Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Spennende å starte helt på nytt da. Blir moro å se hva som kommer inn nå.

    Ha en flott nyttårsfeiring [emoji2]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Takker for helsing.

    Blir nytt både i stua og på loftet.

    Ha ei riktig flott feiring du også
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Den blir iår på stua. Med det lille oppsettet der. Klipsch og Naim. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    I stua blir det ut med alt av komponenter og inn med Airpulse A300. Gleder meg til å få de ihus. Og det gjør dama også. :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.286
    Antall liker
    9.095
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    De Jamo'ene er spesielle og hadde vært kule å ha som klenodium :) Concert 8 er en jamo høytaler som også hadde vært morro å teste ut :)

    Men ser nå at det er et par palladium p38 på finn.. klør litt! :D
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    De Jamo'ene er spesielle og hadde vært kule å ha som klenodium :) Concert 8 er en jamo høytaler som også hadde vært morro å teste ut :)

    Men ser nå at det er et par palladium p38 på finn.. klør litt! :D
    Er jo bare å kjøre på det X... Har vel hatt lignede før du.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.286
    Antall liker
    9.095
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    De Jamo'ene er spesielle og hadde vært kule å ha som klenodium :) Concert 8 er en jamo høytaler som også hadde vært morro å teste ut :)

    Men ser nå at det er et par palladium p38 på finn.. klør litt! :D
    Er jo bare å kjøre på det X... Har vel hatt lignede før du.
    Ja p37. En favoritt. Men har ikke rom som er stort nok så får ikke utnytta noe sånt nå.

    Men dukker det opp et par p39 i rett finnish og rett pris så kommer jeg nok til å havne på kjøret....
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    De Jamo'ene er spesielle og hadde vært kule å ha som klenodium :) Concert 8 er en jamo høytaler som også hadde vært morro å teste ut :)

    Men ser nå at det er et par palladium p38 på finn.. klør litt! :D
    Er jo bare å kjøre på det X... Har vel hatt lignede før du.
    Ja p37. En favoritt. Men har ikke rom som er stort nok så får ikke utnytta noe sånt nå.

    Men dukker det opp et par p39 i rett finnish og rett pris så kommer jeg nok til å havne på kjøret....
    Lett å havne på kjøret ja. :)

    Bra det bare ei hifi
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.286
    Antall liker
    9.095
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det er sant.. Men samtidig så gjør de som står her nå alt sså rett at det er lite vits å vugge båten for mye.. Det meste vil bli en nedgradering.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er sant.. Men samtidig så gjør de som står her nå alt sså rett at det er lite vits å vugge båten for mye.. Det meste vil bli en nedgradering.
    Hva speller du på nå forresten? Har ikke fått med meg det.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_2331.jpg


    Prøver ut en noe crazy plassering av høyttalere og sweetspot.. Lite å finne på nå før maten skal settes på..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er ikke helt sikker på om det skal stå slik gitt. Får en fryktelig svær scene, men det låter litt pistrete... Skal nok teste denne plasseringa med Ø når de kommer.

    Får integrert subben bra da. Så funker på film.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    2020_newyear.jpg


    Ønsker dere alle et riktig godt nytt år.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    The waiting game.. Dere vet, når man endelig har fått ut fingeren og bestillt nye oppsett. Så går dagene helt utrolig sakte. Makan til sirrup er det en stund siden jeg har følt på kroppen.. :)

    Sitter også å funderer på om jeg skal knalle til på en ny kilde til cd platene mine. Har faktisk ikke noe fungerende til det. Av en el annen grunn så vil ikke den gamle PS3 maskina spille cdplater. Så jeg vet ikke om jeg kommer til å bruke den så mye.

    Så skal jeg da kjøpe en god dac og et rimelig drivverk. Eller en spiller med digitale innganger..?

    Skal bytte ut alle komponentene i stue oppsettet med aktive høyttalere. Dvs at jeg får den gamle Cambridge stream magic v2 opp på hifirommet. Den har både Spotify og Tidal innebygget, samt at jeg kan koble på usb hardisken på baksiden av den, tror jeg, og så spille de rippa platene mine rett fra den. Så da slipper jeg pc i oppsettet.

    Cambrigen har også digitale inn og utganger. I tillegg til analoge utganger. Så jeg vil nok helt klart teste ut dette før noe annet skal inn. Men jeg har ikke noen løsning for cdplater...
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.732
    Antall liker
    58.892
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Synd du ikke fikk prøvd Jamo Oriel.
    Jeg ser du går for Ø i stedet.
    Ikke sikkert at Oriel er rett høyttaler for deg hvis du liker Ø, for det er nok to ganske ulike dyr.
    Godt Nytt år.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja jeg liker de godt så hoppa bare tilbake på de.
    Jamo Oriel, pirra meg veldig. Fikk sånn må teste vibber når jeg fikk tilbudet. Men jeg turte rett og slett ikke. Blir for usikkert. Så lander heller litt trygt denne gangen.

    Blir dog utrolig spennende å høre matchen med forsterkerene som kommer.. Sier ikke så mye om det enda før det meste er på plass. Men dette settet har jeg hatt før, eller settet som er bestillt er en nyere utgave, men om husken min er riktig, så vil jeg tro dette blir bra.

    Men man er jo selfølgelig noe usikker på om man husker lyden riktig og om de vil passe med høyttalere. Så mulig jeg tråkker fullstendig i salaten her. Vi får se.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.943
    Antall liker
    17.251
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Godt nytt år, Retep.

    Siden du skal snart i leilighet, hvorfor ikke teste ut Kii og D&D? (ligger et par av sistnevnte ute på brukten nå).
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Godt nytt år, Retep.

    Siden du skal snart i leilighet, hvorfor ikke teste ut Kii og D&D? (ligger et par av sistnevnte ute på brukten nå).
    Mulig det kan vere noe for framtida, men akkurat nå så gleder jeg meg til å få ihus det som er bestillt.
    Om jeg skulle kjøpt KII så måtte jeg ha fått med dama på kronenebruken.. Det ligger nok litt frem i tid. :) for å være snill.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Godt nytt år, Retep.

    Siden du skal snart i leilighet, hvorfor ikke teste ut Kii og D&D? (ligger et par av sistnevnte ute på brukten nå).
    Mulig det kan vere noe for framtida, men akkurat nå så gleder jeg meg til å få ihus det som er bestillt.
    Om jeg skulle kjøpt KII så måtte jeg ha fått med dama på kronenebruken.. Det ligger nok litt frem i tid. :) for å være snill.
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Godt nytt år, Retep.

    Siden du skal snart i leilighet, hvorfor ikke teste ut Kii og D&D? (ligger et par av sistnevnte ute på brukten nå).
    Mulig det kan vere noe for framtida, men akkurat nå så gleder jeg meg til å få ihus det som er bestillt.
    Om jeg skulle kjøpt KII så måtte jeg ha fått med dama på kronenebruken.. Det ligger nok litt frem i tid. :) for å være snill.
    Jeg angrer på at jeg ikke slo til når det lå ett par nye D&D ute til 65K for en liten stund siden. Blir litt tungt å svelge 84K som det nå ligger ett brukt par ute for.

    Men har tro på at noe sånt kunne vært gøy, selv for Peter :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Der røyk jeg jaggu på en kilde også. Cdspiller med dac og blåtann.. Koble den sammen med cambridge stream magic 6 v2 så har jeg avspilling av både nettradio, Spotify og Tidal sant rippa musikk rett fra harddisk. Så bort med pc fra systemet..

    Og så er det faktisk første gang i min hifiksrriere at jeg har elektronikk fra samme merke, samme serie og pris pr komponent.

    Nå kommer dagene til å gå sakte.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Pc bort høres befriende ut.. Her skal det aldri inn en pc, til det sliter jeg nok på jobb med de såkalte "hjelpemidlene" som pc kan være.

    Har du fått Ø enda?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Pc bort høres befriende ut.. Her skal det aldri inn en pc, til det sliter jeg nok på jobb med de såkalte "hjelpemidlene" som pc kan være.

    Har du fått Ø enda?
    Nei ikke fått de enda. Blir vel henta imorgen fra kunden så låner de. Så muuuuligens imorgen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da kom det et par Ø igjen.. Men denne gangen skal jeg ha bærehjelp opp trappa. Gjør ikke den øvelsen igjen med min skrale kropp.. :)

    Så muligens noe hjelp fra en god nabo idag så er de på plass.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_2344.jpg


    DSC_2345.jpg


    Fikk ordna meg ny tlf også da den Sonyen jeg har, har blitt en del år og har starta med å ikke oppføre seg som den skal. Samt at jeg uansett trengte et bedre kamera, så vurderte å kjøpe et slik kompakt kamera og beholde tlf litt til. Men nå ble det telefon. Så vi satser på at kameraet på denne er ok. Noen som har erfaring med denne?
     
    X

    X186841

    Gjest
    Kjapp og fin tlf. Som tar gode bilder.
    Selv jeg fikk brukbare bilder med den.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kjapp og fin tlf. Som tar gode bilder.
    Selv jeg fikk brukbare bilder med den.
    Så bra. Er bilder og batteri som er viktig for meg. Titter litt på glassherding og sånn lommebok mappe / beskyttelse. Noen tips der el?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lurer også på om jeg kan ta det ekstra minnekortet ut fra Sonyen og bruke det i den nye tlf. Tror jeg har brukt ca 5% av det. Er en sånn knøttliten type.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Ikke mulighet for minnekort. Lommebokmappe syntes jeg ble for klumpete men kjerringa digger det. Brukte bare ett silikondeksel og ikke noe på skjermen og fikk aldri en ripe. Men det spørs jo på bruken din, noen trenger pansret tlf. og andre får aldri en ripe på tlf.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 565875

    Vis vedlegget 565876

    Fikk ordna meg ny tlf også da den Sonyen jeg har, har blitt en del år og har starta med å ikke oppføre seg som den skal. Samt at jeg uansett trengte et bedre kamera, så vurderte å kjøpe et slik kompakt kamera og beholde tlf litt til. Men nå ble det telefon. Så vi satser på at kameraet på denne er ok. Noen som har erfaring med denne?
    Har samme tlf. Beste tlf. jeg har hatt og et kjempegodt kamera.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn