Rimelig platerenser!! Til Vinyl

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124

Nei så fett!!! Under tusenlappen og visst!

Fant den på http://www.hifi4you.dk/

Synes jeg husker at det var noen som lurte på om det fantes en rimelig vinylrenser... Vel her er mitt forslag!

postludium: Ser det er nevnt før ja. eh :p
 

ragfur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.06.2004
Innlegg
180
Antall liker
14
Jeg bruker denne, kjøpte den på Walrus i London for ca 400 kr. Jeg legger plata på et LP-underlag fra Nagaoka, vasker med våtbørste og vaskemiddel fra svalander.se og skyller med destillert vann i denne greia. I førstingen brukte jeg den medfølgende rensevæska, men den fungerte ikke så bra etter min mening.
Litt tidkrevende, men rimelig pris og rimelig bra resultat.
Jeg har gjerne litt "kvalitetstid" med platevask på søndagsmorgener før frua har stått opp.
 

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Innlegg
556
Antall liker
3
Det kom en slik en i posten i dag til meg...
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Jeg kjøpte også min hos Walrus i London og er veldig fornøyd med den. Er en god stund siden jeg brukte den nå men den gjør jo jobben selv om det er litt tidkrevende.
 

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Innlegg
624
Antall liker
3
Til oss andre som sjelden er i London, så har Svalander denne til 564,-(svenske). Det skulle vel tilsvare noe sånt som 500 norske pluss frakt og evt. moms...

http://www.svalander.se/vinyl/clean.htm

Lurte på å kjøpe en sånn selv jeg....
 

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Innlegg
556
Antall liker
3
Platevask er artigere enn oppvask.. ;D
Den fungerer,men optimalt er det nok ikke. Kanskje det er bedre å bruke denne som skyllekum med destillert vann og heller bruke våtbørster og rensevæske som nevnt over..


 

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Innlegg
624
Antall liker
3
Jeg kjøpte også en slik, og syns den fungerer greit. Har ikke så voldsomt mange plater, men sitter du på mange LP'er så ville jeg kanskje vurdert noe mer automatisk. Men til prisen; grei nok!

Enig med deg Donald, platevask er artigere enn oppvask! :)
 
Topp Bunn