Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.590
    Antall liker
    3.125
    Torget vurderinger
    0
    Har du sett slike opptrekk lerret? Du som har vert litt rundt omkring hos folk?
    Nei....aldri. Enten nedtrekk eller motor og med avstivere på de store. Opptrekk blir litt som med dias-lerret for lysbilder med låsepunkt på midten, men lerretet vrir seg litt til ene eller andre siden samt buer på sidene og det er ikke til å leve med.....
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nei....aldri. Enten nedtrekk eller motor og med avstivere på de store. Opptrekk blir litt som med dias-lerret for lysbilder med låsepunkt på midten, men lerretet vrir seg litt til ene eller andre siden samt buer på sidene og det er ikke til å leve med.....
    Titter på flere med sånn saks teleskop. Har også tab tension utgaver. Får se litt etterhvert.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sitter på finn å titter på ny plass å bo. Og jeg må jo flire litt av endel som ligger ute.

    Er jo teksten de skriver...
    Stor leilighet på 40m2.. Hva er forskjellen på en stor og en liten leilighet på 40m2

    Flott leilighet bla bla bla... Perfekt førstegangs kjøp.. Pris 4.7, mnd utgifter 6431...

    Jaja burde lest mer når jeg gikk på skolen forstår jeg.

    Men er det noen som har noe tips til områder hvor man kan få seg en leilighet helst med 2 soverom. Og ikke lenger enn 1 time fra Asker sentrum med off transport. Pris rundt 3mill
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.420
    Antall liker
    12.504
    Sted
    Sørlandet
    Mitt tips;

    Bruk søkemotoren til finn.no og legg inn søkeomkrets som er innenfor den avstanden du ser etter. Deretter legger du inn makspris, antall soverom osv.

    Jeg fikk opp ca 300 stk når jeg la inn en totalpris på 3 350. Spesielt lovende ser det jo ut i Drammen.

    Her er det bare å få fingern ut og stikke på visninger!

    Mvh
    -BB-
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Huff, da har jeg kjøpt så mye plater at jeg må legge ut noe for salg for å dekke utgiftene... Neida. 😁 🤣

    Blir nok enda et par steg opp på forsterker delen. Og ønsker å gå for seperat pre og effekt. Så Pathosen er nå ute på brukten. Så får vi se om den blir liggende der. Kjenner det knyter seg i magen nå.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.311
    Antall liker
    8.347
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Sitter på finn å titter på ny plass å bo. Og jeg må jo flire litt av endel som ligger ute.

    Er jo teksten de skriver...
    Stor leilighet på 40m2.. Hva er forskjellen på en stor og en liten leilighet på 40m2

    Flott leilighet bla bla bla... Perfekt førstegangs kjøp.. Pris 4.7, mnd utgifter 6431...

    Jaja burde lest mer når jeg gikk på skolen forstår jeg.

    Men er det noen som har noe tips til områder hvor man kan få seg en leilighet helst med 2 soverom. Og ikke lenger enn 1 time fra Asker sentrum med off transport. Pris rundt 3mill
    I Drammen får du vell en 60 m2 med heis og garasjeplass.
    Regner med att det er også noen av krava. Er ikke lett å finne noe med fornuftige priser.
    Da blir det noe små greier. 3 mill er ikke rart å kjøpe leilighet for.
    Men huset deres har vell steget en del i pris siden dere kjøpte det, begynner jo å bli noen år nå.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hmmm.. Den Berge plata må jeg høre igjen. Var noe rart med den. Noen andre som har den??
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Den Berge plata låter nok ikke slik de andre låter. Den her er skikkelig mørk og tung i lyden. Trøkker som fy da. Men liker ikke lyden så godt på den.

    Var jo en billigplate fra platekompaniet. Blir satt i bytte hylla tenker jeg.
     

    storab

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    537
    Antall liker
    789
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    Den Berge plata låter nok ikke slik de andre låter. Den her er skikkelig mørk og tung i lyden. Trøkker som fy da. Men liker ikke lyden så godt på den.

    Var jo en billigplate fra platekompaniet. Blir satt i bytte hylla tenker jeg.
    Mørk på strømming også.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20220314_063001.jpg

    Ny uke, nye muligheter hva?

    Bra man kan starte dagen med en fersk kaffe. Vurderer fremdeles et sånnt dra opp lerret. Men skal først teste ut med tv. Har en til overs i huset. Da blir platespiller satt ned på den ene siden. Litt lavt men får se åssen jeg føler at fungerer.

    Venter på svar på ny runde hos kirurgen. Kroppen fungerer ikke og de finner ikke ut hva som er galt. Litt sånn reparere det de finner. For å se om det hjelper.

    Er det noen her inne som kjenner eller kan anbefale noen som kan ha peiling på smerter i ben, lår og hofter. Ingenting eller lite som viser på MR. Kroppen er stinn, knallhard akkurat som om jeg har løpt maraton. Konstant ekstremt støl. Ikke bare i beina, men også rygg og bryst (mindre støl der) og armer. Er for det meste sengeliggende. Er jeg oppe å går så blir jeg gjennomvåt av svette og får enda mer smerte. Kliss klass over hele kroppen.

    Vet det er mye ulike arbeidsgrupper her inne. Så prøver meg på å finne en vei ut av dette ved hjelp av forumet.

    Om innlegget er for drøyt for of topic her inne, si i fra. Så sletter jeg det.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.776
    Antall liker
    5.428
    Sted
    Holmestrand
    Vis vedlegget 800321
    Ny uke, nye muligheter hva?

    Bra man kan starte dagen med en fersk kaffe. Vurderer fremdeles et sånnt dra opp lerret. Men skal først teste ut med tv. Har en til overs i huset. Da blir platespiller satt ned på den ene siden. Litt lavt men får se åssen jeg føler at fungerer.

    Venter på svar på ny runde hos kirurgen. Kroppen fungerer ikke og de finner ikke ut hva som er galt. Litt sånn reparere det de finner. For å se om det hjelper.

    Er det noen her inne som kjenner eller kan anbefale noen som kan ha peiling på smerter i ben, lår og hofter. Ingenting eller lite som viser på MR. Kroppen er stinn, knallhard akkurat som om jeg har løpt maraton. Konstant ekstremt støl. Ikke bare i beina, men også rygg og bryst (mindre støl der) og armer. Er for det meste sengeliggende. Er jeg oppe å går så blir jeg gjennomvåt av svette og får enda mer smerte. Kliss klass over hele kroppen.

    Vet det er mye ulike arbeidsgrupper her inne. Så prøver meg på å finne en vei ut av dette ved hjelp av forumet.

    Om innlegget er for drøyt for of topic her inne, si i fra. Så sletter jeg det.
    Leit å høre at du sliter sånn med helsa, Peter. Helsa er det viktigste vi har. 💝
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Leit å høre at du sliter sånn med helsa, Peter. Helsa er det viktigste vi har. 💝
    En ting er å slite med dette, det som faktisk er verre er at det akkurat nå ikke er noe utsikter til å bli bedre. Tenker jo mye på folk rundt meg. Folk jeg skulle ha besøkt, kjentfolk som hadde vert gøy å møte igjen. Jobben som jeg ikke kommer meg på og slike ting.

    Samtidig som det er så utrolig kjedelig å kun være hjemme. De turene jeg får ut er til behandling. Hjelper litt noen dager. Men så koster det en dag eller to sengeliggende. Litt fortvila akkurat nå kan man si. Sikkert en ekstra dårlig dag i dag.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.420
    Antall liker
    12.504
    Sted
    Sørlandet
    Ny uke, nye muligheter hva?

    Er det noen her inne som kjenner eller kan anbefale noen som kan ha peiling på smerter i ben, lår og hofter. Ingenting eller lite som viser på MR. Kroppen er stinn, knallhard akkurat som om jeg har løpt maraton. Konstant ekstremt støl. Ikke bare i beina, men også rygg og bryst (mindre støl der) og armer.
    Siden du spør.

    Jeg anbefaler at du kontakter Trond Sjølund: https://helsebooking.no/?lang=hf

    Mvh
    -BB-
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    En ting er å slite med dette, det som faktisk er verre er at det akkurat nå ikke er noe utsikter til å bli bedre. Tenker jo mye på folk rundt meg. Folk jeg skulle ha besøkt, kjentfolk som hadde vert gøy å møte igjen. Jobben som jeg ikke kommer meg på og slike ting.

    Samtidig som det er så utrolig kjedelig å kun være hjemme. De turene jeg får ut er til behandling. Hjelper litt noen dager. Men så koster det en dag eller to sengeliggende. Litt fortvila akkurat nå kan man si. Sikkert en ekstra dårlig dag i dag.
    Huff så kjedelig at du skal slite sånn med helsa da Peter :(
    Håper virkelig at du finner en løsning på dette på et eller annet vis - god bedring :)
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    ..." Er det noen her inne som kjenner eller kan anbefale noen som kan ha peiling på smerter i ben, lår og hofter. Ingenting eller lite som viser på MR. Kroppen er stinn, knallhard akkurat som om jeg har løpt maraton. Konstant ekstremt støl. Ikke bare i beina, men også rygg og bryst (mindre støl der) og armer. Er for det meste sengeliggende. "

    Av egen erfaring: Hadde forferdelig stive muskler og hadde vanskelig for å bøye meg ned på huk etc., men kom over et tips i 2015 om å bruke sportspray (magnesiumklorid) på huden. Hvis det svir der man påfører det så trenger man det. Det viste seg at jeg hadde såpass underskudd at jeg etter ca. 6 mnd ble et helt annet menneske - visste ikke at jeg også hadde hatt så lavt med energi heller (!). Tendenser til svimmelhet forsvant også, og jeg ble mye mer motstandsdyktig mot 'stressmerter' i musklene i brystregionen. Krevde tålmodighet å ha på den magnesium'oljen' på så store hudområder som jeg gjorde en stund for å få opp nivået, men er sjeleglad for at jeg tok sats. I en alder nå av 60, så er hagearbeid, snekring og muring nærmest en fornøyelse. Gikk etter hvert over fra de dyre 2dl flaskene jeg kjøpte i helskostforretninger til rett og slett en liten sekk fra Felleskjøpet som jeg blander med vann (koker) - koster meg nå omtrent ingenting. Har kjøpt meg en ny MC også.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    ..." Er det noen her inne som kjenner eller kan anbefale noen som kan ha peiling på smerter i ben, lår og hofter. Ingenting eller lite som viser på MR. Kroppen er stinn, knallhard akkurat som om jeg har løpt maraton. Konstant ekstremt støl. Ikke bare i beina, men også rygg og bryst (mindre støl der) og armer. Er for det meste sengeliggende. "

    Av egen erfaring: Hadde forferdelig stive muskler og hadde vanskelig for å bøye meg ned på huk etc., men kom over et tips i 2015 om å bruke sportspray (magnesiumklorid) på huden. Hvis det svir der man påfører det så trenger man det. Det viste seg at jeg hadde såpass underskudd at jeg etter ca. 6 mnd ble et helt annet menneske - visste ikke at jeg også hadde hatt så lavt med energi heller (!). Tendenser til svimmelhet forsvant også, og jeg ble mye mer motstandsdyktig mot 'stressmerter' i musklene i brystregionen. Krevde tålmodighet å ha på den magnesium'oljen' på så store hudområder som jeg gjorde en stund for å få opp nivået, men er sjeleglad for at jeg tok sats. I en alder nå av 60, så er hagearbeid, snekring og muring nærmest en fornøyelse. Gikk etter hvert over fra de dyre 2dl flaskene jeg kjøpte i helskostforretninger til rett og slett en liten sekk fra Felleskjøpet som jeg blander med vann (koker) - koster meg nå omtrent ingenting. Har kjøpt meg en ny MC også.
    Intr.

    Alle prøver blant annet magnesium, B vit ol et helt fine. Tatt slike prøver flere ganger de siste årene. Men definitivt verdt å teste ut.

    Har du noe link til denne typen spray?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Si fra hvis du ikke blir bedre etter 3 behandlinger...så har jeg et tips som har virket for flere i mitt område(geografisk) inkl. meg selv etter MC-ulykke...
    Bare å komme med det. Tipper jeg snart har 100 behandlinger de siste 3 årene. Går omtrent hver uke.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.590
    Antall liker
    3.125
    Torget vurderinger
    0
    Går omtrent hver uke.
    Med riktig behandling bør du klare det samme som meg......2 + 1 i løpet av 14 dager.....og deretter ved behov.....noen måneder senere.....hvis du ikke følger behandlerens anbefalinger... ;)
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Magnesiumolje: Bare et tilfeldig eksempel (typisk rådyr pris for et par dl). Jeg har kjøpt hos lokal helsekost og i Sverige (noe lavere pris der), men sluttet med disse kommersielle produktene for flere år siden som nevnt.

    Cluet er å ta det på huden og ikke (bare) innvortes som tabletter. Mye, mye mer effektivt på huden for å øke nivået i musklene. Å måle mengden i blodet er misvisende. Nivået i muskler kan være farlig lavt selv om blodverdiene er bra (!!) Dessuten tar huden opp det kroppen trenger, så overdosering er vel umulig på den måten. Bare å google om folks erfaring ('magnesium oil'). Jeg ser i hvert fall lyst på kommende pensjonisttilværelse etter hvert, men har nå guts til å stå løpet i noen år til :)
     
    Sist redigert:

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Glemte å nevne at jeg også i høy grad ble kvitt yring og kramper i bena (yring helt borte - kramper nå i føttene i mye mindre grad -> men smører på, så roer føttene seg).
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20220315_065354.jpg

    Må ha en kaffe på morran. Lite ellers egentlig, men på morran... definitivt.

    Fikk plassert ut høyttalere i går, går seint det her, men litt fremgang hver dag er planen. Håper å få kobla det opp i dag. Har bestemt meg for å teste ut "kinoen" en tv jeg har stående før jeg ser hva jeg finner på. Det står mellom større tv 70 isch tommer eller lerret på 103. Sånn dra opp type. Må også få sjekka om PJ fungerer. Så det er planen i dag.

    IMG_20220314_100947.jpg


    Håper jeg har lange nok høyttaler kabler nå da. Tror jeg skal ha det i en av skuffene..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    FB_IMG_1647325266437.jpg


    Blir nok et stykke unna denne kinoen for å si det pent. Men litt flere kanaler til live konserter ol blir nok ikke dumt.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Du som har såpass god dybde og sentrering av vokal trenger vel ikke en senter i midten foran? :unsure: Ellers kan du kanskje få hanka inn en demo/b-vare det bare er en stk av?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Du som har såpass god dybde og sentrering av vokal trenger vel ikke en senter i midten foran? :unsure: Ellers kan du kanskje få hanka inn en demo/b-vare det bare er en stk av?
    Nei trenger ikke senter. Har ikke råd til en single Ø Audio Icon. Selv om det hadde vert fett. Har en klipsch liggende, men mangler forsterker til den. Så tenker det blir uten.

    Kjenner jeg er litt spent på det her. 🙈
    Blir å koble senere. Ikke helt i form i dag.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    .... Og der ramla skattemeldinga inn på eposten. 🙈

    Alltid like spennande for min del det. Blir det platekjøp fremover eller ikke?

    Er det noen som skal på Rockefeller på lørdag?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nei får bruke anlegget til det det er ment til.
    Hiver på litt Korn!!

    Mulig det blir noe korn saker innvortes også i kveld.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn