Hei, noen som har forslag til et rimelig riaatrinn med balanserte utganger?
Morten
Morten
Rett og slett en super riia!KJ skrev:Hva er rimelig?
By the wayen, derom jeg hadde valget mellom balansert inn vs balansert ut ville jeg ha prioritert balansert inn ...
Aqvox er kanksje et alternativ? http://www.aqvox.de/phono.html Den har både balansert ut og inn.
mvh
KJ
Jessss!!!! Det har jeg ikke tenkt på.government skrev:Det finnes overganger fra rca til xlr..
Det er praktisk talt helt sikkert at 4Sound har eller skaffer mer eller mindre omgående (uten hifi-påslag i prisen).scaniagutten skrev:Takk, kanskje 4Sound kjeden? Morten
Dynabel (ELTEK i OSLO) selger overganger. Produsert av Electrocompagniet.scaniagutten skrev:Jessss!!!! Det har jeg ikke tenkt på.government skrev:Det finnes overganger fra rca til xlr..Veit du om ei nettside?
Morten
Vurderer hybridkabel og det er kanskje det beste alternativet.Zomby_Woof skrev:Hvis du skal bruke en RIAA med single ended ut til en balansert pre, anbefaler jeg at du lager (eller får laget) en hybridkabel i stedet for å bruke overganger.
Ellers går det an å lete etter en brukt NLE-17. Det skulle gå greit å fa en sånn for en rimelig penge, hvis du finner en i det hele tatt. Riktig god, er den. Og det sier jeg, selv om min egen allerede er solgt..
Bare en liten ting ang. denne; low output utgangen er ikke balansert selv om det er XLR, den er serie koblet med den ubalanserte (RCA), det er high output utgangen som er såkalt ekte balansert.Morty skrev:Ellers vil jeg trekke frem DP 2.2 RIIA, som en fin RIIA med både balanserte og u-balanserte innganger og balanserte (kun) utganger.scaniagutten skrev:Jessss!!!! Det har jeg ikke tenkt på.government skrev:Det finnes overganger fra rca til xlr..Veit du om ei nettside?
Morten
Morty
Hmm.fjellvåk skrev:Bare en liten ting ang. denne; low output utgangen er ikke balansert selv om det er XLR, den er serie koblet med den ubalanserte (RCA), det er high output utgangen som er såkalt ekte balansert.Morty skrev:Ellers vil jeg trekke frem DP 2.2 RIIA, som en fin RIIA med både balanserte og u-balanserte innganger og balanserte (kun) utganger.scaniagutten skrev:Jessss!!!! Det har jeg ikke tenkt på.government skrev:Det finnes overganger fra rca til xlr..Veit du om ei nettside?
Morten
Morty
Lånte en slik en engang over lang tid og det er klar forskjell mellom disse 2 utgangene, spesielt hvis man også bruker balansert inn, nivået ut tilpasser man jo bare med dip`ene.
Forøvrig en kanonriaa til prisen husker jeg at jeg mente, ihvertfall den klart mest støyfrie jeg har prøvd, og jeg har ikke prøvd alt.
HeiMorty skrev:Hmm.fjellvåk skrev:Bare en liten ting ang. denne; low output utgangen er ikke balansert selv om det er XLR, den er serie koblet med den ubalanserte (RCA), det er high output utgangen som er såkalt ekte balansert.Morty skrev:Ellers vil jeg trekke frem DP 2.2 RIIA, som en fin RIIA med både balanserte og u-balanserte innganger og balanserte (kun) utganger.scaniagutten skrev:Jessss!!!! Det har jeg ikke tenkt på.government skrev:Det finnes overganger fra rca til xlr..Veit du om ei nettside?
Morten
Morty
Lånte en slik en engang over lang tid og det er klar forskjell mellom disse 2 utgangene, spesielt hvis man også bruker balansert inn, nivået ut tilpasser man jo bare med dip`ene.
Forøvrig en kanonriaa til prisen husker jeg at jeg mente, ihvertfall den klart mest støyfrie jeg har prøvd, og jeg har ikke prøvd alt.
Dette må jeg ha klarhet i Fjellvåk.
Du sier at "low output utgangeni" ikke er balansert...
Men, såvidt jeg husker finnes det kun ett sett utganger på denne (2.2) og de er da balanserte (med XLR). Det er kun på inngangen det finnes alternative tilkoblinger. Husker jeg rett (Sitter på kontoret) er det tre sett kontakter på inngangen: én er RCA og to er XLR. Det du mener er vel da at for high output Pick Uper, finnes det tilkobling for ekte balansert XLR + en RCA plugg, mens for Low Output pu kun en fake/ubalansert XLR tilkobling?
Dvs. at for en Low Output mc finnes ingen ekte balansert inngang?
Har jeg oppfatet dette riktig?
Hvordan opplevde du forskjellene forresten?
Morty