Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.115
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ligger vel fortsatt(?) en spennende Gryphon pre på brukten? Nesten så jeg kjøpte den selv, men prøver å holde meg i skinnet. 🙈
    Er ikke intr i pre. Integrert er det som gjelder for meg.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Haha tror vi har litt ulikt syn på venteforsterker..
    Trodde det var primær du var på jakt etter, hva med Opera Consonance A100 som ligger på finn da? 2* 80w høres puslete ut, men aner ikke om noe til under 5k drar Ø Audio på noen måte som forsvarer å høre på de :ROFLMAO:
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Trodde det var primær du var på jakt etter, hva med Opera Consonance A100 som ligger på finn da? 2* 80w høres puslete ut, men aner ikke om noe til under 5k drar Ø Audio på noen måte som forsvarer å høre på de :ROFLMAO:
    Consonance er jævlig bra til prisen for å si det mildt.. og ja 2x80 skal neppe ha noe problem å drive Ø... vis ikke må det da være noe fundamentalt galt med Ø :p
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.115
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Trodde det var primær du var på jakt etter, hva med Opera Consonance A100 som ligger på finn da? 2* 80w høres puslete ut, men aner ikke om noe til under 5k drar Ø Audio på noen måte som forsvarer å høre på de :ROFLMAO:
    Sikkert en flott forsterker det, men den har lagt ute en stund og ser ikke ut som om den er så enkel å selge. Er desverre ikke så rik at jeg kan ha 5000 kr liggende på hylla senere. Men har den på lista mi.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hva med noe fra Denon eller Marantz, burde være greit for en stund. Og tonalt kan det passe Ø😊
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.115
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hva med noe fra Denon eller Marantz, burde være greit for en stund. Og tonalt kan det passe Ø😊
    Jepp har de to merka på lista. Men finner ikke noe jeg virkelig har lysst på. Eller jeg har funnet en.. Men der følger det med en cdspiller 🙈

    Har liksom ikke bruk for en til... 😁 🤣 Da må jeg ha større rack.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Sikkert en flott forsterker det, men den har lagt ute en stund og ser ikke ut som om den er så enkel å selge. Er desverre ikke så rik at jeg kan ha 5000 kr liggende på hylla senere. Men har den på lista mi.
    ligger til 3k.. skammelig billig..
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Consonance er jævlig bra til prisen for å si det mildt.. og ja 2x80 skal neppe ha noe problem å drive Ø... vis ikke må det da være noe fundamentalt galt med Ø :p
    Hvis poenget bare er å få lyd ok, ikke noe jeg gidder. ;)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Jepp har de to merka på lista. Men finner ikke noe jeg virkelig har lysst på. Eller jeg har funnet en.. Men der følger det med en cdspiller 🙈

    Har liksom ikke bruk for en til... 😁 🤣 Da må jeg ha større rack.
    Skal ikke være enkelt, jeg selv har litt mer watt en hva som i grunn trengs. Men heller det en motsatt😉
    Hvordan er Ø og drive tenker da på impedans kurve. Jeg har jo hørt de noen ganger å fikk inntrykk av at de trenger noe med kontroll!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.115
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal ikke være enkelt, jeg selv har litt mer watt en hva som i grunn trengs. Men heller det en motsatt😉
    Hvordan er Ø og drive tenker da på impedans kurve. Jeg har jo hørt de noen ganger å fikk inntrykk av at de trenger noe med kontroll!
    Mulig jeg skal være litt forsiktig med å skrive så mye om de siden jeg selger de.

    Men jeg har nå brukt flere ulike amper på de. Rene rør, rør hybrid og transistor fra 17w til 250w. Og for meg, her hos meg med min musikk så er det ikke watt som betyr noe. Klarte meg godt med 17w (rør) jeg.
    Det som er så kult med de er at de responderer veldig på bytte av amp.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Mulig jeg skal være litt forsiktig med å skrive så mye om de siden jeg selger de.

    Men jeg har nå brukt flere ulike amper på de. Rene rør, rør hybrid og transistor fra 17w til 250w. Og for meg, her hos meg med min musikk så er det ikke watt som betyr noe. Klarte meg godt med 17w (rør) jeg.
    Det som er så kult med de er at de responderer veldig på bytte av amp.
    Ja forstår den, men var i grunn et godt nok svar. Ikke alle høyttalere responderer like mye på forsterker bytte, og du har jo testet litt nå😉 Hva har du i tankene på neste forsterker om jeg kan spørre?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.115
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får finne på noe annet gøy i kveld. For lytting på cd blir det ikke.
    Spraking og støy som fy i ene kanalen. Åpna opp, bytta røra og sprakinga flytter seg ikke.. Så ja da håper jeg bare at selger er såpass grei at han tar den tilbake. Så har sendt et par mld så får vi se.

    IMG_20220513_194103.jpg


    Det er er vertfall gøy 8-10 album som trenger en runde i Okkien.
    Blir garantert 1 IPA også kjenner jeg. Jekla irriterende slikt.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hvis poenget bare er å få lyd ok, ikke noe jeg gidder. ;)
    skal man bare ha lyd så er det vel strengt tatt samme hva man kjøper.. men å kunne kjøpe en amp til latterlige 3k som gruser masse til mange ganger prisen.. det er en no brainer :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.115
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja forstår den, men var i grunn et godt nok svar. Ikke alle høyttalere responderer like mye på forsterker bytte, og du har jo testet litt nå😉 Hva har du i tankene på neste forsterker om jeg kan spørre?
    Neste hovedamp tenker du på?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.115
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    skal man bare ha lyd så er det vel strengt tatt samme hva man kjøper.. men å kunne kjøpe en amp til latterlige 3k som gruser masse til mange ganger prisen.. det er en no brainer :)
    Hvilken tenker du på da?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Opera Consonance A100
    som ligger ute på finn.

    har hatt flere consonance forsterkere.. a100 mk2, a120, 150 reference.. spiller fletta av mye dyrere saker.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.115
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det står egentlig mellom de her

    Alle fra jobben. Så nevner bare raskt
    Aavik I-180, Unison Research Unico 150 og LM Audio 845 Premium og Yamaha 3200. Og til slutt Aestethix Mimas
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Svært spennende, håper på å få tatt turen innom i løpet av ferien. Vis ikke kan det bli en mulighet i høst når jeg skal på di kanter grunnet jobb😉
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.115
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Svært spennende, håper på å få tatt turen innom i løpet av ferien. Vis ikke kan det bli en mulighet i høst når jeg skal på di kanter grunnet jobb😉
    Du vet hvor jeg bor.
    Får se hva som kommer ramlende inn. Er nok Aestethix Mimas, 845 Premium og Aavik som ligger på topp. Mimasen har fordelen at den kan kjøpes med både dac og RIAA og deling mot sub. I tilfelle man skulle trenge det. Spiller uten i dag.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Du vet hvor jeg bor.
    Får se hva som kommer ramlende inn. Er nok Aestethix Mimas, 845 Premium og Aavik som ligger på topp. Mimasen har fordelen at den kan kjøpes med både dac og RIAA og deling mot sub. I tilfelle man skulle trenge det. Spiller uten i dag.
    Spiller du uten sub, uvant😁
    Ja jeg vet hvor du bor, bare så gir en lyd om jeg får mulighet en gang. Vis ikke kan det for bli til at jeg vil ta meg en autofile rundtur😎
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.115
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20220513_201541.jpg


    IMG_20220513_201950.jpg


    Blir så rene og pene. Får vel fyre opp snurra litt senere
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.115
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lenge siden jeg har holdt på REW her hjemme. Så tenkte å se om jeg finner noe å jobbe med.
    IMG_20220514_121518.jpg

    Og jo det gjør jeg. Men synes ikke det her ser så ille ut siden det her er uten dsp.
    IMG_20220514_121835.jpg

    1/12 glatting. 5db mellom linjene.
    Må nok inn med noen flere tiltak for å få bedre respons mellom 200-1200 får se om jeg gjør det. Låter bra det her synes jeg, så maybe I dont care.. 😁 🤣

    Cayin Cdt17A som jeg fikk i hus er syk. Trist som faen. Håper å få låne meg noen rør for å se om det er det som skal til. Samme skurring på både Xlr og Rca utgang. Samme kanal og bytter ikke side ved rør bytte. Altså bytte mellom de som fulgte med. Skulle jo tro at feilen flytta seg da, selv om alle røra skulle være utslitt.

    Har god dialog med selger. Så får se hva vi gjør. Mest sannsynlig så går den i retur. Skal teste digital ut. Mulig den kan brukes som drivverk, men da faller mye av poenget for min del bort.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.115
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    189284.jpg

    Greit når det her er reaksjonen.

    Fikk et musikk tips av en kjenning. For de som liker jazz
    Screenshot_20220514_134830_com.lenbrook.sovi.bluesound.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.115
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Rolig start på dagen etter dagen. Flott feiring i går og det kjennes i beina kan man si.
    Så nyter en kopp kaffe og denne karen på snurra.
    IMG_20220518_063323.jpg


    En plate jeg har hatt på cd en stund etter et besøk jeg hadde her for noen år siden. Liker plata veldig godt og fant denne på lpppis. Så veldig heldig med den vil jeg si.

    IMG_20220518_063359.jpg


    Håper dere hadde en flott dag i går. Godt å få feira litt, er en stund siden det har vert 17. Mai feiring rett og slett.

    Skulle ha vert i München i helgen men alt slikt får man ta igjen senere. Håper de som tar turen tar noen bilder og legger de ut.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.115
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skulle vært i München...!
    Men får klare meg hjemme i år også. Shanling monoblokkene ble solgt i går. Så da måtte jeg bare inn med noe annet siden jeg ikke kan være uten forsterker. Lyd må jeg jo ha. Tenkte å handle inn en rimelig en for å ha en stund, men ombestemte meg. Det ble en jeg kan ha lenge. Jeg vet den passer ørene og høyttalerene og den veier såpass mye at jeg ikke klarer å forflytte meg med den i armene. Så da blir den nok stående en god stund.

    Denne blir levert i dag sammen med en cd spiller, så har jeg lyd til jeg får besøk på fredag. Ser frem til det.

    Den Cayin spilleren jeg kjøpte. Der ble vi enige om at jeg fikk tilbake en god slump kroner. Digital ut fungerer så jeg kan bruke denne som drivverk. Er dog veldig usikker på om det er lurt å la den stå uten å bli reparerer.
    Denne spilleren bruker 2 rør på xlr ut og 2 rør på Rca ut. Rørene har jeg bytta plass på. Og feilen med skraping ol er i den ene kanalen, både på xlr og på Rca ut. Den andre kanalen høres helt fin ut.
    Så vurderer å sende denne til rep.

    Litt kjedelig det der, men får se hva jeg gjør.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.115
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nå spiller det musikk igjen

    IMG_20220519_130814.jpg


    IMG_20220519_130533.jpg


    Det ble noe så enkelt som en LM Audio 805IA.
    Nå stenger jeg døra og spiller litt musikk.

    Fikk også en flott cd spiller
    IMG_20220519_130617.jpg

    Marantz SA7001 KI Signature

    Blir bra det her
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.115
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ble mange mange timer med musikk i går. Veldig godt tegn. Leika litt med muligheten for å endre på negativ feedback og jeg kommer nok til å spille på posisjon 2 og 3. Litt etter musikk sjanger. Hva denne innstillingen gjør nøyaktig vet jeg ikke, men det er ganske tydelige forskjeller på de 4 valgene.

    Forrige eier hadde kjøpt nye smårør, så det ligger nok litt i kortene at jeg kjøper inn nye 805 og 300b rør etterhvert. Har lært at med rør utstyr så bør man ha et ekstra sett liggende. Bare sånn i tilfelle. Samtidig som at bytte av rør endrer lyden. Kjenner jo denne ampen veldig godt fra før fra både jobb og jeg har hatt den på lån tidligere. Sammen med Ø Audio Icon. Så den her var jeg trygg på.

    Nå er det mer musikk på gang og jeg må rydde litt 🙈 før jeg får besøk.
    Skulle nok ha endra posisjon på høyttalerene, men det får vente til en annen dag.

    God helg snart folkens. Her blir den nok ypperlig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn