Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fikk tatt en tur innom OHC på vei hjem idag.. Tror jeg var litt trøtt i tyne da jeg likte meg bedre på Mcintosh og REL demoen enn oppe på ML og Gryfon..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fikk handla noen plater igår. Får bruke litt mynt på det siden jeg ikke kommer til å bruke noe særlig mer på HiFi.

    Dro med hjem de her igår.

    DSC_0449.jpg

    DSC_0448.jpg

    DSC_0447.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skikkelig fornøyd med Black Sabbath fra 81 og Dire, som er uspillt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gratulerer Media! Er skikkelig morro det. Hva har du skaffet deg?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Minitreff Tirsdag 6. Februar

    Holder et minitreff fra kl 17-21 på tirsdag.
    Er plass til 2-3 til.
    Holder antall litt nede da man må sitte i sweetspot her og vi har bare noen timer.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sabbath fant jeg på, ja hva heter den platebutikken rett ved Grensen...
    Og Dire var på The Garden..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Han får snurre noen plater og gå på en liten snurr... Er min plan ikveld vertfall..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ingen snø som skal flyttes på. Ingen handling som skulle vert gjort. Ingen klesvask. Dama er trygt planta fremfor pc, med en termos tea.

    Jeg har tatt turen opp på hifirommet. Opnet en liten bayer, har satt på den siste innkjøpte Dire plata på technicsen... Ja nå er det helg
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Mine første nye plater på nesten 30 år Vis vedlegget 478600

    Gratis! Blir vel bitt av denne basillen du også nå. Her går sikkert 75% av musikken fra LP.
    Har hatt plater og platespiller i mange år,men ikke brukt på mange år på grunn av plassmangel.kvitta meg med den i fjor. Hadde en kamerat som ville gi meg sin mot en liten jobb og nå har jeg funnet plass til den.så nå skal det spilles vinyl igjen, har mange hundre lp.plater.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fy søren for en lyd det er på denne plata
    DSC_0449.jpg


    Eneste er litt, ja hva skal jeg si, ekko fra opptaket eller noe. Som høres på rolige parti. Dunder løs med War Pigs her nå. Liker det jeg hører. Er en pressing fra 1981.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har et minitreff på Tirsdag Media... Fra 17 til rundt 21.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jepp gjør det. Kjører MC pickup jeg også.
    Nå er jeg som deg,har bare spilt vinyl i flere dager,drevet og justert på spillern og pu og nå begynner det og virkelig spille bra.Dette er moro.
    Nå spiller jeg ikke bare vinyl. Men når jeg skal virkelig sette meg ned å kose. Så er det det formatet som gjelder..

    Blir gøy å høre riaa'n din. Har jo bare en billig project. Men det fungerer det. Det låter riktigere med flac filer fra pc. Men det er et eller annet med vinyl altså.
    Om du vil opp før de andre kommer så gjør gjerne det. Jeg er nok klar fra 16 tiden. Så kan vi gjøre oss ferdig med testing før de kommer.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jepp gjør det. Kjører MC pickup jeg også.
    Nå er jeg som deg,har bare spilt vinyl i flere dager,drevet og justert på spillern og pu og nå begynner det og virkelig spille bra.Dette er moro.
    Nå spiller jeg ikke bare vinyl. Men når jeg skal virkelig sette meg ned å kose. Så er det det formatet som gjelder..

    Blir gøy å høre riaa'n din. Har jo bare en billig project. Men det fungerer det. Det låter riktigere med flac filer fra pc. Men det er et eller annet med vinyl altså.
    Om du vil opp før de andre kommer så gjør gjerne det. Jeg er nok klar fra 16 tiden. Så kan vi gjøre oss ferdig med testing før de kommer.
    Da er jeg hos deg ca 1600,gleder meg.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.388
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jepp gjør det. Kjører MC pickup jeg også.
    Nå er jeg som deg,har bare spilt vinyl i flere dager,drevet og justert på spillern og pu og nå begynner det og virkelig spille bra.Dette er moro.
    Nå spiller jeg ikke bare vinyl. Men når jeg skal virkelig sette meg ned å kose. Så er det det formatet som gjelder..

    Blir gøy å høre riaa'n din. Har jo bare en billig project. Men det fungerer det. Det låter riktigere med flac filer fra pc. Men det er et eller annet med vinyl altså.
    Om du vil opp før de andre kommer så gjør gjerne det. Jeg er nok klar fra 16 tiden. Så kan vi gjøre oss ferdig med testing før de kommer.
    Har du ikke ASR riaa lenger ???

    O
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jepp gjør det. Kjører MC pickup jeg også.
    Nå er jeg som deg,har bare spilt vinyl i flere dager,drevet og justert på spillern og pu og nå begynner det og virkelig spille bra.Dette er moro.
    Nå spiller jeg ikke bare vinyl. Men når jeg skal virkelig sette meg ned å kose. Så er det det formatet som gjelder..

    Blir gøy å høre riaa'n din. Har jo bare en billig project. Men det fungerer det. Det låter riktigere med flac filer fra pc. Men det er et eller annet med vinyl altså.
    Om du vil opp før de andre kommer så gjør gjerne det. Jeg er nok klar fra 16 tiden. Så kan vi gjøre oss ferdig med testing før de kommer.
    Da er jeg hos deg ca 1600,gleder meg.
    Supert. Da sees vi.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jepp gjør det. Kjører MC pickup jeg også.
    Nå er jeg som deg,har bare spilt vinyl i flere dager,drevet og justert på spillern og pu og nå begynner det og virkelig spille bra.Dette er moro.
    Nå spiller jeg ikke bare vinyl. Men når jeg skal virkelig sette meg ned å kose. Så er det det formatet som gjelder..

    Blir gøy å høre riaa'n din. Har jo bare en billig project. Men det fungerer det. Det låter riktigere med flac filer fra pc. Men det er et eller annet med vinyl altså.
    Om du vil opp før de andre kommer så gjør gjerne det. Jeg er nok klar fra 16 tiden. Så kan vi gjøre oss ferdig med testing før de kommer.
    Har du ikke ASR riaa lenger ???

    O
    ASR solgte jeg videre i et svakt øyeblikk.
     

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    1.910
    Antall liker
    1.218
    Torget vurderinger
    2
    Det er jo nå du kan gå for linjekilder da Peter.
    Fotavtrykk på 13x40 cm de jeg har:)
    Men hvor har dere tenk å flytte? Blir det ned i byen som er planen.
    Veit ikke hvor vi tenker, men det naturlige blir å tenke Oslo. Dama jobber på Stovner jeg på Lysaker.
    T-banen går direkte fra Storo til Stovner (over Løren). Bussen går også direkte fra Storokrysset (ringveien) til Lysaker. Nå som jeg har funnet hvor du kan bo lan du konsentrere deg om HiFi
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja skal man eller skal man ikke kjøpe billetter til The Offspring. Liker jo musikken, men kommer til å vere en skikkelig gamling der jeg står blant de unge...
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.388
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Nå spiller jeg ikke bare vinyl. Men når jeg skal virkelig sette meg ned å kose. Så er det det formatet som gjelder..

    Blir gøy å høre riaa'n din. Har jo bare en billig project. Men det fungerer det. Det låter riktigere med flac filer fra pc. Men det er et eller annet med vinyl altså.
    Om du vil opp før de andre kommer så gjør gjerne det. Jeg er nok klar fra 16 tiden. Så kan vi gjøre oss ferdig med testing før de kommer.
    Har du ikke ASR riaa lenger ???

    O
    ASR solgte jeg videre i et svakt øyeblikk.
    For og kjøpe en kjip pro ject??? Trodde kanskje meningen var og oppgradere i det minste.

    O
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ja skal man eller skal man ikke kjøpe billetter til The Offspring. Liker jo musikken, men kommer til å vere en skikkelig gamling der jeg står blant de unge...
    Det tror jeg du kan ta med ro. Publikum kommer til å være de som var unge da The Offspring slo gjennom. Du kan stå der og nostalgitrippe mens du hopper opp og ned til "Pretty fly for a white guy" helt uten blygsel. ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får håpe de spiller mye fra Smash plata. Det er på en måte "min" plate...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel, skal ha et minitreff ikveld. Er i full gang med å varme opp anlegget. Eller sjekke at alt fungerer som det skal. Og ja det gjør det. Morro å teste litt med greit volum. Greit trøkk her men samtidig ganske så balansert i lyden.

    Må ut å handle et sett RCA kabler. Synes faktisk at UD 7007 spiller bedre analogt til reciver enn gjennom hdmi.

    Og må jo ha noe å by gjestene også når de kommer foruten kaffe.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker for besøket for de som titter innom.. Alltid morro å treffe andre.

    Fikk spillte både vinyl, ripp og film. Tror det gikk greit, var en kommentar som traff godt etter en noe heftig scene. "Satan, detta blir dyrt" vel. Det må ikke koste så mye. Det handler om å finne en høyttaler som kler rommet. Plassere den der den låter best i forhold til sweetspot. Og få jobbet med integrering av subber. Problemet er jo at det ofte krever et eget rom. Da det i 99% av tilfellene ikke er forenelig med kone ol.

    Var å justerte litt på en kino på søndag. Ikke store rommet, men fikk et skikkelig løft i lyden etter noen timer. Blir å reise tilbake dit en ettermiddag for å installere noen tiltak. Den kinoen tror jeg vil låte svært godt etterhvert.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Takker for besøket for de som titter innom.. Alltid morro å treffe andre.

    Fikk spillte både vinyl, ripp og film. Tror det gikk greit, var en kommentar som traff godt etter en noe heftig scene. "Satan, detta blir dyrt" vel. Det må ikke koste så mye. Det handler om å finne en høyttaler som kler rommet. Plassere den der den låter best i forhold til sweetspot. Og få jobbet med integrering av subber. Problemet er jo at det ofte krever et eget rom. Da det i 99% av tilfellene ikke er forenelig med kone ol.

    Var å justerte litt på en kino på søndag. Ikke store rommet, men fikk et skikkelig løft i lyden etter noen timer. Blir å reise tilbake dit en ettermiddag for å installere noen tiltak. Den kinoen tror jeg vil låte svært godt etterhvert.
    Takk for en hyggelig kveld Peter,det er lenge siden jeg har vært hos deg mye nytt siden,men ikke spesielt dyrt.Men kan ikke huske jeg har hørt så bra lyd hos deg noen gang.Du har fått til bra lydi både to kanaler og film og det er ikke lett og kombineredet i samme rom.Det er jo bedre kontroo på rommet enn noengang.oppløst fra bunn til topp.Og at SVs ikke kan brukes til musikk er nå gjort tilskamme.Det fungerte utmerket.Hyggelig og få hilse på flere hifiskaller.Jeg kommer gjerne igjen.Og skal du flytte må jeg kansje kjøpe huset ditt,eller kan jeg kansje kjøpe rommet.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker for igår Tore.. Ja jeg er skikkelig fornøyd med lyden for tiden. Og har vert det en stund nå. Svs til musikk, ja hvem skulle tro det skulle fungere... Det jeg liker aller best med anlegget nå er allsidigheten det har. Film og stereo fungerer bare. Du fikk lyd i 1210en din skjønner jeg. Det var bra. Du får vatre opp og justere nåletrykk. Anbefaler en achromat matte.
     

    espege

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    881
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    Fy søren for en lyd det er på denne plata

    Eneste er litt, ja hva skal jeg si, ekko fra opptaket eller noe. Som høres på rolige parti. Dunder løs med War Pigs her nå. Liker det jeg hører. Er en pressing fra 1981.
    Høres ut som ekko, men er ikke det. Skyldes noe som kalles print-through på masterteipen (eller mer sannsynlig; en kopi av denne). Kort sagt handler det om en magnetisk "smitteeffekt" mellom lagene på en rull med magnetbånd. God studiorutine var/er at bånd skal spoles helt til enden etter bruk – dette maskerer effekten noe.

    mvh e
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn