Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lykke til i morgen... Det kan jo ikke annet enn å gå helt perfekt.. 🤗
    Det hadde vert greit. Og der er det jo en fin definisjon. Går det perfekt så går jeg igjen uten smerter. Går det galt så blir foten lam. Så veldig enkelt.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.284
    Antall liker
    9.092
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jeg kan ha den perfekte for meg. Men det gjelder bare for meg, mine ører og min musikk i mitt rom med mine høyttalere.

    Det kan du si.
    Ja akkurat det jeg prøvde å få frem i tråden.. vi har alle ulik smak, ører, rom, høytalere og musikksmak.. så sånn er det bare..
    Føler jeg har truffet en god del nå på det som kan være perfekt for meg.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja akkurat det jeg prøvde å få frem i tråden.. vi har alle ulik smak, ører, rom, høytalere og musikksmak.. så sånn er det bare..
    Føler jeg har truffet en god del nå på det som kan være perfekt for meg.
    Er nok det de fleste som henger her inne er på jakt etter. Lyd de trives med og så prøve å hente ut litt mer hele tiden.

    Fean jeg har jo starta med vinyl igjen og går til innkjøp av en rigg nå som jeg skal kose meg med i mange år. Har aldri hatt det bedre med musikken enn jeg har hatt det etter at det større systemet kom i hus. Det får meg til å glemme verden utenfor, får humøret mitt opp.

    Vanskelig å skrive noe konkret siden jeg er bransjeaktør. Jeg har funnet min vei etter å ha prøvd forferdelig mye. Nå har jeg lyd som jeg liker, og et system som fungerer hver eneste gang jeg skal bruke det. Cd, vinyl, rippa musikk og streaming ja takk
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.284
    Antall liker
    9.092
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Er nok det de fleste som henger her inne er på jakt etter. Lyd de trives med og så prøve å hente ut litt mer hele tiden.

    Fean jeg har jo starta med vinyl igjen og går til innkjøp av en rigg nå som jeg skal kose meg med i mange år. Har aldri hatt det bedre med musikken enn jeg har hatt det etter at det større systemet kom i hus. Det får meg til å glemme verden utenfor, får humøret mitt opp.

    Vanskelig å skrive noe konkret siden jeg er bransjeaktør. Jeg har funnet min vei etter å ha prøvd forferdelig mye. Nå har jeg lyd som jeg liker, og et system som fungerer hver eneste gang jeg skal bruke det. Cd, vinyl, rippa musikk og streaming ja takk
    Samme her.. vært gjennom mye rart..både dyrt og billig.. men føler nå at slik det står så har jeg den lyden jeg vil ha.

    Om jeg skulle prøvd å byttet noe i framtiden så kunne det vært å prøve to JL subber.. eventuelt SVS sin 3000micro.. men savner egentlig ikke noe.. bare nysgjerrighet.. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Samme her.. vært gjennom mye rart..både dyrt og billig.. men føler nå at slik det står så har jeg den lyden jeg vil ha.

    Om jeg skulle prøvd å byttet noe i framtiden så kunne det vært å prøve to JL subber.. eventuelt SVS sin 3000micro.. men savner egentlig ikke noe.. bare nysgjerrighet.. :)
    Viktig å ha nyskjerrigheten. Jeg kan vertfall anbefale å bruke 2 subber. Og mener de aller aller fleste anlegg har bruk for subber, om man tar seg tid til å sette de skikkelig opp. Desverre er det mange som ikke bruker nok til eller har mulighet til å plassere de slik rommet kreves. Og dermed.... Sub er dritt...

    Jaja, litt offspring her nå så blir det kveld.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.284
    Antall liker
    9.092
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Viktig å ha nyskjerrigheten. Jeg kan vertfall anbefale å bruke 2 subber. Og mener de aller aller fleste anlegg har bruk for subber, om man tar seg tid til å sette de skikkelig opp. Desverre er det mange som ikke bruker nok til eller har mulighet til å plassere de slik rommet kreves. Og dermed.... Sub er dritt...

    Jaja, litt offspring her nå så blir det kveld.
    Har kjørt med to i lang tid og kommer ikke til å gå bort fra det :) har en rett bak hvert høytaler stativ :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Overlevde jaggu dagens runde også, ikke verst bare det. Så da ligger man her da og gleder seg til bedøvelsen går ut. Kjenne at man lever. Men nei gleder meg ikke noe særlig.. 😁 Bare litt. Tenker jeg får se Lost på nytt den neste uka.

    Kjenner at han grov noe dypere denne gangen. Mulig han brukte spade og spett...?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.916
    Antall liker
    38.880
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Overlevde jaggu dagens runde også, ikke verst bare det. Så da ligger man her da og gleder seg til bedøvelsen går ut. Kjenne at man lever. Men nei gleder meg ikke noe særlig.. 😁 Bare litt. Tenker jeg får se Lost på nytt den neste uka.

    Kjenner at han grov noe dypere denne gangen. Mulig han brukte spade og spett...?
    Du må ha riktig god bedring Peter :)

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Overlevde jaggu dagens runde også, ikke verst bare det. Så da ligger man her da og gleder seg til bedøvelsen går ut. Kjenne at man lever. Men nei gleder meg ikke noe særlig.. 😁 Bare litt. Tenker jeg får se Lost på nytt den neste uka.

    Kjenner at han grov noe dypere denne gangen. Mulig han brukte spade og spett...?
    Du høres smått optimistic ut. Det er bra. LOST, igjen? Sesong 1 var gull, etter det gikk det rett i dass.. :).. Men det er min begredelige smak..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Du høres smått optimistic ut. Det er bra. LOST, igjen? Sesong 1 var gull, etter det gikk det rett i dass.. :).. Men det er min begredelige smak..
    Usikker på om jeg såg lenger enn sesong 3.. Men har liksom tid til det nå. Ellers noe annet på Disney pluss som burde sees?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.840
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    God bedring Peter, det er noe positivt med å måtte ta det rolig. Men setter mer pris på å kunne være aktiv igjen😉
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nå begynner jeg å bli lei av å ligge i sengen med beinet høyt. Men det går sakte men sikkert fremover. Stikkordet er sakte. Er på sesong 3 av LOST nå....

    Ligger å funderer over om jeg etterhvert skal kjøpe en god cd spiller igjen. Angrer på at jeg solgte den jeg hadde. Men innmellom så trår man feil. Først får den nye snurra komme på plass. Så får jeg spille noen plater utover vinteren så får man se om jeg kjøper en sølv skive spiller.

    Har en eldre denon som jeg bruker en hel del. Er vel fra midten av 80 tallet, er tung som fy og den har kjøleribber.

    Går som ei klokke
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det her har jeg gleda meg til. Opp på lytterommet, på med noe musikk. Valget falt på Toto faktisk.. Og frem med platevasker. Nå skal 60-70 plater få sin velfortjente vask.

    Pepsi max må man ha til jobben.


    IMG_20211218_041118.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gikk litt skeis det der. Ble sittende å lytte til musikk men fikk vaska ca 20 plater. Så fikk det være nok sa foten. Da blir det noen episoder av Lost før sporten tar over. Beinet høyt, noen piller så blir man liggende å ta livet som det kommer.

    Julen kommer uansett, heldigvis handlet alt ferdig.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20211219_072709.jpg


    Ny økt fremfor anlegget og platevaskeren. Julebesøket kommer i kveld så da blir plutselig lytterommet okkupert til midten av romjulen. Musikk glade personer, så regner med vi kommer til å høre det ned etterhvert.

    Får lære de å bruke vinyl spilleren. Den er fullautomatisk så det går nok bra. Tviler på at vinyl er det helt store... Men hu har overrasket før så vi får se..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er det bare å glede seg til jul. Noen få dager igjen nå så er den her.

    Sitter å pakker inn noen gaver til meg selv fra nissen, katten ol. Blir noe småtteri som skal under treet, siden de store tingene allerede er på plass på lytterommet og på vei fra England.

    IMG_20211220_053232.jpg


    Denne her er man jo litt spent på. 2021 remake. Min favoritt fra PJ.

    Sjokolade skal pakkes inn så litt blir det å åpne.. Kanskje jeg burde pakke inn et bilde av den nye snurra som kommer..

    Dagens litt morsomme fra FB var denne.

    FB_IMG_1639969111676.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20211223_133439.jpg

    Pynta til jul på hifirommet. Folkene i huset er på stress shopping jeg har sneket meg opp å spiller julen inn med Pantera Nightwish, Opeth, Tool og Satyricon

    God jul folkens
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    God jul Peter, håper kroppen leges og høytiden blir god🎅🏻🎄

    mvh
    R

    Håper å være på plass igjen på jobb rett over nyttår. Driver med opptrening. Litt rart siden den ene leggen et 2 uker lenger kommet. Merker stor forskjell på hva jeg tåler.

    Faen.. Pinnekjøttet... Rigth back
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    God jul Peter, takk for hyggelige samtaler. Gleder meg til å se deg på nyåret :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ingen overraskelser under treet denne jula. Men har jaggu fått tak i saker jeg har ønska meg.. Ny forsterker, rack, høyttalere, kabler og så venter man på kombinert jul og bursdagsgave.

    Masse deilig mat, hyggelig selskap har besøk av to stk og en fin Golden. Kan ikke bli bedre egentlig.

    Håper flere har kost seg, i morgen skal jeg snurre en par tre plater som ble pakket opp ikveld.

    Nå.... RISK
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn