Riaa jagt

Sigma62

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.03.2016
Innlegg
895
Antall liker
579
Jeg har været på riaa jagt efter en afløser for min ASR mini basis. Jeg har efterhånden haft min ASR gennem mange år. Jeg valgte den fremfor en Tron Seven og en Cayin Phono One. Jeg synes de begge havde en smule slør over sig, som jeg ikke oplevede med ASR.

Jeg havde oprettet nogle annoncer og kontaktet nogle forhandlere, hvor jeg søgte en riaa, ny eller brugt op til 15000 dkr. Jeg fik faktisk ikke mange henvendelser tilbage, og de fleste havde ikke min interesse. Dog fik jeg tilbudt at prøve en Pro-ject rs2 phono og en Audio Analogue AAphono. Begge lød godt, og var lidt mere detaljeret i bassen end min ASR. Men ud over det, synes jeg ikke de lød ligeså godt. Jeg undrer mig faktisk over, at min ASR lyder mere som en god rør-riaa, da den jo benytter sig af opamp. Den havde langt mere perspektiv, og var mere åben i lyden.

Så så jeg der var en Allnic 1202 rør-riaa tilsalg for en god pris. Det var en privat handel, og det var ikke muligt at prøve hjemme før køb. Normalt ville jeg have droppet det, da jeg mener, at det der lyder godt et sted, ikke behøver lyde godt et andet. Alligevel slog jeg til, og købte den. Så nu står den og nyder livet med min Hyperspace.
Det store spørgsmål er, om den er bedre end min mini basis? Ikke umiddelbart. Det er lidt mere åben men ikke som nat og dag. Til gengæld er perspektivet stort og flot. Det jeg har lært ved det her er, at den lille ASR simpelthen er en super riaa, og nok det bedste køb man kan gøre. Jeg vil beholde min, så jeg altid har en reserve, hvis et rør skulle gå i stykker, på min nye Allnic 1202.
 

Vedlegg

Topp Bunn