Retipping?

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.293
Sted
Nøtterøy
 Har et Ortofon Mc 20 superII element som jeg har vært meget godt fornøyd med, har passet meget godt til mitt oppsett. Men nå begynner det å bli slitt. Har noen erfaring med retipping? Eller lønner det seg å benytte seg av innbytte ordningen som Ortofon har?

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
13.810
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg benyttet meg av innbytteordningen til Ortofon.
Du kan jo få deg en Rondo til en gunstig pris.
Problemet med en retipping er at det fort koster 1500-2000 kr........ også har du "bare" din samme gamle pickup...... er vel litt gøy og prøve noe nytt ?  ;)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.361
Torget vurderinger
28
Skal ikke uttale meg om denne spesifikt. Min Benz L04 helt supert etter retipping, men da var den allerede avtalt solgt. Kostet 2000 og tok evigheter.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Som Rudi sier; Ortofon's innbytteordning virker å være ditt beste kort her.
Ditt (ift de bedre Ortofon) litt mekaniske og fargesvake element (no offense, det var et bra element til prisen) kan lett oppgraderes på; ikke minst med f.eks Rohmann e.l. som kan fremvise større fargespekter og musikalsk flyt.
Din MicroSeiki tåler fint et bedre element, jeg har også hørt MS1500 med MC30 Supreme og følt at det bor mer her..

De ganger det har vært aktuelt for meg å retippe, så har jeg tatt kontakt med The Cartridge Man; men det koster.

Mvh Vidar P

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.293
Sted
Nøtterøy
Takk for svar. Hm... lurer på om ikke mitt element er på vei ut av produksjon. Da er det vel heller ikke muligheter for et innbytte? ???

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
13.810
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Takk for svar. Hm... lurer på om ikke mitt element er på vei ut av produksjon. Da er det vel heller ikke muligheter for et innbytte?  ???

Såvidt jeg husker så fungerer det slik at du får et rabatt avslag på en ny Ortofon pickup, så jeg tror ikke at det spiller noen rolle om pickup'en din ikke lenger produseres.

Topp Bunn