RiksTv kunde?

BornSlippy

Medlem
Ble medlem
03.10.2009
Innlegg
41
Antall liker
0
Jeg fikk et spørsmål fra en bruker på PM angående problemer knyttet til softwaren til Grundig PVR, som desverre ikke er helt optimal. Han lurte på når en oppdatering kan forventes og ba meg offentliggjøre svaret, som jeg gjør nå. Det er desverre et fullstendig ubrukelig svar: Vi vet ikke. Dette er det Grundig som besørger, men vi legger naturligvis press på de slik at dette skal skje hurtigst mulig. Det er vel neppe noen overraskelse at vi selv ikke er spesielt fornøyd med oppdateringen.

Det finnes noen workarounds for å forbedre funksjonaliteten litt:

http://rikstv.no/Kundesenter/Fakturasporsmal/

Det var det for i dag :)
 

The Last One

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.01.2014
Innlegg
2.687
Antall liker
1.842
Sted
Trondheim.
Noen som opplever problemer hos RiksTV om dagen?

Jeg har blitt fakturert for over 700 kr. pga. lang ventetid hos RiksTV hos min teleoperatør, Netcom. De krever at man sier opp abonnementet pr. telefon. Det er jo flott det, men ikke til en slik pris. Samtalen alene kom på 134 kr.

De andre samtalene jeg har hatt med de er pga. dårlig kundeservice hos de. Jeg bestilte meg RiksTV for litt over ei uke siden. De presterte ringe ned samboeren min mens hun var i London. 28 ubesvarte anrop på en dag... Det etter at jeg ba de vente til hun kom hjem.

De sendte meg 4 dekodere i posten etter at avtalen var "signert". Svensker som sitter i andre enden av telefonen - som sier "hæ" støtt og stadig. Etter mye rot fra deres side, så skulle vi få 3 mnd. gratis. Jeg gikk igjennom avtalen til punkt og prikke pr. telefon, siden de hadde rotet det til så fint tidligere, men regning i posten på godt over 1000 kr. kom like etterpå.

Da var det nok for meg, og jeg følte for kansellering av hele sullamitten. Ergo så har det blitt mang en telefonsamtale, men de opplever massiv pågang på kundetelefonen (påstår de selv, selv om du ringer til alle døgnets tider). Ikke en eneste gang har jeg opplevd at jeg har ventet under 45. min før de endelig tar telefonen. 28 personer foran meg i køen er det laveste antallet personer som har stått før meg. 4 samtaler har det blitt, til den pene summen rett over 700 kr.

Lurer på hvordan jeg skal gå fram, slik at de tar på seg kostnaden. 700 kr. er mye penger for min del. De skulle se på saken, men har foreløbig ikke hørt noe fra de.
 
Sist redigert:

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Fy faen....

Går det virkelig ikke an å si opp skriftleg?
 
X

X186841

Gjest
Telenor er like hyggelige , må ringe for å kunne si opp og da prøver de å selge deg andre ting eller få deg til å fortsette mens du betaler for att de prater. Ba de holde kjeft å stryke kundeforholdet øyeblikkelig og slang på. Forbrukerrådet har tatt det opp med Telenor , de jobber med saken men det er fryyyyktelig vanskelig å omstille seg.

Men på Rikstv sendte jeg da mail og det gikk greit , da ringte de meg.

http://www.forbrukerombudet.no/2013/06/tv-tilbydere-bryter-markedsfoeringsloven

http://www.dinepenger.no/bruke/tv-tilbydere-endrer-vilkaar-etter-krav-fra-forbrukerombudet/22682760
 

The Last One

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.01.2014
Innlegg
2.687
Antall liker
1.842
Sted
Trondheim.
Telenor er like hyggelige , må ringe for å kunne si opp og da prøver de å selge deg andre ting eller få deg til å fortsette mens du betaler for att de prater. Ba de holde kjeft å stryke kundeforholdet øyeblikkelig og slang på. Forbrukerrådet har tatt det opp med Telenor , de jobber med saken men det er fryyyyktelig vanskelig å omstille seg.

Men på Rikstv sendte jeg da mail og det gikk greit , da ringte de meg.

TV-tilbydere bryter markedsf?ringsloven -

TV-tilbydere endrer vilkår etter krav fra Forbrukerombudet - Bruke - DinePenger.no
Hjertelig. Takk for et godt svar. Skal ha de linken der i bakhånd.

Jeg var såpass ny hos RiksTV. Hadde kun dekoder og kort i hus i 5 dager før det ble sendt i retur. De påstår at de har ny kundesentral som er oppe og går. Nye medarbeidere osv. men det skal ikke gå på bekostning av kundene. Venter fortsatt på svar. Må ta en telefon til Netcom i morgen har jeg ikke hørt noe fra de. Utsette regninga fram til jeg får et svar hos RiksTV.

Det blir fiber fra NTE/Altibox i stedet. Både TV og nett.
 

yosh81

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.04.2013
Innlegg
2.063
Antall liker
931
Sted
Flisa
Torget vurderinger
10
Har selv hatt RiksTv siden de kom på markedet og jeg er meget fornøyd. De få gangene jeg har kontaktet dem, har jeg sendt melding via nettsiden dems.
Der står det forresten følgende beskjed:
RiksTV opplever for tiden stor trafikk på vårt kundesenter, og ventetid må dessverre påregnes.Vi beklager dette. Vi anbefaler å kontakte kundesenter tidlig på dagen eller via chat.

Men det kunne jo ikke du vite.
Men hvordan du har hatt tålmodighet til å sitte og vente i 45 minutter er for meg ubegripelig. Da hadde mailen vært sendt for lenge siden. Da har man ting skriftlig i tilfelle flere problemer.
Slike spesial-numre nytter det da ikke å ringe. De skal da ikke tjene penger på at jeg ønsker hjelp eller skal klage på noe.

 

Stene

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2009
Innlegg
242
Antall liker
378
Sted
Røyken
Torget vurderinger
11
Jeg har også dårlig erfaring med rikstv! Har ikke hatt mottaker som har virket siden 23 desember, de sier de skal sende ny men den kommer aldri. Eneste som kommer fast til tiden er fakturaen :). Helt ræva kundeservice hos de, vis jeg kommer igjennom på tlf så er det alltid en som ikke har anelse om hva han prater om og jeg er like langt.

så det blir vel å bytte tv leverandør....
 

The Last One

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.01.2014
Innlegg
2.687
Antall liker
1.842
Sted
Trondheim.
Har selv hatt RiksTv siden de kom på markedet og jeg er meget fornøyd. De få gangene jeg har kontaktet dem, har jeg sendt melding via nettsiden dems.
Der står det forresten følgende beskjed:
RiksTV opplever for tiden stor trafikk på vårt kundesenter, og ventetid må dessverre påregnes.Vi beklager dette. Vi anbefaler å kontakte kundesenter tidlig på dagen eller via chat.

Men det kunne jo ikke du vite.
Men hvordan du har hatt tålmodighet til å sitte og vente i 45 minutter er for meg ubegripelig. Da hadde mailen vært sendt for lenge siden. Da har man ting skriftlig i tilfelle flere problemer.
Slike spesial-numre nytter det da ikke å ringe. De skal da ikke tjene penger på at jeg ønsker hjelp eller skal klage på noe.

Jeg tenkte rett og slett ikke over at det ville koste meg så mye penger. Jeg var rimelig forbanna når jeg ventet i telefonen, siden de sendte meg en regning jeg overhodet ikke skulle få. De har knotet det til noe utrolig fra første telefon. Tatt opp feil bestilling osv. Ikke tenkte jeg tanken på at jeg kunne kontakte de på nett (chat), da nesten alt har foregått via telefon. Mail har jeg også sendt de, men ikke fått noe svar foreløbig. Ja, er vel litt korttenkt til tider.

Jeg har ringt til de både tidlig og sent. Køen har vært den samme, uansett. Mulig det har bedret seg nå, for jeg ser det har blitt mindre klager.

Jeg fikk til slutt kontakt med de via chat. Det er den saken jeg nå venter på, mtp. skyhøy telefonregning. Vi får bare vente og se hva som skjer. Jeg gir de til og med mandag før jeg eventuelt tar kontakt igjen, for jeg var ikke særlig fin i hverken telefonen eller på chat. Ikke usaklig, men forbanna.
 

yosh81

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.04.2013
Innlegg
2.063
Antall liker
931
Sted
Flisa
Torget vurderinger
10
Fullt forståelig. Lykke til, håper det ordner seg på et eller annet vis.
 
Topp Bunn