Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da ser det ut til at platesamlingen etterhvert får ny eier. Så jeg får vel legge ut platespiller og utstyr også.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da ser det ut til at platesamlingen etterhvert får ny eier. Så jeg får vel legge ut platespiller og utstyr også.
    Gratulerer! Enig med jorwed ifht pris. Når de ikke spilles er det ikke noe lagre på.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sitter å knote noe jæ....ig med minidsp DDRC 88A. Får ikke kontakt med software. Har sjekket og jeg har nyeste utgave av både boks og software... Epost sendt til suport. Så får vi se da.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da gikk hele samlingen gitt... Alt av LP plater. Tomt

    Jaja..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da gikk hele samlingen gitt... Alt av LP plater. Tomt

    Jaja..
    Er du fornøyd med å bli kvitt det eller?
    Er jo ikke en ønskesituasjon. Men nå er det borte. Så er for seint å angre. Men ja det stakk litt i magen når vi pakka det ned. Jeg var litt missfornøyd med prisen og ser var han også. Så da traff vi vel noenlunde riktig
     

    North

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Innlegg
    327
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    Angående kaffe då.

    Jeg anbefaler Aeropress. Forskjellen mot en vanlig presskanne er at den har pappfilter og det gjør kaffen litt mykere/rundere.

    Min enkleste måte å få en bra kaffe på:
    * Kjøpe "Cup of excellence" fra f.eks kaffebrenneriet.
    * Be dem kverne til Aeropress
    * Løpe hjem og legge litt i en lufttett boks (gjerne slik med gummiring) og resten i fryseren
    * 14g kaffe i inverted posisjon til full aeropress.

    Jeg har proffkvern men den er til espressomaskinen så orker ikke skifte bønner og instilling hver gang jeg skifter hva jeg skal lage for kaffe. Det er mange som sier at det å fryse er fyfy men etter mine egne tester så er det bedre å fryse kaffen en å la den stå i burken i de ukene det tar å bruke kaffen. Det syns lett at man får mere crema med fryst kaffe en det man får med 2 uker-kaffe.

    Hvis du synes det er gøy å kverne selv så er dette det beste, men anbefaler da å kjøpe en påse og be dem kverne til aeropress alikevel, da kan du sammenligne hvordan det skal se ut. Det kan hende du blir ovverasket over grovleken og riktig grovlek har mye å si.

    De aeropress jeg kjøpt har vart billigst på ebay.

    Personligen drikker jeg lysristet til aeropress på morgonen. Mørkristet liker jeg til espresso og cappuchino.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Angående kaffe då.

    Jeg anbefaler Aeropress. Forskjellen mot en vanlig presskanne er at den har pappfilter og det gjør kaffen litt mykere/rundere.

    Min enkleste måte å få en bra kaffe på:
    * Kjøpe "Cup of excellence" fra f.eks kaffebrenneriet.
    * Be dem kverne til Aeropress
    * Løpe hjem og legge litt i en lufttett boks (gjerne slik med gummiring) og resten i fryseren
    * 14g kaffe i inverted posisjon til full aeropress.

    Jeg har proffkvern men den er til espressomaskinen så orker ikke skifte bønner og instilling hver gang jeg skifter hva jeg skal lage for kaffe. Det er mange som sier at det å fryse er fyfy men etter mine egne tester så er det bedre å fryse kaffen en å la den stå i burken i de ukene det tar å bruke kaffen. Det syns lett at man får mere crema med fryst kaffe en det man får med 2 uker-kaffe.

    Hvis du synes det er gøy å kverne selv så er dette det beste, men anbefaler da å kjøpe en påse og be dem kverne til aeropress alikevel, da kan du sammenligne hvordan det skal se ut. Det kan hende du blir ovverasket over grovleken og riktig grovlek har mye å si.

    De aeropress jeg kjøpt har vart billigst på ebay.

    Personligen drikker jeg lysristet til aeropress på morgonen. Mørkristet liker jeg til espresso og cappuchino.
    Takker for tips. Ja må fokusere på noe annet en LP plateme som forsvant igår kveld.

    Det ble i første omgang den kværna som BB linka til litt tilbake og tok også med 2 poser kaffe. Så får vi teste. Jeg bruker 17g kaffe på 225g vann i pressa mi. Blir akkurat nok til en kopp. Skal prøve å fryse. I min verden så blir det å fryse bønnene. En 225g pose bruker vi ca 1 uke på. Om vi ikke har besøk.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_1916.jpg

    DSC_1915.jpg


    Testa dirac idag tidlig. 2.1 med deling på 50hz. Bare en runde hvor jeg skulle se om jeg fikk dette til.
     

    North

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Innlegg
    327
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    Har selv vurdert denne versionen du fått tak i. Skal følge med når du justerer kinoen og det blir intressant med om resultatet gir noen negative effekter eller kun positive.

    Fant du denne brukt?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har selv vurdert denne versionen du fått tak i. Skal følge med når du justerer kinoen og det blir intressant med om resultatet gir noen negative effekter eller kun positive.

    Fant du denne brukt?
    Ja fant den brukt.. Ligger er par til på finn om du leter litt. :)

    De målingene der er bare en test. Fleste måling med Dirac så var mik plassert riktig. Ellers så flytta jeg bare den litt rundt. Må finne en dag el natt å kjøre nøyaktige målinger. Men det ser bra ut. Får kontrollmåle med REW imorgen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kurven et bare deafault. Ikke knota noe med den.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Jeg har trua på at du får til Dirac, etter noe tid, men bra trur jeg det blir uansett. :)
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.492
    Torget vurderinger
    2
    27.000,- høres ut som ett godt bud (90,- pr plate)
    Selvsagt mer å hente på å selge dem enkeltvis... :)
    Jøss det var en god pris , prisene må ha steget , en par år siden jeg kjøpte brukt vinyl men har stort sett betalt 20-50 kr for enkelt eksemplarer. Min samling er av nostalgiske årsaker ikke til salgs..selv om jeg spiller lite vinyl
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    27.000,- høres ut som ett godt bud (90,- pr plate)
    Selvsagt mer å hente på å selge dem enkeltvis... :)
    Jøss det var en god pris , prisene må ha steget , en par år siden jeg kjøpte brukt vinyl men har stort sett betalt 20-50 kr for enkelt eksemplarer. Min samling er av nostalgiske årsaker ikke til salgs..selv om jeg spiller lite vinyl

    Fikk mer enn det heldigvis.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sitter å leker litt med Dirac og 88A BM boksen. Er mye å finne på med den inne i kjeden.

    DSC_1927.jpg


    DSC_1928.jpg


    Impulse og frekvens av L, R og SUBB. Må nok finne en annen lytteposisjon. L og R er delt på 50hz. Subb var avslått under måling av de. Har noen flere ting jeg vil prøve ut før jeg tar en skikkelig kino og stereo kalibrering. Blir mer og mer kjent med programmer og mulighetene.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har kjørt mange runder med Dirac idag. Og jeg blir ikke klok på det programmer. Den gjør svært mye bra over 150hz hos meg. Men under så sliter den og gjør noe rart. Skal legge ut målinger imorgen.

    Må vere ett eller annet jeg gjør galt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir mye rot når man må redigere bilder gitt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    _20190901_001828.jpg


    Venste høyttaler og subb målt sammen. Hehe
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.492
    Torget vurderinger
    2
    Det kan jo tenkes ar det «riktige» blir litt uvant om programmet kuttet topper man har vent seg til, ? Spent på målingene dine
    PS bruk SnippingTool eller SnagIt for utklipp av skjermen så slipper du å knote med dårlige kamerabilder
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_1929.jpg


    Kommer seg. Skal ta print scenen neste gang. Men er på riktig vei
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor bruker du ikke den capture-knappen oppe til venstre for grafene og lagrer bildene før du laster dem opp her? Blir da langt enklere enn å ta bilder av skjermen? Opplever du noe egenstøy fra Minidsp?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvorfor bruker du ikke den capture-knappen oppe til venstre for grafene og lagrer bildene før du laster dem opp her? Blir da langt enklere enn å ta bilder av skjermen? Opplever du noe egenstøy fra Minidsp?
    Legger ut bilder flere plasser. Og gidder ikke å sitte på pc hele tida.
    Nei hører ikke noe støy.
    Bare trøbbel med auto kalibreringen.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.822
    Antall liker
    5.471
    Sted
    Holmestrand
    Blir mye rot når man må redigere bilder gitt.
    Et lite tips for å ta "skjermbilder".
    Bruk Snag-It.
    Suverent til alt slikt bruk. Det har også en enkel bildebehandler hvor du kan legge på figurer, piler, skrive tekst etc etc.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Falt av litt her jeg nå. Hva slags anlegg har du nå.?? Og er det surround igjen.? :D
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Falt av litt her jeg nå. Hva slags anlegg har du nå.?? Og er det surround igjen.? :D
    Har låne oppsett til film og surround. Hvor jeg bruker en Minidsp DDRC 88A BM til EQ mellom prosessor og effekt. Kjører musikk og film fra to ulike gulvstående. Men gjennom samme pre og minidsp.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hahaha!!! Trur jeg dauder!!
    Har sittet å skrudd på Dirac og minidsp. Laga filter, skrudd manuelle EQ targets osv. Revet av meg håret (det lille som er igjen) og ikke fattet hvorfor målingene har vert så sykt rare. Ingen sammenheng med det jeg har gjort. Fant ut av det nå.
    Gjett hva jeg har glemt....? :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn