Riaa til low output mm

jan_eriks

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.02.2006
Antall liker
125
Er det noen som kan komme med tips til en god riaa til bruk for mm pickup med output på 1 mv?

Pickupen er en Technics Epc100 mk3 men kjører også en 205mk4 på 2.5 mv. Ellers har jeg lyst til å prøve en denon 304 (mc) ettehvert. Platespilleren er en Technics Sl1410mk2.Har nå en Project tubeboks.

Tenkte først å bygge meg en rørforsterker ettersom jeg prioriterer romfølelse og naturtrohet. Kjekt med en Riaa som man kan stille gain og impedans kanskje?

Batteridrift?

Gjerne brukt!

Sist redigert:

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.633
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Hvis du har litt DIY-interesse, kan muligens en DACT CT100 være en mulighet. Det er en NLE-17, rebrandet og solgt via Danish Audio ConnecT A/S. Mengder av innstillingsmuligheter for gain, resistiv loading og kapasitans. Det kan muligens komme godt med for en low output MM.

Phono stages / RIAA preamplifier modules
DACT audio power supplies

Jeg bygde en slik med doble strømforsyninger for en tid tilbake. Chassiet er et HiFi2000 Galaxy GX383 med 10 mm frontplate, hvis jeg ikke husker feil, kjøpt fra Audiophonics i Frankrike. Tviler på at jeg noensinne kommer til å oppgradere RIAA-trinn igjen.

DIN-plugg på inngangen er vel passe sært, men det er jo en slik i den andre enden av kabelen også, så hvorfor ikke?

Sist redigert:

jan_eriks

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.02.2006
Antall liker
125
Intressant Asbjørn! NLE 17 står allerede på lista mi. Men hva snakker vi om i pris? Eventuelt PM meg!

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.633
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Husker ikke hva jeg betalte, det begynner å bli en stund siden. Du kan spørre DACT om aktuell prising fra denne siden: Contact us

Topp Bunn