to til overs på denne lønningen.
I denne prisgruppen er det lite å hente på brukt, så går nok for nytt.

Det står da mellom Cambridge 651P eller Pro-Ject Phono Box S. Problemet er at jeg får ikke låne noen av dem med meg hjem, og førstnevnte har jeg ikke hørt i det hele tatt.. Hvilken bør jeg gå for?

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Både hifi-klubben og Soundgarden har da nettbutikk, kjøp der og lever tilbake den du ikke vil ha?

Aggromagnet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2012
Antall liker
70
Det vil isåfall være en forutsetning at jeg får dem i hus samtidig.. Men forsåvidt et godt forslag

Topp Bunn