Rimelig åpen baffel

Perhær

Medlem
Ble medlem
17.03.2009
Antall liker
6
hei

Ser for meg at jeg vil ha åpen baffel høytalere, vet ikke helt hvorfor, men sånn er det nå :)

Jeg vil lage dem billigst mulig, med mulighet for å bytte ut til dyrere komponenter etterhvert...

Tenker å starte med en eller to eminence alpha 15 tommere drevet av en subfoorsterker som jeg allerede har og en tang band variant i toppen, drevet av rørforsterkeren min.

Er i toppen jeg tror jeg vil prøve forskjellige elementer, både toveis og fulltone.
Når jeg går over til to-veis kan jeg etterhvert gå over til aktiv drift bygge meg forskjellige chipamps osv, ser for meg at dette kan bki spennende og arti :)

Når jeg sier jeg vil ha d rimelig så vil ikke slutttresultat bli så rimelig, men utgiftene vil bli spredt over tid, samtiidig som jeg får gleden av å vente på postmannen :)

Hva tror dere om eminence- og tangbandkomboen til å begynne med?

mvh

Per

J

J.J

Gjest
Kanskje dumt av meg å nevne det men.... regner med at du har vært innom HER ??

Perhær

Medlem
Ble medlem
17.03.2009
Antall liker
6
joda har vært og sett, men like ikke helt å ha en stor 15 tommer øverst, syns d ser rart ut samt at di er lave:) Kanskje jeg er litt for konservativ ikke vet jeg, men syns ikke det blir pent.

J

J.J

Gjest
Dem har 10" der oxo ... og en annen ting du kan få dem så høye du vil ..... ;)

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.515
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Du har sunne instinkter, Perhær. :)

John Kreskovsky har også noen OB-konstruksjoner til DIY-folket. Jeg har ikke hørt dem, men de ser lovende ut. Så har vi jo Linkwitz sjøl da, men det det ligger nok over det budsjettet som du skisserer.

Perhær

Medlem
Ble medlem
17.03.2009
Antall liker
6
Hehe han på hifi4all selger kitet sitt for 30K uten delefilter...
Ligger langt over mitt budsjett, mitt budsjett er mer lik en typisk 2småbarnsfar, med oppussingspprosjekter både hær og dær rundt omkring i huset :)

Straks ferdig med fotostudio og scrapperom til madammen, så skal guttan få et stort rom istedet for 2 små, de er tett i alder og leker sammen på et rom. Deretter starter jeg me moroa, mitt eget rom i kjellern for musikk og film, dær jeg kan ha mine høytalere, forsterkere dingser og bomser i fred :):)

Per

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
505
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Ja han legger sterkt ut får vi si ;)

Men, jeg tror han har forska endel på emnet, så kanskje hvis du åpner en tråd på h4a så hopper han på.

Nghtpma

Topp Bunn