Tenkte kanskje du ville likt lyden, selv i to kanaler?Spennende det Thomas.,, Men tror nok ikke aktiv deling er noe for meg mer enn at jeg går inn med en dsp boks mellom pre og effektamper.
Tenkte kanskje du ville likt lyden, selv i to kanaler?Spennende det Thomas.,, Men tror nok ikke aktiv deling er noe for meg mer enn at jeg går inn med en dsp boks mellom pre og effektamper.
Si ifra når du er i området igjen. Er en del å hente på lyden her.Ja, en får takke for en hyggelig handel.
Morsomt å få muligheten til å ta en liten titt inn i hula til retep.
Synd ikke hele systemet var oppe og gikk, for her tror jeg at man kan kose seg veldig med musikk og film.
Det ble forresten riktig med svart.
Passer perfekt med Bluesound.
Lynx hilo. Den har jeg trua på! Bx bruker vel en slik en tror jegJo. Det et mulig. Har ikke lynx en egen 2 kanals dac?
Så var det dette med pris. 27000 er nok litt formye for lommeboka.Lynx hilo. Den har jeg trua på! Bx bruker vel en slik en tror jegJo. Det et mulig. Har ikke lynx en egen 2 kanals dac?![]()
Skal du til Horten iår altså. Jobber med å få dette til selv. Men blir det. Så et det nok en dagstur. To dager og overnatting har jeg nok ikke tid til..Spennende merke du skal lytte på, har vært inne på tanken å få en lytt selv men regner med det ikke skjer før Horten messa. Duger visst fint til både høyt volum på film og i stereo.
Det blir bare dagstur på meg..Skal du til Horten iår altså. Jobber med å få dette til selv. Men blir det. Så et det nok en dagstur. To dager og overnatting har jeg nok ikke tid til..Spennende merke du skal lytte på, har vært inne på tanken å få en lytt selv men regner med det ikke skjer før Horten messa. Duger visst fint til både høyt volum på film og i stereo.
Oppvokst i Drammen og har hele familien min der selv. Det var "et høl" når jeg bodde der, men er blitt ganske fint der nå i nyere tidRetep, du var flink til å ikke få med Globusgården til høyre på det første bildet, det hadde liksom ødelagt litt av Drammens-idyllen, hahaha. ;D
![]()
Er fortsatt spent på om jeg ender opp med kols pga mange timer med mamma på kaféteriaen i annenetasje der da jeg var liten guttegizz.
Som jeg pleide å si når folk kritiserte Drammen: "Joda, Drammen er et høl. Men det er MITT høl!"Oppvokst i Drammen og har hele familien min der selv. Det var "et høl" når jeg bodde der, men er blitt ganske fint der nå i nyere tidRetep, du var flink til å ikke få med Globusgården til høyre på det første bildet, det hadde liksom ødelagt litt av Drammens-idyllen, hahaha. ;D
[vakkert bilde av erverdige globusgården klippet vekk av samfunnsmessige hensyn]
Er fortsatt spent på om jeg ender opp med kols pga mange timer med mamma på kaféteriaen i annenetasje der da jeg var liten guttegizz.![]()
Det heter vel:Virkelig jonas. Liker bedre en halvtime med kona di enn Drammen...![]()
LOL...Det heter vel:Virkelig jonas. Liker bedre en halvtime med kona di enn Drammen...![]()
Det er bedre med en dram i timen, enn en time i Drammen 8)
Der er virkelig potensiale. Litt synd rommet er som det er. For jeg mener å kunne høre igjennom feilene at her er det mye høyttalere for kronene. Eier ER klar over feilene. Og har planer om utbedringer.Nesten så jeg burde tatt meg turen ned til Horten jeg også nå.
Ble jo ikke noe mindre nysgjerrig etter å ha lest hva du skriver.
Det heter vel:Virkelig jonas. Liker bedre en halvtime med kona di enn Drammen...![]()
Det er bedre med en dram i timen, enn en time i Drammen 8)
Kan jeg ikke skjønne.. scorpioene er jo nydeligeVis vedlegget 398125
Vis vedlegget 398126
Vis vedlegget 398127
Noen dårlige mobil bilder..
Finishen er flott live. Men jeg tror jeg kommer til å gå for matt om det blir å teste.
Pianolakk fikk jeg egentlig nok av på Scorpio
Spennende høyttalere det Jon, absolutt. Har hørt de også både i Horten og Marcus Thranes gt.Blir spennende å høre dem i Horten.
Et annet par høyttalere, som er i samme prisklasse og blir skamrost (for at de er både rocka og sofistikerte) er Dali Opticon 8.
https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/gulvstaende-hoyttaler/dali-opticon-8-gulvstaende-hoyttaler/
Ligger et par ute til 14k, som frister voldsomt, men må få solgt unna litt først. Har for øyeblikket 3 forforsterkere, og må få summa meg til å få lagt ut både Copland og Ayre for salg.
Tilbakemelding fra en eier som er meget fornøyd:
En helt enestående fantastisk høytaler, rett og slett! Jeg kjører de med en Nad M3; Stålkontroll! Rett ut av boksen hørtes de utrolig ut, men kanskje litt sånn "30 tusen kr klassen" ut. Ikke så ekstremt raffinerte som Epicon 6 høytalerne, men veldig gode erstatninger. Men så gikk det en måned, og plutselig var det som om bassen og hele lydbildet ble dypere og strammere på samme tid. Og for hver uke som har gått etter det, ja nesten daglig, så opplever jeg en modning som best kan beskrives som modning av den beste vinen man kan tenke seg! Jeg og dama ser av og til på hverandre når noen sanger kommer på, omtrent så vi ikke tror det vi hører! Jeg jobber med ryggen til høytalerne, men jeg finner meg selv i å snu meg for å titte på trommisen som spiller, eller rett og slett bare høre etter om det faktisk er mulig at det høres så bra ut, med et stooooort ukontrollert glis, og en liten vantro hoderistning..Ekstremt luftig og stor lyd, men samtidig sylskarp fokus (vokalisten er RETT foran deg!). De har plenty med dybde i bassen, og har den ønskede stramme halv-tørre men fyldige kvaliteten man ikke kan få nok av. Jeg vurderer å kjøpe en subwoofer til film, da jeg elsker bass som får buksekantene til å flagre. Men det er ingenting som haster.
Jeg var og testet to Dali høytalere før jeg endte på denne; nemlig Dali Rubicon 8 og Epicon 6. Rubicon var morro, mens Epicon var mer sofistikert i diskanten, etc. Så fikk jeg høre disse Opticom 8 høytalerne mot Epicon 6 høytalerne, og helt ærlig så syns jeg disse utklasset Epicon 6 høytalerne på alle felt. Er du ute etter en høytaler som er plasseringsvennlig, allsidig, sofistikert og morro, så let ikke lenger. Løp og kjøp, rett og slett! Med disse får du ALT! En korrekt pris for disse skulle vært minst 75 000 kr
Pianolakk er kjempeflott, men det samler seg mye støv på slikt. Og med tanke på hvor mye jeg flytter høyttalere rundt frem til de står der de skal stå så blir det mye avtrykk av både fingre, hender og knær.Kan jeg ikke skjønne.. scorpioene er jo nydeligeVis vedlegget 398125
Vis vedlegget 398126
Vis vedlegget 398127
Noen dårlige mobil bilder..
Finishen er flott live. Men jeg tror jeg kommer til å gå for matt om det blir å teste.
Pianolakk fikk jeg egentlig nok av på Scorpio![]()
Jo, har blitt noen høyttalere, forsterkere og dacer opp igjennom. Så har opparbeidet meg litt erfaring på hvordan de ulike høyttalere merkene i prisklassen 20-40 kilokroner oppfører seg hos meg. Har hatt enkelte dyrere høyttalere også der det er flere jeg har lysst på igjen. Triangle Chello og Quatour, Marten Bird. Kun hørt hos authentic i et normalt stuemiljø. Satte store dype spor i meg. Vienna Acoustic Strauss / Mahler. Og så er jeg nyskjerrig på hvordan den store serien til Klipsch låter. Kunne også vert morro å hørt andre typer høyttalere enn apekister også. Har hørt en del elektrostater men er fryktelig usikker på om de overlever musikk som Dreamtheater, Pantera ol.Veldig spennende at du ser potensiale i Arendal Sound Tower. Du har jo gått igjennom en imponerende samling høyttalere, og har bygget deg opp et langt større sammenligningsperspektiv enn de fleste andre av oss. Og at da en såpass rimelig kontruksjon som Arendalhøyttalerne klarer å pirre nysgjerrigheten din såpass at du tror det er potensiale for å dra med deg et par slike hjem, må jo være et rimelig bra skussmål for produsenten.
Er spent på hva konklusjonen blir etter Hortenmessa.