Revel sin vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bengt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    152
    Antall liker
    87
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    1
    F208

    For et par år siden byttet jeg ut frontene Jbl tl260 og Swan 1.1c med Bw CM10 og cmc2. Ble nok en nedtur for musikk, bedre resultat for film. Surround /back er bw cm9/5. For 3 uker siden byttet jeg front til f208/c208. En solid opptur for både musikk og film. Lyden fikk fundament igjen. Leonard Cohen ble voksen igjen, ikke kastratsanger. Fornøyd med disse Revelene;)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    F208 er veldig høyt på lista mi også :D. Samtidig som at prisen er egentlig lav kontra konkurentene.... Paradigm Prestige er også verdt å merke seg nå, men personlig er nok F208 en favoritt!
     

    Hessianpeel

    Medlem
    Ble medlem
    11.07.2012
    Innlegg
    11
    Antall liker
    4
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    9
    Jeg har ett spørsmål jeg håper noen med Revel erfaring kan svare på! Jeg har muligheten til å skaffe meg ett par med Revel Studio 2og har veldig lyst til å gjøre dette da jeg synes lyden i Salon 2 er fantastisk.

    Spørsmålet er: Har noen her prøvd Studio 2 i ett mindre rom? Rommet er ikke mer enn 4 x 4m og jeg må nok leve med det noen år til. De skal vel være greie å plassere, men de kommer litt nærme det ene hjørnet.

    Vet jo den har denne "boundary" settingen blant annet, men vet ikke hvor mye det hjelper.

    Tanker?
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    4.072
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Revel Studio 2 är lättare att anpassa till ditt rum än Salon 2, sen är det nog inte så idealiskt med rummet ditt 4x4 låter lite vanskligt att få till.
     

    Hessianpeel

    Medlem
    Ble medlem
    11.07.2012
    Innlegg
    11
    Antall liker
    4
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    9
    Ja, jeg også tenker det, men det kan samtidig kanskje være verdt det, med tanke på at jeg får en god pris og skal ha det i større rom om noen år :) Grublet fælt på dette. Låter jo fantastisk bra.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    29
    Er det noen som har erfaring med Revel på Lyngdorf elektronikk?
    Blir det skivebom?
    Er på jakt etter noen rimelige høyttalere, og kom over noen Performa F30 på finn.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    ^Gratulerer med fete høyttalere! Ett par jeg virkelig kunne tenkt meg selv! :)
     

    Membran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.03.2011
    Innlegg
    229
    Antall liker
    122
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har erfaring med rør på Salon2? Tenker spesifikt på ear 509 mk2 som er oppgitt til 100w. Har lest test hvor det skrives at rørforsterkere er det bare å glemme hvis man skal drive Salon2.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Salon 2 krever mye effekt for å utnytte dems potensiale. Jeg tror det blir for lite dessverre
     

    Membran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.03.2011
    Innlegg
    229
    Antall liker
    122
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    10
    Salon 2 krever mye effekt for å utnytte dems potensiale. Jeg tror det blir for lite dessverre
    Jeg er ikke ute etter å ta ut maks potensial for å spille høyt, men vil at de lydmessig skal låte optimalt. Jeg tror ikke det er slik at forsterker som har mye kraft og kan drive de til å spille høyt nødvendigvis lydmessig får de til å låte bra.

    Hvis 100W er for lite, hvor mye vil da være nok?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Fra Stereophiles målinger
    My estimate of the Revel Ultima Salon2's voltage sensitivity was 86dB(B)/2.83V/m. This is slightly lower than the specified 86.4dB but within experimental error of that figure. The speaker's impedance (fig.1) drops to between 3 and 5 ohms between 17Hz and 600Hz, but as the electrical phase angle is generally low in this region, the Salon2 should not be hard for the partnering amplifier to drive. However, the shape of the impedance curve suggests that the speaker might sound a little bright with tube amplifiers having a high output impedance.
    Revel Ultima Salon2 loudspeaker Measurements | Stereophile.com
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Noen som vet hvorfor intressen for Revel er så dårlig ? Ser ut til at de er rimelg store i utlandet!
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    MA7000

    Hei fikk idag min MA7000
    Det ble liv og det ble bass :)
    MEN disse krever masse effekt og vil ha godt av ennå mer...
     

    Vedlegg

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Spennende høyttalere det der
    .
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med fantastiske høyttalere..Hadde akkuratt disse før og ser ut som du har rette forssterkere til de. Gi deg god tid til disse. Godt å se de fremdeles blir verdsatt. Ikke mange av disse her til lands..
     

    Realchef

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    286
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Kort fortalt. Uanstrengt og med en presisjon i bassen jeg ikke har hørt før noen gang, de gir seg aldri og takler alt av musikk jeg har spilt foreløpig
     

    sprellemannen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    243
    Antall liker
    95
    Kort fortalt. Uanstrengt og med en presisjon i bassen jeg ikke har hørt før noen gang, de gir seg aldri og takler alt av musikk jeg har spilt foreløpig
    Supert !
    Må seia meg enig i det du skriver om
    REVEL_5415_1805_horizontal.jpg


    Synes forresten også at dei passa fint designmessig i romet ditt.
     

    Realchef

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    286
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1

    sprellemannen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    243
    Antall liker
    95
    Nydelig :cool: kjenner du både salon 1 og 2? i så fall hva kan du si om forskjeller?
    Eiger sjølv Salon2 så den kjenner eg godt og er kjempefornøgd med. For mange år sidan høyrte eg på Salon1. Likte også den veldig godt. På grunn av ulike rom, stor tidsforskjell og ulik elektronikk vert det vanskeleg å seia noko om forskjellar.
    Kevin Voecks, som er ein viktig person i konstruksjonen av Salon1 og Salon2, har eit godt rykte på seg. Han er blant anna likt av den nøkterne objektivisten Peter Aczel (Aczel er kritisk til bransjen og mange aktørar, men Kevin Voecks synes Aczel er bra). Her skriver Voecks litt om Salon1 kontra Salon2: Revel's Kevin Voecks | Stereophile.com
     

    Realchef

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    286
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Nydelig :cool: kjenner du både salon 1 og 2? i så fall hva kan du si om forskjeller?
    Eiger sjølv Salon2 så den kjenner eg godt og er kjempefornøgd med. For mange år sidan høyrte eg på Salon1. Likte også den veldig godt. På grunn av ulike rom, stor tidsforskjell og ulik elektronikk vert det vanskeleg å seia noko om forskjellar.
    Kevin Voecks, som er ein viktig person i konstruksjonen av Salon1 og Salon2, har eit godt rykte på seg. Han er blant anna likt av den nøkterne objektivisten Peter Aczel (Aczel er kritisk til bransjen og mange aktørar, men Kevin Voecks synes Aczel er bra). Her skriver Voecks litt om Salon1 kontra Salon2: Revel's Kevin Voecks | Stereophile.com
    Interessant lesing. Takk for link 😉
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn