Ricatech RTT98 Platespiller

HiFi_Martin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2004
Antall liker
255
Torget vurderinger
2
Har nok anelse av at lydkvalitet ikke var høysetet til konstruktøren her, men har ikke hørt spilleren.
Det står "line ut" i beskrivelsen, men om det da bare er å skrive til usb/sd som regnes for "ut" kan godt være, da det ikke ser ut til å være kontakt for annet enn "line inn".
Tror nok du gjør et mye bedre kjøp på en sånn: Rega RP1 platespiller - Sort - Platespiller - Stereo
Eller om du vil slippe å ha riaa kan denne være vel så godt et alternativ tror jeg :DENON DP29F Platespiller | Hi-Fi Klubben

MorganSegafredo

Fersking
Ble medlem
21.10.2014
Antall liker
0
Takk for svar, men det finnes heller ingen fine retro platespillere. Den jeg postet link til er en av de eneste jeg kunne finne på nettet som ser meget pen ut :)

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.830
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Takk for svar, men det finnes heller ingen fine retro platespillere. Den jeg postet link til er en av de eneste jeg kunne finne på nettet som ser meget pen ut :)
Det er nok svært begrenset med alternativer i blå koffert ja. Selvom smak er subjektivt finnes det da mange ulike pene vintagespillere - der "alle" (om de er i stand) vil gi vesentlig bedre lydkvalitet - og generell kvalitet enn den du linker til.
Du kan f.eks Google "Vintage Garrard", "Vintage Thorens", "Vintage Lenco" eller "Vintage turntable", så har du litt å titte på.
:)

MorganSegafredo

Fersking
Ble medlem
21.10.2014
Antall liker
0
Fant gjennom en nettside fra nederland at den kan kobles til eksterne høytalere for bedre lyd :)
Og ja, det finnes bedre platespillere med retrostil. Men denne omgang blir det den jeg linket til i starten av tråden. Kan komme med tilbakemelding om lyd osv til andre som er interessert i platespillere fra Ricatech.
Fikk foresten smaken for gamle Thorens platespillere. Det blir nok en slik etterhvert.

lyntoft!

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.05.2008
Antall liker
806
Sted
Kløfta
Torget vurderinger
1
Ikke for å være lei, men tilbakemeldinger fra forbrukere på nett, når det gjelder andre av produsentens modeller, tilsier at dette er ett særdeles dårlig produkt. Potensielt uegnet for avspilling av vinylplater.

Aggromagnet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2012
Antall liker
70
Det er vel "kjeramisk nål" på de der? Disse har et voldsomt signal sammenliknet med MM, som gjør at du slipper RIAA men til gjengjeld sitter med tonnevis av støy.
10 grams stiftetrykk er vel heller ikke uvanlig, så platene gir seg ganske fort også.

Styr unna med andre ord :)

Du finner gode spillere i nesten samme prisklasse. Føler Rega/Argon bør nevnes

ARGON TT-2 Platespiller | Hi-Fi Klubben

Og et par jokere hvis du tør importere selv (har aldri hørt disse men de har gode omtaler)

Project Elemental Belt Drive Manual Turntable (white) at Juno Records

Orbit Basic turntable – U-Turn Audio

Edit: Hups - Orbit har visst ikke begynt å eksportere enda...

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Det jeg har merket meg med disse retroprodukter som stadig dukker opp er at de har elendig kvalitet.Jeg var hos en nabo nylig og koblet opp retrospiller med
platespiller,cd,kasettspiller og dab.Ja dette var bare plastikk.Og platespiller var begredelig.
Jeg kunne jo ikke i min villeste fantasi finne på å kalle dette retro.
Mvh Kenneth

MorganSegafredo

Fersking
Ble medlem
21.10.2014
Antall liker
0
Jaha.. Den platespilleren blei slaktet ser jeg. hehe

Hvilken platespiller med innebygd RIAA anbefales?

Kan noen si noe om denne; Hitachi ps-38 Direlt Drive ? ;D

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.830
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Hvilken platespiller med innebygd RIAA anbefales?
Det er ikke mange som har innebygget RIAA. Pro-Ject har en modell i Debut Carbon serien. Men, det anbefales (fra min side) å bruke +/- 1500,- på et eksternt RIAA-trinn.
Pro-Ject PhonoBox S, Musical Fidelity V90-LPS eller Cambridge 651P er ok alternativer i den prisklassen.

Aggromagnet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2012
Antall liker
70
Kan noen si noe om denne; Hitachi ps-38 Direlt Drive ? ;D
Typisk japansk spiller fra andre halvdel av 70-tallet. Og det er ikke noe negativt :)
Hvis lagrene og (kvalitets)nål er i god stand og den holder gjevn hastighet, kan det fort bli en rimelig vei til godlyd.

Til dels enig med ptb - men skal du kun bruke MM trenger du ikke støtte for MC, og kan muligens nøye deg med f.eks. Cambridge 551P (700,-)
Dess rimeligere utstyr, dess mindre tap om du skulle bestemme deg for å oppgradere senere.

Topp Bunn