Revolver gjenoppstår - tidenes gruppekjøp fra Sunsen Electronic Corp. Ltd?

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
Registrerer at Revolver er på banen igjen med ny vinylspiller...17 år etter den forrige.



Prisen ser ut til å være Kr 17.900,- her til lands m/arm uten pu.
http://www.lydogbilde.no/revolver-gjenoppstaar.4470097-45376.html

Om det finnes 100 vinylelskere på sentralen ser det ut til å være mulig å bestille en batch til hyggelig pris: Price Terms: FOB Guangzhou USD 200~350:
http://sunsen.en.alibaba.com/product/50398016/200066170/High_end_Phonograph/High_End_Phonograph.html

Litt ulike material konfigurasjoner osv. her:
http://sunsen.en.alibaba.com/group/50398016/High_end_Phonograph.html

Tidenes "vinyl" gruppekjøp? ;D
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Tror ikke jeg vil handle med noen som har alibaba (og 4mill røvere) i adressen...

Arne K
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
Cobra2 skrev:
Tror ikke jeg vil handle med noen som har alibaba (og 4mill røvere) i adressen...

Arne K
- Revolver gikk direkte til Sunsen Electronic Corp. Ltd...derfor et bra konsept ;)

ellers er nok alibaba bedre enn sitt rykte ;D
 
L

Lars.N

Gjest
:)

Hva kan være mulig å få til ved gruppe kjøp tru?

Mvh

Laban
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
laban skrev:
:)

Hva kan være mulig å få til ved gruppe kjøp tru?

Mvh

Laban
- en nærmest tilsvarende spiller som Revolveren, men til en betydelig lavere pris en Kr 17.900,-. Det betinger imidlertid noe admin. og minimum 100 interessenter ;D
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
515
Skeptisk...
En ting er kinaelektronikk. Noe helt annet med kinafinmekanikk. Og prisen på en tusing sier vel noe om kvaliteten.

Kanskje litt som Transcriptor som overlot Hydraulicen til tidligere underleverandør J.A. Michell og flyttet til Irland og begynte å produsere ubrukeleige spillere i der?
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Hadde nå vært interessant å se hva en får for en tusing da....
 

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Innlegg
426
Antall liker
23
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
Ja, blir det noe av er jeg med
 

SoundPlanet

Bransjeaktør
Ble medlem
16.10.2007
Innlegg
24
Antall liker
0
Revolver Audio ønsker å komme med noen opplysninger i denne tråden:

"Revolver Audio vil gjerne presisere at spilleren som selges av Sunsen Electronic Corp ikke er identisk med vår egen Replay. Revolver har avtale med Sunsen Electronic Corp angående produksjon/levering av selve basen/plinten i marmor og tallerken. Disse hoveddelene sendes til Revolver Audio i England som så utvikler vår Replay videre derfra. Noen av endringer er:

- Revolver Audio benytter en Jelco-arm fra Japan med langt høyere kvalitet en den originalt leverte armen.
- Et annet drivverk/motor som er både mer presist og mer stillegående
- Alle lagre byttes ut. Dette er en av de aller største og viktigste endringene vi gjør
- Spilleren fintunes etter Revolvers egne strenge kvalitetskontroll

I grove trekk er Revolver Replay en spiller som er satt sammen i England med langt tøffere toleransekrav, både lydmessig og produksjonsmessig enn det eksemplaret som selges direkte av Sunsen.

Revolver Audio er klar over at Sunsen Electronic Corp selger deler til andre i stort omfang. Skulle det forekomme spillere med Revolver Audio-branding tar Revolver Audio sterk avstand fra dette."
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
515
SoundPlanet skrev:
- Alle lagre byttes ut. Dette er en av de aller største og viktigste endringene vi gjør
Ja, så visst! For en skikkelig opplagring alene er vanskelig å produsere for særlig under en tusing vil jeg tro ;)
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
SoundPlanet skrev:
Revolver Audio ønsker å komme med noen opplysninger i denne tråden:

"Revolver Audio vil gjerne presisere at spilleren som selges av Sunsen Electronic Corp ikke er identisk med vår egen Replay. Revolver har avtale med Sunsen Electronic Corp angående produksjon/levering av selve basen/plinten i marmor og tallerken. Disse hoveddelene sendes til Revolver Audio i England som så utvikler vår Replay videre derfra. Noen av endringer er:

- Revolver Audio benytter en Jelco-arm fra Japan med langt høyere kvalitet en den originalt leverte armen.
- Et annet drivverk/motor som er både mer presist og mer stillegående
- Alle lagre byttes ut. Dette er en av de aller største og viktigste endringene vi gjør
- Spilleren fintunes etter Revolvers egne strenge kvalitetskontroll

I grove trekk er Revolver Replay en spiller som er satt sammen i England med langt tøffere toleransekrav, både lydmessig og produksjonsmessig enn det eksemplaret som selges direkte av Sunsen.

Revolver Audio er klar over at Sunsen Electronic Corp selger deler til andre i stort omfang. Skulle det forekomme spillere med Revolver Audio-branding tar Revolver Audio sterk avstand fra dette."
Hver og en må jo vurdere hva som er marketing-hype. Om man ønsker å betale ekstra for markedsapparatet til Revolver og en "potensiell" lydforbedring blir en egen sak. Revolver kan selvfølgelig ikke si annet en det som er beskrevet her. De må gjøre gapet mellom Sunsen & Revolver størst mulig...

- Revolver Audio benytter en Jelco-arm fra Japan med langt høyere kvalitet en den originalt leverte armen. - uansett vil mange sikkert skaffe seg en annen arm for det de sparer...eller har en liggende

- Et annet drivverk/motor som er både mer presist og mer stillegående - dette vil uansett kunne skaffes om/når merke blir kjent. Kjøper du 100 er det jo bare å bestille tilsvarende...

- Alle lagre byttes ut. Dette er en av de aller største og viktigste endringene vi gjør - michell har et poeng her ;)

- Spilleren fintunes etter Revolvers egne strenge kvalitetskontroll - hva gjør de polerer & vatrer og ser at spilleren har kommet hel fram til Revolver...Sunsen Electronic Corp ville ikke bli valgt som leverandør om de ikke hadde noe å fare med...de har nok selv en streng kontroll.

Revolver gjør nok minst mulig fordi jo mer de gjør jo mer presses deres marginer...

Revolver er vel pt ikke det sterkeste merkenavnet i bransjen så hvorfor betale mellomlegget? - vil tippe at i en A-B blindtest mellom Revolver & Sunsen vil ikke forskjellene være himmelstore...gitt samme pu & arm

Hva koster f.eks lager & motor levert som reservedeler fra Revolver...hm ;)

Svenjo: dette kan kanskje bli et fellesprosjekt med ulike skandinaviske fora...her trengs 100 vinyl addicts...budskapet kan jo spres... ;D
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Helt uten å ta stilling til forskjellene mellom en spiller levert av Sunsen kontra en levert av Revolver, så undrer jeg meg litt på følgende:

Om man har en fabrikk til rådighet, som også er ISO 9001 sertifisert, hvor vanskelig er det da å lage et høykvalitetslager til en platespiller?

Jeg vet null og niks om mekanisk produksjon, men det slår meg at toleransene i lageret til en god platespiller kanskje ikke er mere kritisk enn toleransene innen div. maskineri og finmekanikk? Som kanskje også lages på nevnte fabrikk?

Igjen - dette helt uten å ville hevde at det er ett fett om en kjøper Sunsen eller Revolver, siden jeg har null grunnlag for å uttale meg om det.
 

Mr500

Medlem
Ble medlem
08.10.2007
Innlegg
15
Antall liker
0
Hvordan gikk/går det med denne saken? Blir det noe handel, og hvordan blir prisen?
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Når denne tråden kom sendte jeg en mail med forespørsel om litt info til Sunsen, via Alibaba, bare sånn for morro skyld (jeg er jo ikke i markedet for en spiller). Det varte og rakk og jeg glemte hele greia, men i går kom det jaggu svar gitt. Jeg fikk katalog og prisliste i PDF og tenkte jeg like godt kunne legge det ut her i tilfelle noen skulle være interesserte fremdeles.






Dokumentet sier min. 100 stk., men av medfølgende mail fremgår det ganske klart at enkeltordrer fra privatpersoner også er ok. Skulle dette være av interesse for noen så er det bare å sende meg en PM med mailadresse, så sender jeg PDF'ene videre. Det fremgår ellers av den ene brosjyren at lagere på i alle fall en del av spillerne er fra Japan, at alle drives av "brushless DC"motorer, at de leveres med Nagaoka pick-up og at flere modeller som en ser kan leveres med Rega arm.
 

Vedlegg

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
Kan ikke se hvorfor dette ikke fremdeles skulle være aktuellt. Bra initiativ Lille_Adam :)
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
Har nå mottatt info fra Lille_Adam. Det så veldig lovende ut. Skal holde interesserte oppdatert gjennom denne tråden.
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Så faktisk disse på IFA messa i Berlin i år (en av Kina/HongKong/Taiwan hallene..)

Så ganske fint ut, selv om jeg ikke hadde tid til å stoppe.. Det er iallefall ingen tvil om at produktene skilte seg litt ut fra alle alkotesterne, lcd tv veggfestene og kabler og dill og dall :) Angrer på at jeg ikke tok meg tid til å "kjenne" på en av disse spillerne ..
 

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Innlegg
652
Antall liker
453
Torget vurderinger
24
Så jo veldig fint ut disse da...
Er med hvis det blir aktuelt jeg.

Kanskje vis flere hadde lagt en hundrelapp på bordet og kjøpt en spiller for å sjekke kvaliteten så hadde det vært mere aktuelt?

Mvh J.O
 

PeterD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2005
Innlegg
165
Antall liker
18
J.O skrev:
Kanskje vis flere hadde lagt en hundrelapp på bordet og kjøpt en spiller for å sjekke kvaliteten så hadde det vært mere aktuelt?
God idè!
Jeg henger meg på et eventuelt gruppekjøp
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Helt enig. Pdf'ene kom imidlertid direkte fra Sunsen, bare så det er sagt.
 

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Innlegg
1.005
Antall liker
363
Torget vurderinger
10
Dette må være noe konkelimonke greier vel?
Hvis man får kjøpt noe fra Kina for under tusenlappen og hvis Revolver gjør dt samme , bare bytte noen lager og sette på en ny arm... så ..oops så er prisen...
Kvaliteten er vel så som så vel??l
 

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Innlegg
652
Antall liker
453
Torget vurderinger
24
nå koster den spilleren 2800 kr og ikke 1000 i følge pdfen. Men jeg skjønner jo bekymringen...
Alibaba høres noget suspekt ut ja....
Vet at både Lyric og en Norsk audio teknik (om jeg ikke husker feil) har vurdert noen kina spillere som skulle koste enn 5-6 tusen kanskje det er en av disse?
Bare sepekulasjoner for øvrig.

Mvh J.O
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Ikke vet jeg. Jeg har ingen opplysninger utover det pdf'ene sier, i tilfelle noen skulle lure. Ellers er vel 2800 kroner en ganske så heftig pris i Kina, om den blir solgt for ca. det samme der. Jeg tror ikke folk flest har det minste begrep om hvor billig det faktisk er å produsere ting i østen i forhold til her hjemme, inkludert ting av god kvalitet....
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Har ikke noe forhold til Revolver fra gammelt av, men når jeg ser PDF´en som er presentert, så tenker jeg litt på shiny-glossy asia-produkter som prøver å selge på nettop det. En ting er å produsere på utseende, noe annet utifra lydmessig vellykkede konstruksjoner. Vil absolutt ikke avskrive produktene, og det skulle vært morsomt og hørt en spiller i aksjon.
Tviler heller ikke på påstander om at produkter fra asia er langt billigere å produsere inkludert kvalitet, enn hva vi tør å tro.


PS.
Undertegnede innehar (og har eid) selv flere Kina-produkter. (se signatur).
 
Topp Bunn