Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Da ble det plutselig forandring i planene. Han som eier og hadde Octave V70 har bestemt seg for å beholde den. Helt fair og greit for min del. Vet hvordan det er å skulke selge noe man er glad i og liker.

    Men det kunne jo bety at det kun var LM Audio 88ia som skulle testes opp mot Naim og Ø Audio Icon.
    Men neida. Mala fikser det også. Jeg får også låne ett forsterkersett fra PS Audio Stella serien. Gaincell dac/pre og M700 monoblokker. Helt fantastisk kundebehandling det her!

    Vis vedlegget 522321

    Vis vedlegget 522322
    Kunder med et helt anleggsbudsjett som brenner i lomma får ofte det. ;)
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da ble det plutselig forandring i planene. Han som eier og hadde Octave V70 har bestemt seg for å beholde den. Helt fair og greit for min del. Vet hvordan det er å skulke selge noe man er glad i og liker.

    Men det kunne jo bety at det kun var LM Audio 88ia som skulle testes opp mot Naim og Ø Audio Icon.
    Men neida. Mala fikser det også. Jeg får også låne ett forsterkersett fra PS Audio Stella serien. Gaincell dac/pre og M700 monoblokker. Helt fantastisk kundebehandling det her!

    Vis vedlegget 522321

    Vis vedlegget 522322
    Kunder med et helt anleggsbudsjett som brenner i lomma får ofte det. ;)
    Skulle tro det. Men det er ikke så mange som vil selge meg noe. I vertfall ikke de jeg har kontaktet.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Høres bra ut med tanke på salg. Rart det der at kunder er til bry.. Hva skal inn da T.
    Vi får se. Det kommer sikkert inn noe i innbytte, så får vi gi det en sjanse før evt. salg.
    Har ute noen "følere" på noen alternativ, men ingenting som har materialisert seg enda.
    Hva ønsker du annerledes enn det du har idag?
    Horn ;)
    I See. Du får hive deg på et fly T. Så kan du komme å høre Ø her på fredag.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Eller vent no. E vel ikkje uteplassa i Ø lengre, anna enn hotellet..
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ø trenger effekt.. Ikke vil jeg definere det som ekte horn heller.. Snarere en waveguide med et element i tillegg.. Men jeg liker de, enkelt og greit :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ø trenger effekt.. Ikke vil jeg definere det som ekte horn heller.. Snarere en waveguide med et element i tillegg.. Men jeg liker de, enkelt og greit :)
    Er vel riktig det HCS. Nå lurte jeg nesten T på Ø her.. Skal bli morro å prøv rør og Klasse D på de. Du kommer på fredag ja?
    Hvordan låter Ø på ASR da?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, prøver å få til en tur. Opplever de som nøyaktig ifht hva som dyttes inn. Dvs de setter krav til resten av kjeden. ASR liker jeg mer og mer, voksen lyd.. Ikke alle liker Farris, men endel foretrekker Eventyrbrus.. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja, prøver å få til en tur. Opplever de som nøyaktig ifht hva som dyttes inn. Dvs de setter krav til resten av kjeden. ASR liker jeg mer og mer, voksen lyd.. Ikke alle liker Farris, men endel foretrekker Eventyrbrus.. :)
    Jeg er kjempeglad i farris! Og julebrus... :)

    Har hørt Ø hos Mala noen ganger, både på rør og Klasse D. Jeg personlig likte PS audio best. Nå skal den LM audio forsterkeren 88ia vere en litt annen forsterker enn den vi hørte på hos Mala. PS audio settet er er nr mindre. Så kanskje dette utnevner seg. Rommet litt er jo også vesentlig mindre enn demorommet til Mala.. Så jeg gleder meg og er samtidig svært spent.

    Vi blir en flott gjeng på fredag. Kommer alle som har meldt seg på og de som er kanskje, så kommer det nok nesten 20stk innom..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og da oppfatter du HCS ASR akkurat som jeg opplevde min for noen år siden.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har spillt mye musikk de siste dagene fra Spotify og ripp.. Men søren altså vinylen gjør noe med musikken jeg liker. Mulig at forventningene mine er lavere når jeg spiller fra snurra, men liker måten dette låter.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen som kan fortelle meg hva slike avstandstykker som skal sitte mellom headshell og pickup heter på engelsk.. Trenger noen mener jeg. Den Hana pickupen var "lav" så jeg ikke får helt rett arm. Den faller mot plata..
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Hei. Har du standard arm på den 1210'n din så er det justerbar VTA på den. Trenger ikke spacere.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei. Har du standard arm på den 1210'n din så er det justerbar VTA på den. Trenger ikke spacere.
    Hei. Helt stamdar ja. Men med armbssen skrudd helt ned så er headshell lavere enn armen lenger opp. Er ikke mye men jeg synes det låter bedre med to tynne slipmats oppå acromat matta. Men bassen blir så bløt med slipmats. Skal prøve å ta et bilde.
     

    mean69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    452
    Antall liker
    471
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Hvis slipmat er av filt er kanskje det litt av grunnen. Ull er mye bedre enn filt på Regaen min iallefall.

    Litt dumt da jeg har en knalltøff Motorhead slipmat i filt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvis slipmat er av filt er kanskje det litt av grunnen. Ull er mye bedre enn filt på Regaen min iallefall.

    Litt dumt da jeg har en knalltøff Motorhead slipmat i filt.
    Vet faktisk ikke hva de er laget av. De er kjøpt fra platekompaniet. To pack for 199.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Blir spennende å høre hvordan Ø fungerer hos deg Retep.
    Hørte de i Horten med rør og det låt slaskete nedover og lite homogent. Hos HCS derimot var det « må ha» lyd når betingelsene var de rette. Skulle gjerne hørt de i eget oppsett.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Her er mobilen plassert ned på spiller. Den er helt i vater.. Boblevstetet, ikke se på at boblen er feil begge veier. Jeg holder den for at ikke vekten skal komme på nåla. Men armen faller mot vinyl plata som dere ser. Ikke mye, men nok til at det irriterer meg.. Betyr dette veldig mye? Er det bare hifinevroser? Jeg innbiller meg at spes toppen kommer bedre frem med en ekstra matte. Med to så får jeg en litt mekanisk lyd. Har ikke bedre ord.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir spennende å høre hvordan Ø fungerer hos deg Retep.
    Hørte de i Horten med rør og det låt slaskete nedover og lite homogent. Hos HCS derimot var det « må ha» lyd når betingelsene var de rette. Skulle gjerne hørt de i eget oppsett.
    Har åpent hus på fredagen. Så kom gjerne innom.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir som nevnt tidligere å kjøre på med LM audio 88ia som gir 30w klasse A eller 42w hvor de første 15w er klasse A. Og PS audio Stellar settet med 350w i 8 ohm og 700W i 4ohm.

    Sist gang jeg hørte Ø så likte jeg PA audio best. Mer kontroll. Men Sveinung har lovet at 88ia er andre boller. Får dette ihus iløpet av dagen imorgen så jeg gleder meg og jeg er skikkelig spent.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Bytta røren nå i riaa'n. Det var nok påtide. Mye av knitring og ellers støy ble borte.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Her er mobilen plassert ned på spiller. Den er helt i vater.. Boblevstetet, ikke se på at boblen er feil begge veier. Jeg holder den for at ikke vekten skal komme på nåla. Men armen faller mot vinyl plata som dere ser. Ikke mye, men nok til at det irriterer meg.. Betyr dette veldig mye? Er det bare hifinevroser? Jeg innbiller meg at spes toppen kommer bedre frem med en ekstra matte. Med to så får jeg en litt mekanisk lyd. Har ikke bedre ord.
    Normalt/vanlig med 15° helling mot PU.
    Bare å google på: Vertical Tracking Angle, så finner du masse lesestoff. Og kutt ut de filt/ull mattene. I beste mening.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe. Jeg er nok litt over snittet intr i lyd. Hoppa til køys "tidleg" igår, men ble liggende å tenke på plassering av høyttalere. Så måtte opp å lese specs. Tilbake i senga, tenke tenke på plassering, toe in, de ulike posisjonene i rommet jeg har som gir noen fordeler og ulemper. Enden på visa var at jeg stk opp kl 04.30. Laga en deilig kopp kaffe med den nye kombinasjonen, kaffebønner, kaffekværn og presskanne, tok den opp på lytterommet og ble sittende å spille musikk :)

    Idag kommer jo Ø, LM Audio og PS audio.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hehe. Jeg er nok litt over snittet intr i lyd. Hoppa til køys "tidleg" igår, men ble liggende å tenke på plassering av høyttalere. Så måtte opp å lese specs. Tilbake i senga, tenke tenke på plassering, toe in, de ulike posisjonene i rommet jeg har som gir noen fordeler og ulemper. Enden på visa var at jeg stk opp kl 04.30. Laga en deilig kopp kaffe med den nye kombinasjonen, kaffebønner, kaffekværn og presskanne, tok den opp på lytterommet og ble sittende å spille musikk :)

    Idag kommer jo Ø, LM Audio og PS audio.
    God morgen, du har virkelig noe å se frem til i dag :) Kos deg

    mvh
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.336
    Antall liker
    8.416
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Bare et dumt spm Peter.
    Du er sikker på att spilleren også står dønn i vater, ang armen din tenker jeg på.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Her er mobilen plassert ned på spiller. Den er helt i vater.. Boblevstetet, ikke se på at boblen er feil begge veier. Jeg holder den for at ikke vekten skal komme på nåla. Men armen faller mot vinyl plata som dere ser. Ikke mye, men nok til at det irriterer meg.. Betyr dette veldig mye? Er det bare hifinevroser? Jeg innbiller meg at spes toppen kommer bedre frem med en ekstra matte. Med to så får jeg en litt mekanisk lyd. Har ikke bedre ord.
    Normalt/vanlig med 15° helling mot PU.
    Bare å google på: Vertical Tracking Angle, så finner du masse lesestoff. Og kutt ut de filt/ull mattene. I beste mening.
    Link: https://www.analogmagik.com/vta
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Her er mobilen plassert ned på spiller. Den er helt i vater.. Boblevstetet, ikke se på at boblen er feil begge veier. Jeg holder den for at ikke vekten skal komme på nåla. Men armen faller mot vinyl plata som dere ser. Ikke mye, men nok til at det irriterer meg.. Betyr dette veldig mye? Er det bare hifinevroser? Jeg innbiller meg at spes toppen kommer bedre frem med en ekstra matte. Med to så får jeg en litt mekanisk lyd. Har ikke bedre ord.
    Normalt/vanlig med 15° helling mot PU.
    Bare å google på: Vertical Tracking Angle, så finner du masse lesestoff. Og kutt ut de filt/ull mattene. I beste mening.
    Link: https://www.analogmagik.com/vta
    Slipmats var kun for test. 15 grader altså. Det var gode nyheter. Takker.
    Er annet spørsmål, holder på å vatre opp spilleren på nytt. Bruker vater som viser tre ulike vinkler, boblevater og tre apper. Jeg får det ikke bedre enn 0.2% alle veier, samma F hva jeg finner på. Er det innafor?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ok, vi prøver en gang til.... Har funnet ut at gulvet er skjevt i vertfall...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nope, får det ikke bedre... Så da er det prøvd i vertfall.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Blir spennende å høre hvordan Ø fungerer hos deg Retep.
    Hørte de i Horten med rør og det låt slaskete nedover og lite homogent. Hos HCS derimot var det « må ha» lyd når betingelsene var de rette. Skulle gjerne hørt de i eget oppsett.
    Har åpent hus på fredagen. Så kom gjerne innom.
    Takker så meget, familieselskap kaller imidlertid, så jeg får lese meg opp i tråden din istedet.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir spennende å høre hvordan Ø fungerer hos deg Retep.
    Hørte de i Horten med rør og det låt slaskete nedover og lite homogent. Hos HCS derimot var det « må ha» lyd når betingelsene var de rette. Skulle gjerne hørt de i eget oppsett.
    Har åpent hus på fredagen. Så kom gjerne innom.
    Takker så meget, familieselskap kaller imidlertid, så jeg får lese meg opp i tråden din istedet.
    Er åpent 10-21. Men det kommer nok noen ord etterhvert, satser på å få satt dette opp iløpet av kvelden. Man er jo litt spent når man skal ha inn en ny type høyttalere. Men regner med at Sveinung og meg setter dette opp relativt raskt. Fordelen med å kjenne rommet sitt. :)
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    For Plarespilleren:
    Post-it lapper i passe antall gjør at man lett finner eksakt balanse så kan man evt finne bedre løsninger senere.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn