Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Det blir ikke lett,hvem en skal begynne med av Metallica, når det er så mange meninger.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjøpte 5 plater da platekompaniet hadde 25% tilbud. S&M var en av den og gleder meg til å høre den. Får håpe at den pressinga som jeg kjøpte har god lyd. Kjøpte også amused to death Analogue Productions versjon, den tipper jeg kommer til å låte fantastisk. Må bare få henta dem hos Postnord.
    Blir spennende å høre hva du synes om lyden på S&M, har vurdert å kjøpe den inn selv.
    S&M er så vondt at det er godt. Fritt etter Baron Blod. ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mediakjendis, du får bare hoppe i det. Om du vil høre det ekte Metallica, så er de 4 første platene de beste. Spes Ride, Master og Justice. Litt roligere start. Gå for Black..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg kjøpte 5 plater da platekompaniet hadde 25% tilbud. S&M var en av den og gleder meg til å høre den. Får håpe at den pressinga som jeg kjøpte har god lyd. Kjøpte også amused to death Analogue Productions versjon, den tipper jeg kommer til å låte fantastisk. Må bare få henta dem hos Postnord.
    Blir spennende å høre hva du synes om lyden på S&M, har vurdert å kjøpe den inn selv.
    S&M er så vondt at det er godt. Fritt etter Baron Blod. ;)
    Nå er jeg sikkert teit, men hva betyr det?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjøpte 5 plater da platekompaniet hadde 25% tilbud. S&M var en av den og gleder meg til å høre den. Får håpe at den pressinga som jeg kjøpte har god lyd. Kjøpte også amused to death Analogue Productions versjon, den tipper jeg kommer til å låte fantastisk. Må bare få henta dem hos Postnord.
    Blir spennende å høre hva du synes om lyden på S&M, har vurdert å kjøpe den inn selv.
    S&M er så vondt at det er godt. Fritt etter Baron Blod. ;)
    Nå er jeg sikkert teit, men hva betyr det?
    Litt teskje: S&M vet du vel hva betyr? Det pleier normalt å gjøre litt vondt, pisker og spanskrør. Og Baron Blod kjenner du vel til fra før?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

    Et gjensyn med Baron Blod. ;) (lyden er av for mitt vedkommende, strømmer NM for brassband isteden)
     
    X

    X186841

    Gjest
    Fy F... i innerste huleste H...... hvor bra vinyl med Sabbath,Metallica etc. låter hos deg nå.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Med flytteplaner fremover i tid. Og når det skjer så legges kinoen ned, så er det lite utstyr som kommer inn.. Det gjør for såvidt ikke så mye da det låter slik jeg liker det. Men vurderer en ny RIAA igjen. Ikke det at den jeg har er dårlig men man er jo nysgjerrig på hva som kan skje. Angrer litt på at ASR ble solgt. Men det dukker vel opp noe etterhvert.. Ser på prisklasse på rundt 5000 brukt.
    Haster meg ikke videre for å si det på en annen måte.

    Tenker også igjen på Dirac live. Håper jo på at minidsp skulle komme med en boks til alle kanalene. Men det ser ikke slik ut.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så hva bruker man tiden til når man ikke er på oppgraderingstoget og egentlig er strålende fornøyd med hva man har. Jo man reiser litt rundt, handler vinyl, cd plater. Skrur lyden på andres oppsett. Besøker butikker og plaget de ansatte. Egentlig svært trivelig. Måker mye snø gjør jeg også. Har vel vert ute å brukt skuffa over 30 ganger denne vinteren. Så tiden går kan man si.

    Så skriver man litt på nettet.

    Noe som har irritert meg en stund nå er alle de som skriver og mener at deres vei er den eneste rette. For det er lest og forstått utifra faktablad som stereophile og andre blad. Så sitter jeg her og tester ut akkurat det de sier ikke går. Men jaggu går det. Det er så utrolig mye myter rundt dette med lyd som folk tror på fordi en eller annen person, en eller annen gang har prøvd dette og ikke fikk det til. Derfor må det vere slik alltid.

    Jeg tror dette i stor grad kommer fra tiden før Internett. Da man stakk innom Narvesen og kjøpe med seg 3-4 HiFi magasin. Leste alt og trodde på det se skrev om. Så da prøver vi ikke det. Fryktelig synd, da jeg tror mange har blitt fullstendig vranglært. Og så spyr de ut sin kunnskap når de har sjansen. Faktisk uten å ha testet den ut praktisk selv.

    Synes dette er skikkelig leit. Da de nye som kommer til denne hobbyen vår, ofte spør om råd. Får svar fra en Guru, som er helt på viddene..

    Jaja, jeg søker ivertfall kunnskap ved å lese og teste ut hypotesen. Slettes ikke alltid dette stemmer for å si det slik.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Så hva bruker man tiden til når man ikke er på oppgraderingstoget og egentlig er strålende fornøyd med hva man har. Jo man reiser litt rundt, handler vinyl, cd plater. Skrur lyden på andres oppsett. Besøker butikker og plaget de ansatte. Egentlig svært trivelig. Måker mye snø gjør jeg også. Har vel vert ute å brukt skuffa over 30 ganger denne vinteren. Så tiden går kan man si.

    Så skriver man litt på nettet.

    Noe som har irritert meg en stund nå er alle de som skriver og mener at deres vei er den eneste rette. For det er lest og forstått utifra faktablad som stereophile og andre blad. Så sitter jeg her og tester ut akkurat det de sier ikke går. Men jaggu går det. Det er så utrolig mye myter rundt dette med lyd som folk tror på fordi en eller annen person, en eller annen gang har prøvd dette og ikke fikk det til. Derfor må det vere slik alltid.

    Jeg tror dette i stor grad kommer fra tiden før Internett. Da man stakk innom Narvesen og kjøpe med seg 3-4 HiFi magasin. Leste alt og trodde på det se skrev om. Så da prøver vi ikke det. Fryktelig synd, da jeg tror mange har blitt fullstendig vranglært. Og så spyr de ut sin kunnskap når de har sjansen. Faktisk uten å ha testet den ut praktisk selv.

    Synes dette er skikkelig leit. Da de nye som kommer til denne hobbyen vår, ofte spør om råd. Får svar fra en Guru, som er helt på viddene..

    Jaja, jeg søker ivertfall kunnskap ved å lese og teste ut hypotesen. Slettes ikke alltid dette stemmer for å si det slik.
    Du må huske på en ting Retep, vi er en utdøende rase.De fleste ungdommer går med propp i øra og er fornøyd med det.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nei er ikke ungdommen jeg sikter til. Uansett. Kommer nok til å holde meg her i min tråd fremover.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel hadde noen timer å slå ihjel på vei hjem idag. Er meget glad for at jeg gikk innom Platekompaniet. Ser sto det en Pantera skive jeg har prøvd å få fatt i. Har vert der før men fant den ikke da. Har prøvd å bestille den også. Men får kun beskjed om at den er utsolgt og ute av produksjonen. Meget fornøyd med handleturen idag.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ble også med en plate til madamen. Da det er valentin dagen imorgen.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du skal ihvertfall ikke klage på din lyd Retep. Med de ressursene du har lagt ned låt det meget godt hos deg. Og de som er så trange i nøtta at de ikke tror multikanal kan låte både gøy og fint, kan ta seg en bolle..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker HCS, var jo ikke mange minuttene du hadde i sweetspot. Men et inntrykk fikk du vel. Låter enda bedre må. Har skrudd litt til. Si ifra neste gang du dundrer forbi..
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fikk en hyggelig tlf idag. Så da kommer det et par stk på lørdag hit for å skru og justere en Technics 1210. Blir sikkert noe musikk og kaffe også... Ser frem til det.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Var på platekompaniet, hadde tenkt og kjøpe meg en Mettalica på vinyl,men de hadde så dårlig utvalg.så jeg dro hjem og bestilte master of puppets og den siste til Knut Reiersrud. Det tror jeg blir bra.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det var litt ulike sjangre som ble bestilt. ;)

    Metallica får du hørt her på lørdag, når kommer dere fresten?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har ferie neste uke.. Så om noen kunne tenke seg å ta turen, drekke litt kaffe ol.. Så er det mange åpne dager. OL er jeg ikke så opptatt av. Ta gjerne med musikk. Drar også gjerne på tur til noen..
     
    X

    X186841

    Gjest
    Skal vel en kjapp tur ut å handle først, men 11-12 tida vil jeg tro. Men kommer tilbake med mer nøyaktig tid via SMS på Lørdag morgen engang. Er det noe tidspunkt som ikke passer for noen av dere ?
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Skal vel en kjapp tur ut å handle først, men 11-12 tida vil jeg tro. Men kommer tilbake med mer nøyaktig tid via SMS på Lørdag morgen engang. Er det noe tidspunkt som ikke passer for noen av dere ?
    Jeg tilpasser meg.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fra i morgen av er det nedoverbakke. Godt du har fått noe trøst i huset i dag som skal overraske deg slik at du får en siste lykkelig dag i morgen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    enda godt man har flere år med 3 tallet først igjen enn man har levd.. :p
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal vel en kjapp tur ut å handle først, men 11-12 tida vil jeg tro. Men kommer tilbake med mer nøyaktig tid via SMS på Lørdag morgen engang. Er det noe tidspunkt som ikke passer for noen av dere ?
    Jeg tilpasser meg.
    For meg passer det bedre tidligere enn sent. Dama vil på senteret....
    Jeg kommer når det passer.
    Sier du det til madamen også..?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    LM 211? Blir spennende å lese om hvordan kraftreservene i den tilfredsstiller dine behov. Det er en av flere jeg har i sidesynet for en annen bror som ønsker at jeg skal hjelpe med å finne en passende, brukt røramp til ham.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.744
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Gratulerer med 40 års dagen! ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn