RIIA for høy ohm MC

rotecop

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.10.2006
Antall liker
1.133
Torget vurderinger
2
Har tenkt å gjennoppfriske Lp riggen. Trenger ny RIIA. Min clearaudio veritas Mc er best egnet til RIIA med mulighet til å stilles høyt (ideelt ca 6,8K). Jeg oppfatter i tillegg veritas som ganske nådeløs. Har fått låne en MF M1 vinl. Denne er best stilt på 47k. Opplever totalen som litt for tøff. Kan for eksempel ASR miniB MK3 være et bedre alternativ. Kan denne stilles på MC og 47k. Er det andre alternativer som bør sjekkes? Ønsker ikke å bruke veldig mye penger på RIIA, da det ikke vil være hovedkilde for meg.

rotecop

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.10.2006
Antall liker
1.133
Torget vurderinger
2
Clearaudio veritas er pickupen

rotecop

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.10.2006
Antall liker
1.133
Torget vurderinger
2
Jeg ser at det kan være vanskelig å svare på dette spørsmålet, siden dette er en skjelden pickup i dag. Mener å erindre at den har utput på ca 0,6. Spørsmålet i tråden er vel egentlig om ASR har en mer avslepen klang en MF M1?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.998
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
ViNL er litt "forsiktig" så lenge pickupane ligg lågt, men let seg ikkje overstyre, og sparkar skikkeleg frå når du har rett pickup (til dømes dv 10x5 med 2,5 mV). Men eg har aldri prøvd veritas. Mm-pickupar derifrå, med sine avgrensingar, er ok, men ikkje noko meir, slik eg ser det.

Topp Bunn