Forsterkere Rimelig forsterker til Tannoy DC 10 T

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Innlegg
395
Antall liker
42
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
- Du sammenlikner Sugden mot M3 på dine høyttalere.............- eller du kan låne M3 på Klubben og komme ned til meg og teste denne mot Sugden som står i referansesamlingen min ( - som ikke er for salg !!! ) av forsterkere på et par fullfrekvente høyttalere.

Mvh. Sveinung - Lyden av STORE forskjellige Opplevelser...-
 
Sist redigert:

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.482
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Så var det dette med bransjeaktører og regelverk da..
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.785
Antall liker
1.983
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
M3 er utgått, så den må kjøpes brukt. Sugden er fin fint, men også vanskelig å finne til en billig penge :).
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.309
Antall liker
16.927
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
^ Det er kanskje en grunn til det også;)
 

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Det ligger en LM audio 216ia integrert på brukten som burde passe tannoyene dine veldig godt. Iom at denne går for 15k ny, så skulle det være mulig å få til denne innenfor budsjettet ditt.

Tannoy og rør = sant...

Johan-Kr

synes ikke man skal anbefale for lite watt/power forsterkere til tannoyene heller, i dette prisleiet ville jeg definetivt kikket etter ab
Har hatt LM 216 hjemme til test for ei stund siden. Og selv om den fikk Klipsch RB61 mkII til å synge som jeg aldri har hørt dem gjøre, kom den til kort på JBL Studio 590 som jeg hadde som hovedhøyttalere da. Gjorde jobben på "enkel" musikk og på moderate volum med dem, men rota det til på mer kompleks musikk og høyere volum. Så tror nok den blir snau for DC10T også.
 

Stein Ivar

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2008
Innlegg
538
Antall liker
414
Torget vurderinger
6
Nå er ikke jeg noen rørfantast og ei vet jeg hvor store forskjeller det er på DC 10 T og TI, men det låt bra med 11w fra Luxman, men imo enda bedre med 25w KlA fra samme merke.

-Stein Ivar
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.309
Antall liker
16.927
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Angående Sugden, så ville jeg ikke kjøpt før jeg hadde prøvd, hvis testen i Stereophile er til å stole på. Anbefalt, men til spesielle anlegg og smaker. Kan virke som den er litt udynamisk og "lukket" i spillestilen.

Sugden A21ai Series 2 integrated amplifier Page 2 | Stereophile.com
Prøve hjemme i eget oppsett er jo aldri feil - uansett:).

Det finnes nok større "dynamikkbomber", men lukket vil jeg definitivt ikke si at den er. Den har en varm karakteristkk, er tonalt på den mørkere siden og ruller litt pent av på toppen. I billedlig overført betydning "males" lyden med bred, myyyk, fiiin pensel.
Tross begrenset (ren kl.A) effekt holder den god kontroll i bunnen.

Man bør selvfølgelig ta hensyn til denne karakteristikken ved matching og i forhold til egne preferanser.
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.562
Antall liker
7.513
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Sikkert nevnt før, men ligger en Marantz PM-11s1 på Finn til 9500 kr



Den har ligget ute før til samme pris, så sikkert mulig å få ned prisen enda litt :)
 

RP

Medlem
Ble medlem
13.05.2005
Innlegg
44
Antall liker
2
Torget vurderinger
2
Ville gått for et rent effekttrinn først og brukt volumkontrollen til cd spilleren.For så siden kjøpe en god pre når økonomien gir rom for det.
Det vil nok gi best lyd istedenfor å kjøre på en kombi til 10k.
 

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Ville gått for et rent effekttrinn først og brukt volumkontrollen til cd spilleren.For så siden kjøpe en god pre når økonomien gir rom for det.
Det vil nok gi best lyd istedenfor å kjøre på en kombi til 10k.
forsåvidt sant det... Har jo Sonos og, som kan fungere som midlertidig pre
 

Lieberung

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.09.2009
Innlegg
181
Antall liker
48
Torget vurderinger
2
Jeg har hatt DC10T med Naim XS, Chapter Precis, og Accuphase E450. Tre ganske forskjellige forsterkere i design, spec og ytelse. Naim XS (2x60W klasse A/B) funket bra men klarte ikke å utnytte potensiale i DC10T. Chapter Precis (2x139W klasse D) funket meget bra, stålkontroll over hele volumregisteret, bassen var god og diskanten silkemyk og oppløst, men litt unaturlig soft.. Accuphase E450 ( 2x180W klasse A/B), enda mer snappy og crisp, mer naturlig klang enn Chapter, spesielt på akustiske instrumenter og vokal.
Jeg solgte mine DC10T da de ble litt basstunge og volsomme for min lille stue. Hadde jeg vært i din situasjon med relativt lite budsjett (sett i lys av hvilke HT du har) hadde jeg forsøkt noe fra Musical Innovation, Audio-Gd eller noe annet som gir deg mye lyd for pengene. Jeg har 2 topp-produkter ( Master 7 dac og Master 1 preamp) fra Audio-GD sammen med aktive ATC og mener de boksene gir veldig veldig mye god-lyd for penga kontra prestisjemerker som Naim og Accuphase, prestisjeprodukter der du også betaler en god del for styling, funksjonalitet og merkenavnet.
 
Sist redigert:

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.422
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Har ikke hørt DC-10T, men innbiller meg at en brukt Doxa 70 Signature eller nyere sammen med en god passiv pre kunne gjort susen.
 

Lieberung

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.09.2009
Innlegg
181
Antall liker
48
Torget vurderinger
2
Ser at Lyngdorf TDA2200 ligger på brukten til 10k. Har hørt den på Dali helicon 400 med godt resultat og burde funke bra (eller enda bedre?) på DC10T. Kan kanskje være litt klinisk.. men en smakssak. Burde uansett ha godt nok med kraft for å håndtere DC10T bra.
Håkon Rognlien fra Fidelity og Fryd HiFi har godt med erfaring med DC10T, kanskje han kommer med et godt tips for budsjettet ditt snart.
 

rocknrolla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.09.2009
Innlegg
312
Antall liker
22
Sted
Florø
Torget vurderinger
1
Første først .. Tannoy dc10t må ha mye krefter, noe som fører til at egentlig det meste av rør er ute av dansen og ihvertfall i den prisklassen.
Ettersom du hører på Tool og lignede så ville nok jeg ha sett kanskje mot en brukt Hegel ! Usikker på hvor varm signaturen på den Regaen er , men jeg har spilt Hegel h200 på dc10t og det kunne jeg fint ha levd med . ( men da med min audivalve eklipse foran ). Du vil ikke ha det for klinisk foran de her høytaleren.
Ellers så er dc10t ene koblet opp nå med en lånt Emotiva xpa-2 og med for øyeblikket Ac/dc Black ice på spilleren. La oss si det slik at blir det ikke naboklager nå så skjer det aldri for denne karen rocker virkelig. Tool og DM blir også gjennomkjørt så det kan du få vite alt om i morgen.

Doxa er et navn som går igjen rundt Dc10t uten at jeg har hatt sjansen av å høre det selv, men det faller vel litt utenfor i pris.
 

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Veldig fornøyd med responsen på tråden min. Setter pris på alle vink og råd ??????
 

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Første først .. Tannoy dc10t må ha mye krefter, noe som fører til at egentlig det meste av rør er ute av dansen og ihvertfall i den prisklassen.
Ettersom du hører på Tool og lignede så ville nok jeg ha sett kanskje mot en brukt Hegel ! Usikker på hvor varm signaturen på den Regaen er , men jeg har spilt Hegel h200 på dc10t og det kunne jeg fint ha levd med . ( men da med min audivalve eklipse foran ). Du vil ikke ha det for klinisk foran de her høytaleren.
Ellers så er dc10t ene koblet opp nå med en lånt Emotiva xpa-2 og med for øyeblikket Ac/dc Black ice på spilleren. La oss si det slik at blir det ikke naboklager nå så skjer det aldri for denne karen rocker virkelig. Tool og DM blir også gjennomkjørt så det kan du få vite alt om i morgen.

Doxa er et navn som går igjen rundt Dc10t uten at jeg har hatt sjansen av å høre det selv, men det faller vel litt utenfor i pris.
Har hatt to varianter av Hegel H1 (mkII og mkIV) og også Hegel H300 og var fornøyd der og da, men etter å ha testa mer av andre ting senere, har jeg skjønt at de kontrollert som de er, gjerne blir for kontrollerte. At liv og utklinging i musikken blir litt "drept" Bass ble foe en-tone og de klarte ikke å skille lagene i musikken så godt som jeg ville. Slet også med høyden på lydbildet særlig... Alle vokalister virka en halvmeter høye :p
Men har det ikke travelt. Tar med alle råd. Kunne kanskje funke med Hegel effekt sammen m rør-pre... En h2mkII kanskje...
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.562
Antall liker
7.513
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Ellers så er dc10t ene koblet opp nå med en lånt Emotiva xpa-2 og med for øyeblikket Ac/dc Black ice på spilleren. La oss si det slik at blir det ikke naboklager nå så skjer det aldri for denne karen rocker virkelig. Tool og DM blir også gjennomkjørt så det kan du få vite alt om i morgen.
Er det gen1 eller gen2 du har av XPA-2? :)
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.015
Torget vurderinger
2
Ser jo at folk i vanlig ordning foreslår en forsterker de liker, uten å vurdere særlig nøye hvorvidt den passer spesielt til DC10t eller ikke. Til tross for at det er foreslått mange gode forsterkere her, bør man først og fremst ha litt kjennskap til hva som gjør DC10 spesiell.

Den låter relativt stort, kraftfull og fyldig bassområde, samt har en tendens mot avrulling oppover. Dermed ville jeg i utgangspunktet være litt tilbakeholden med å benytte typisk varmtklingende forsterkere, da det fort kan bli litt i overkant fyldig, og litt uengasjerende. Husk også at DC10t er mesterlige på store lydbilder og plasseringsevne, i sn tur favoriserer dette forsterkere og kilder med god detaljeringsevne. I prisleiet vi befinner oss, er det ikke uten videre enkelt å trylle de siste hemmeligheter ut av DC10t, men du kan faktisk komme temmelig langt med rett fokus. De egenskapene forsterkeren bør ha er:

- God styringsevne, dette betyr ikke nødvendigvis mange Watt, men god strømforsyning
- Gjennsomsiktighet i toppklassen, silkeglatt diskant
- Relativt nøytral klangbalanse, uten pukler eller dumper

Omsider ser jeg at noen nevnte Doxa her, forsterkerne herfra er særdeles god match. Jeg er ikke selv så veldig glad i de passive for"forsterkerne", da jeg synes disse er litt moderate på dynamikken, men bortsett fra denne rent smaksmessige innvendingen, låter det fantastisk. Vil du ha mer fot, og er villig til å ofre litt innsikt, kjør med for eksempel Parasound P3. På Finn ligger f.eks. Doxa 70B for 4000, og Parasound P3 for 3800, denne kombinasjonen vil definitivt skape stor musikk i lag med DC10t.

(http://www.doxa.no/pdf/Audio_18_01.pdf)

Mvh
Håkon Rognlien
 
Sist redigert:

rocknrolla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.09.2009
Innlegg
312
Antall liker
22
Sted
Florø
Torget vurderinger
1
Første først .. Tannoy dc10t må ha mye krefter,osv osv .
Har hatt to varianter av Hegel H1 (mkII og mkIV) og også Hegel H300 og var fornøyd der og da, men etter å ha testa mer av andre ting senere, har jeg skjønt at de kontrollert som de er, gjerne blir for kontrollerte. At liv og utklinging i musikken blir litt "drept" Bass ble foe en-tone og de klarte ikke å skille lagene i musikken så godt som jeg ville. Slet også med høyden på lydbildet særlig... Alle vokalister virka en halvmeter høye :p
Men har det ikke travelt. Tar med alle råd. Kunne kanskje funke med Hegel effekt sammen m rør-pre... En h2mkII kanskje...
Jeg hadde selv en H200 ganske tidlig da den var ny , denne ble solgt mye pga de samme kriteriene som du nevner . Når jeg da mye senere fikk anledning til å teste h200 på dc10t sammen med min rør pre så var det vel ikke helt uten en ganske stor forutinntatthet og skepsis. Uansett så viste dette å fungere bedre en jeg skulle tro . Vil nok tro at en del av dette kan ha noe med Pre jeg bruker som er en Audiovalve eklipse.




Ellers så er dc10t ene koblet opp nå med en lånt Emotiva xpa-2 og med for øyeblikket Ac/dc Black ice på spilleren. La oss si det slik at blir det ikke naboklager nå så skjer det aldri for denne karen rocker virkelig. Tool og DM blir også gjennomkjørt så det kan du få vite alt om i morgen.
Er det gen1 eller gen2 du har av XPA-2? :)
Er faktisk usikker på det. Skal sjekke , men utfra bildene på nettet så er det nok en Gen1 . Den har ihvertfall rikelig med krefter.
 
Sist redigert:

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Ser jo at folk i vanlig ordning foreslår en forsterker de liker, uten å vurdere særlig nøye hvorvidt den passer spesielt til DC10t eller ikke. Til tross for at det er foreslått mange gode forsterkere her, bør man først og fremst ha litt kjennskap til hva som gjør DC10 spesiell.

Den låter relativt stort, kraftfull og fyldig bassområde, samt har en tendens mot avrulling oppover. Dermed ville jeg i utgangspunktet være litt tilbakeholden med å benytte typisk varmtklingende forsterkere, da det fort kan bli litt i overkant fyldig, og litt uengasjerende. Husk også at DC10t er mesterlige på store lydbilder og plasseringsevne, i sn tur favoriserer dette forsterkere og kilder med god detaljeringsevne. I prisleiet vi befinner oss, er det ikke uten videre enkelt å trylle de siste hemmeligheter ut av DC10t, men du kan faktisk komme temmelig langt med rett fokus. De egenskapene forsterkeren bør ha er:

- God styringsevne, dette betyr ikke nødvendigvis mange Watt, men god strømforsyning
- Gjennsomsiktighet i toppklassen, silkeglatt diskant
- Relativt nøytral klangbalanse, uten pukler eller dumper

Omsider ser jeg at noen nevnte Doxa her, forsterkerne herfra er særdeles god match. Jeg er ikke selv så veldig glad i de passive for"forsterkerne", da jeg synes disse er litt moderate på dynamikken, men bortsett fra denne rent smaksmessige innvendingen, låter det fantastisk. Vil du ha mer fot, og er villig til å ofre litt innsikt, kjør med for eksempel Parasound P3. På Finn ligger f.eks. Doxa 70B for 4000, og Parasound P3 for 3800, denne kombinasjonen vil definitivt skape stor musikk i lag med DC10t.

(http://www.doxa.no/pdf/Audio_18_01.pdf)

Mvh
Håkon Rognlien
Hei Håkon. Hørte noen nevne at du hadde lang erfaring med DC10T, så håpte du kom med en kommentar :)
Takk for det. Ser du også anbefaler Doxa. Aldri hatt det, så er absolutt på short-list. Hva tenker du om MI evt? MI12 og 10.1 SE f.eks
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.015
Torget vurderinger
2
Ser jo at folk i vanlig ordning foreslår en forsterker de liker, uten å vurdere særlig nøye hvorvidt den passer spesielt til DC10t eller ikke. Til tross for at det er foreslått mange gode forsterkere her, bør man først og fremst ha litt kjennskap til hva som gjør DC10 spesiell.

Den låter relativt stort, kraftfull og fyldig bassområde, samt har en tendens mot avrulling oppover. Dermed ville jeg i utgangspunktet være litt tilbakeholden med å benytte typisk varmtklingende forsterkere, da det fort kan bli litt i overkant fyldig, og litt uengasjerende. Husk også at DC10t er mesterlige på store lydbilder og plasseringsevne, i sn tur favoriserer dette forsterkere og kilder med god detaljeringsevne. I prisleiet vi befinner oss, er det ikke uten videre enkelt å trylle de siste hemmeligheter ut av DC10t, men du kan faktisk komme temmelig langt med rett fokus. De egenskapene forsterkeren bør ha er:

- God styringsevne, dette betyr ikke nødvendigvis mange Watt, men god strømforsyning
- Gjennsomsiktighet i toppklassen, silkeglatt diskant
- Relativt nøytral klangbalanse, uten pukler eller dumper

Omsider ser jeg at noen nevnte Doxa her, forsterkerne herfra er særdeles god match. Jeg er ikke selv så veldig glad i de passive for"forsterkerne", da jeg synes disse er litt moderate på dynamikken, men bortsett fra denne rent smaksmessige innvendingen, låter det fantastisk. Vil du ha mer fot, og er villig til å ofre litt innsikt, kjør med for eksempel Parasound P3. På Finn ligger f.eks. Doxa 70B for 4000, og Parasound P3 for 3800, denne kombinasjonen vil definitivt skape stor musikk i lag med DC10t.

(http://www.doxa.no/pdf/Audio_18_01.pdf)

Mvh
Håkon Rognlien
Hei Håkon. Hørte noen nevne at du hadde lang erfaring med DC10T, så håpte du kom med en kommentar :)
Takk for det. Ser du også anbefaler Doxa. Aldri hatt det, så er absolutt på short-list. Hva tenker du om MI evt? MI12 og 10.1 SE f.eks
Jeg mener Mi-forsterkerne er helt magiske musikkformidlere, men jeg ville definitivt valgt noen andre høyttalere enn akkurat DC10t om jeg ville oppleve hvor magiske Mi 10.1 SE faktisk kan være. Da ville jeg heller lett blant de med høy, jevn impedanskurve, og med elementer fra SEAS, for eksempel. Kudos og Audio Note er gode representanter for denne typen høyttalere.

Mvh
Håkon Rognlien
 
Sist redigert:

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Fikk heldigvis høyttalerne i dag. Låter veldig lovende, men kan slå fast at 2*50 watt fra Rega Brio-R ikke duger :)

Forstå det den som kan. Sjokk
 

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Har vært kjøpt og solgt litt siden DC10T kom i hus, men har nå klort sammen litt mer penger, økt budsjettet litt, og fått i hus en LM218IA.

Ikke hatt så mange timer spilletid på den enda, men virker å være en meget god match.

Håper å holde oppgraderingsspøkelset på avstand i lange tider.

lm218.jpg
 

The Last One

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.01.2014
Innlegg
2.687
Antall liker
1.842
Sted
Trondheim.
LM 218 forsvant ut døra. Luxman ser ut til at den også blir borte om ikke så alt for lang tid.

Hva tenker du på nå?
 

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
LM 218 forsvant ut døra. Luxman ser ut til at den også blir borte om ikke så alt for lang tid.

Hva tenker du på nå?
Hei Anders. Kjekt at du var innom. Lm røk ja... Angrer allerede. Var noe helt spesielt med den. Skulle bare hatt pre out, sånn at jeg kunne testa mer guff på bassene. Når det er sagt... Savna ingenting 98% av tida.
Om det skulle bli til at Luxman ryker så har jeg ingen plan. Luxman er meget bra, men lite interesse for Abrahamsen V4.0 UP, og noe må ut. Litt i villrede faktisk om hvor veien skal gå da. Tenkt litt på Lyngdorf 2170 , for å teste romkorreksjonen i den. Eller gå i helt annen retning og teste Naim Superuniti igjen. Om det dukker opp en til rundt 15 k, som en gikk for for litt siden så...
Teac AI3000 er også ca på toppen av en eventuell liste. Hvordan er det på din front om dagen da? Ser hunden deres har vokst seg bra til ??????
Føler ar jeg ikke får max ut av DC10T i mitt rom, så kan være at jeg legger dem ut og.... Men det sitter langt inne.
Mine drømmehøyttalere.
 

The Last One

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.01.2014
Innlegg
2.687
Antall liker
1.842
Sted
Trondheim.
Kan tenke meg til at DC10T er gull, ja. Både ser og høres flott ut. Har aldri hørt de selv, men har vært så "heldig" at jeg har sett de uten at de var koblet opp mot forsterker. Det er jo noen tilbud som blir lagt ut ila. kvelden/natten, så kanskje du finner deg noe nytt der. Mala skal visstnok kjøre tilbud på Line Magnetic.

Teac AI3000 er et beist av en forsterker som ikke nødvendigvis koster skjorta, brukt. :)

Bikkja vokser og gror. Akkurat passert 40 kg - 10 mnd. Ellers er det bare rolig. Legger til side penger til nye HT. Skulle det ikke dukke opp noe annet til en meget hyggelig pris.

Svarer her så vi ikke jabber oss bort i den andre tråden (svart fredag)

HeadFi var noe som røsket hardt over noen dager. Leste MYE i tråder her på forumet ila. noen dager. Har roet seg litt igjen nå. Legger heller til side kroner til senere.

HD-DAC1 har jeg "siklet" på siden den kom ut. Hadde stått seg godt på toppen av Marantz 1060/140. + preout. A-S2100 skal uansett ha en habil utgang for hodetelefoner, så det må ikke nødvendigvis inn egen forsterker til hodetelefoner. Uansett, takk for tips angående Pioneer.
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.173
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Du bør unne deg gleden av å høre en god rørforsterker med KT88 push-pull før du gir opp rør. LM218 blir for lite energi til Tannoy. Tannoy er veldig avslørende i under 1W-området så kvaliteten på forsterkeren avgjør det meste med Tannoy.
 

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Kan tenke meg til at DC10T er gull, ja. Både ser og høres flott ut. Har aldri hørt de selv, men har vært så "heldig" at jeg har sett de uten at de var koblet opp mot forsterker. Det er jo noen tilbud som blir lagt ut ila. kvelden/natten, så kanskje du finner deg noe nytt der. Mala skal visstnok kjøre tilbud på Line Magnetic.

Teac AI3000 er et beist av en forsterker som ikke nødvendigvis koster skjorta, brukt. :)

Bikkja vokser og gror. Akkurat passert 40 kg - 10 mnd. Ellers er det bare rolig. Legger til side penger til nye HT. Skulle det ikke dukke opp noe annet til en meget hyggelig pris.

Svarer her så vi ikke jabber oss bort i den andre tråden (svart fredag)

HeadFi var noe som røsket hardt over noen dager. Leste MYE i tråder her på forumet ila. noen dager. Har roet seg litt igjen nå. Legger heller til side kroner til senere.

HD-DAC1 har jeg "siklet" på siden den kom ut. Hadde stått seg godt på toppen av Marantz 1060/140. + preout. A-S2100 skal uansett ha en habil utgang for hodetelefoner, så det må ikke nødvendigvis inn egen forsterker til hodetelefoner. Uansett, takk for tips angående Pioneer.
Hei. Så ikke svaret ditt her. Var greit å flytte samtalen hit ja. Tenkte ikke på at vi var i den andre tråden, siden vi snakka to steder ca samtidig. 40 kg allerede. Grei plugg det ?????? Veldig pen hund og ser ut til å ha et herlig gemytt.
Vi endte med å måtte avlive vår eldste hund i dag ?????? Var til dyrlege i går og det ble komplikasjoner i løpet av kvelden og natta.
Så ble dyrlegevakt i dag igjen, men til ingen nytte. Veldig lite kjekt.

DC10 var en drøm som jeg ikka hadde trodd jeg skulle få oppfylt, så de blir nok stående når de til slutt kom i hus.
Man får tenke litt ang forsterker, men ikke i dag. Har skjenka meg en gravøl. RIP Lissie.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Hva med 2 stk. brokoblede Abrahamsen V4.0UP? På billigsalg hos abrahamsenaudio.no nå, og rimelig på brukten.

Trenger du forforsterker også, selger Abrahamsen faktisk 2 stk V4.0 og 1 stk V3.0 for "pakkepris" på litt over 16K, men V3 er litt "varm", slik Haakon_Rognlien "advarer" mot over her.

Selv tror jeg at jeg hadde likt det, men...
 

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Trenger du forforsterker også, selger Abrahamsen faktisk 2 stk V4.0 og 1 stk V3.0 for "pakkepris" på litt over 16K
OBS: Ser at dette ikke er de oppgraderte utgavene.
Ups. Ser at jeg aldri svarte deg på denne. Begynner å bli ei lita stund sia.
Hadde faktisk ett par V.4Up innom. Spilte bra det, men hadde ingen optimal pre så de fikk ikke ytt sitt beste.
Kom så over en Audionet SAM G2, og V4'ene ble solgt litt for kjapt.
SAM er uansett den forsterkeren som har fått suverent mest ut av DC10'ene.
Utrolig ro og kontroll, litt som med Hegel, bare veldig mye mere musikalsk og en mye mere nyansert bass.
 

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Akkurat fått Dynamic Precision DP 6.4P i hus, og uten å strengt tatt ha egnet pre,bruker Audiolab M-Dac m MCRU strømforsyning, må jeg si at DP gir ett utrolig bra førsteinntrykk. Må lyttes mye mer, og forsterkeren skal få litt varme i seg og finne seg til rette. Måtte bare skrive litt om det gode førsteinntrykket likevel. Her er det kontroll, innsikt og utklingning. Spiller musikk i mine ører.
 

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Kom gjerne med gode forslag til gode preer til DP6.4P. Gjerne om du har en for salg også. Vil helst ha fjernkontroll, minst to balanserte innganger, og balansert ut. Gjerne to par utganger også.
Skal teste m både Audionet Sam og Clones som pre, men må bli med adapter fra ZLR/rca. Vil helst kjøre balansert.
Kom gjerne med velmente innvendinger til dette også??????
 
Topp Bunn