Riaa-anbefalinger.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.613
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
Fosse:
selv om S&B tx103 er glimrende ,er Erodion strået vassere i toppen:mere gjennomsiktig og vesentlig mere finttegnende.kan i enkelte oppsett sikkert bli litt lean,dog uten et hint av hardhet.
sammenlikning skjer direkte mellom 2 innganger og inn på tx 102 TVC
lyra titan i
IMO
Mvh
Leif

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.517
Torget vurderinger
28
Takker så masse for tilbakemeldingen LMC. Det er gull verdt å høre fra noen som har direkte erfaring.
Jeg opplever Lundahlen som udynamisk, rund og unyansert i forhold til Dynavector PHA-200. Jeg hadde nok kjøpt sistnevnte, men det viser seg at den er ute av produksjon og ikke lar seg skaffe, selv ikke på bestilling, dessverre (nytt EU-reglement i forhold til diverse materialer).

Men, nå er det varmt, flytting i August osv, osv. Kan hende jeg skal roe ned litt til over sommeren.

Igjen, mange takk for en særdeles nyttig tilbakemelding LMC.

Pris på Erodion skal undersøkes.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.613
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
Fosse
You´ve got mail! ;D
Mvh
Leif

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.358
Torget vurderinger
1
Trond Kjetil skrev:
argh skrev:
Valentino skrev:
Jeg tror ikke du har et elektrisk problem. Prøv å sette grammofonen et annet sted, jeg tror problemet ditt er relatert til vibrasjoner.
hmm, synes den er vel tynn
*Bor i sokkel
*Racket har fett of silence (står på fjærer).
*Spiller står på 3 cm fjøl med dempeputer mellom den og rack.
*Michell har flytende oppheng og er bare i seg temmelig godt dempet.

Men man skal aldri si aldri, noen andre som støtter denne teorien?
Jeg støtter den teorien veldig. Har opplevd lignende selv med Systemdek'en min. Plasserte den på allslags underlag med dempeputer og sykkelslanger og jegvetikkehva. Med en gang jeg fikk den opp på veggen var problemene borte. På veggen kan jeg banke i plintet med knokene mens den spiller uten at det høres i høyttalerne. Og jeg har ikke noe fancy vegghylle til min spiller, bare to billige hylleknekter fra ikea.
Tiltredes. Selv om det ikke er helt samme skalaen over problemstillingen, så bør oppsettet av en platespiller ta hensyn til romets akustikk. dvs. unngå for all del hjørner o.l. Akustiske trykkmaksimum vil gi seg utslag i svampete bass ved høye volum, nesten uavhengig av hvor godt platespillerene er «opphengt», dempet, avkoblet etc. Edit: særlig med PU/Arm uheldige kombinasjoner

mvh
KJ

Topp Bunn