Haha flere måter å bruke subber på. Massasje anyone...
https://www.facebook.com/PsyTranceEventsWorldwide/videos/2064092376989384/
https://www.facebook.com/PsyTranceEventsWorldwide/videos/2064092376989384/
Den er fin, Retep, vakker som fy. Leste massevis om den selv da den kom ut. Masse skryt å spore. Bygd på CA Emotion, som noen påpeker. Om det er noen modding bestilt av Marantz vites ikke.Dess mer jeg leser om denne spilleren, jo mer får jeg lysst på den.
Vis vedlegget 516981
Noen som vet hva den kostet her på berget ny?
Har sett litt på det Vina, problemet mitt er 9 tommeltotter. Men ja det er en mulighet. Liker jo lyden vinylen gir her hjemme, så kjenner det rykker litt i pungen1210 er en flott maskin og har sine fans, og de er det ingen som kødder med!^-^
Hvis du liker lyden (og utseendet), så er det jo en fin rute å gå ved å oppgradere delene i den, gjort i ditt tempo og tilgang til penger. Det finnes et hav av muligheter i så fall.
Takker, forhåpentligvis tilbake i jobb om ei uke. Ser frem til det.Fin spiller. Hadde kledd oppsettet ditt. Du får ha god bedring![]()
Gøy å sammenligne ja.5-7000 kr for et pent eksemplar, med arm og pent brukt PU?
Go for it!
Når det er sagt, så tror jeg neppe at det er så komplisert å oppgradere 1210, iaf ikke alle deler. Man må vel ikke være siv.ing. for slikt. Bare å hoppe i det. Ting er ofte mindre vanskelig enn man tror. Dessuten er det jo et hav av kompetanse her inne, spes hva 1210 angår. Du får hjelp hvis det bugger seg.
Men du, jeg får tilbake min Funk Firm F5 arm om ikke lenge. Selv om du er hekta på Marantz, så kan det likevel være interessant å sammenligne FF med din 1210, siden FF LSD og Marantz ligger i omtrent samme prisleie (ok, LSD litt høyere, 17k u/arm).
Hehe.."ok, LSD litt høyere, 17k u/PU".
u/PU, altså, ikke arm som jeg først skrev.
PU som er en del av Marantz-pakken er jo en MM, og der kan jo stiften byttes ut for en rimelig penge. Sjekke med Neby i samme slengen?
Siste del av innlegget ditt handler vel om 1210, og der melder jeg pass.
Blir spennende å se om det mot formodning skulle være en overliggende Marantz hos Neby til deg. Det er jo jul snart og tid for mirakler.
Lykke til!![]()
Det er ingen butikker som har den for demo iflg Neby. Den har stått litt stile de siste årene.Kjør på! Må da være mer givende enn å knote med kabler?!
Neby er jo seriøs, så det burde vel være mulig å prøve først (iaf om man kjøper på nettet, jfr 30 dagers returrett). Hvis ikke, så er 1210 såpass robust at du kan bare ta den med under armen til butikken og sammenligne der?
Litt morsomt, dette (skjønner egentlig ikke hvorfor jeg engasjerer meg i dette i det hele tatt, men, men. Stille på jobben!...). Det er jo ikke så lenge siden du satte absolutt alt ut på finn.no
Mulug jeg kan få teste hjemme, men denne må jo monteres da den kommer "flatpakket" Mulig det gjør noe med returretten.Kjør på! Må da være mer givende enn å knote med kabler?!
Neby er jo seriøs, så det burde vel være mulig å prøve først (iaf om man kjøper på nettet, jfr 30 dagers returrett). Hvis ikke, så er 1210 såpass robust at du kan bare ta den med under armen til butikken og sammenligne der?
Litt morsomt, dette (skjønner egentlig ikke hvorfor jeg engasjerer meg i dette i det hele tatt, men, men. Stille på jobben!...). Det er jo ikke så lenge siden du satte absolutt alt ut på finn.no
Da er du jammen glad i vinyl!Liker jo lyden vinylen gir her hjemme, så kjenner det rykker litt i pungen![]()
Jepp... Får ståpels av å spille musikkDa er du jammen glad i vinyl!Liker jo lyden vinylen gir her hjemme, så kjenner det rykker litt i pungen![]()
![]()
Å hvordan fungerer den innebygde Riaa'n i 8012 synes du ?Tester ut riaa i 8012 nå med pioneer spilleren...
Blir desverre litt vanskelig å si siden technics har egen riaa, MC pu menst pioneer har mm. Må sammenligne litt mer. Men kan lytte på musikk med 8012.Å hvordan fungerer den innebygde Riaa'n i 8012 synes du ?Tester ut riaa i 8012 nå med pioneer spilleren...
Jeg kjøpte den som sto på Finn. Veldig bra spiller og ikke minst et smykke å se på.Den er fin, Retep, vakker som fy. Leste massevis om den selv da den kom ut. Masse skryt å spore. Bygd på CA Emotion, som noen påpeker. Om det er noen modding bestilt av Marantz vites ikke.Dess mer jeg leser om denne spilleren, jo mer får jeg lysst på den.
Vis vedlegget 516981
Noen som vet hva den kostet her på berget ny?
Så den dukket opp på finn.no for en stund tilbake til en god pris, men nølte (siden jeg jo hadde snurre allerede) og da forsvant den kjapt, så det er visst noen av de her til lands.
Ikke så lett å sammenligne da nei.Blir desverre litt vanskelig å si siden technics har egen riaa, MC pu menst pioneer har mm. Må sammenligne litt mer. Men kan lytte på musikk med 8012.Å hvordan fungerer den innebygde Riaa'n i 8012 synes du ?Tester ut riaa i 8012 nå med pioneer spilleren...
Riggen min er heller ikke dyr.Ikke så lett å sammenligne da nei.Blir desverre litt vanskelig å si siden technics har egen riaa, MC pu menst pioneer har mm. Må sammenligne litt mer. Men kan lytte på musikk med 8012.Å hvordan fungerer den innebygde Riaa'n i 8012 synes du ?Tester ut riaa i 8012 nå med pioneer spilleren...
Selv bruker jeg den innebygde riaa'n i min AV7704 , og synes det fungerer helt flott. Men nå har ikke jeg noe veldig påkostet vinylrigg heller , og vinyl er heller ikke min prioriterte kilde så langt![]()
Nå hadde vel HCS snurre før han var innom. Men synes snurre er gøy og synes det spiller musikk på en måte jeg liker. Den digitale delen av anlegget er nok isolert bedre, men vinyl har absolutt noe for seg. Og min rigg er jo ikke spes dyr. Kjøpt brukt og mener jeg har betalt ca 7000kr for hele pakken.Ser frem til en tur til deg i morgen for å høre på anlegg og mulig ny musikk.
Har fulgt tråden i mange år mens jeg holdt på med hobbyen sist, så passer bra med litt inspirasjon nå i oppstartfasen på nytt anlegg.
Så får jeg håpe jeg ikke gjør som HCS som endte opp med snurre like etter besøket![]()
Kunne nok tenkt meg snurre, husker sjarmen med Lp plater fra da hobbyen startet.Nå hadde vel HCS snurre før han var innom. Men synes snurre er gøy og synes det spiller musikk på en måte jeg liker. Den digitale delen av anlegget er nok isolert bedre, men vinyl har absolutt noe for seg. Og min rigg er jo ikke spes dyr. Kjøpt brukt og mener jeg har betalt ca 7000kr for hele pakken.Ser frem til en tur til deg i morgen for å høre på anlegg og mulig ny musikk.
Har fulgt tråden i mange år mens jeg holdt på med hobbyen sist, så passer bra med litt inspirasjon nå i oppstartfasen på nytt anlegg.
Så får jeg håpe jeg ikke gjør som HCS som endte opp med snurre like etter besøket![]()
Alle med respekt for seg selv må ha snurre vet duKunne nok tenkt meg snurre, husker sjarmen med Lp plater fra da hobbyen startet.Nå hadde vel HCS snurre før han var innom. Men synes snurre er gøy og synes det spiller musikk på en måte jeg liker. Den digitale delen av anlegget er nok isolert bedre, men vinyl har absolutt noe for seg. Og min rigg er jo ikke spes dyr. Kjøpt brukt og mener jeg har betalt ca 7000kr for hele pakken.Ser frem til en tur til deg i morgen for å høre på anlegg og mulig ny musikk.
Men for se ha tiden bringer![]()
Hvordan i alle dager får du lyd av en vinyl ved å legge den på streamer??Alle med respekt for seg selv må ha snurre vet duKunne nok tenkt meg snurre, husker sjarmen med Lp plater fra da hobbyen startet.Nå hadde vel HCS snurre før han var innom. Men synes snurre er gøy og synes det spiller musikk på en måte jeg liker. Den digitale delen av anlegget er nok isolert bedre, men vinyl har absolutt noe for seg. Og min rigg er jo ikke spes dyr. Kjøpt brukt og mener jeg har betalt ca 7000kr for hele pakken.Ser frem til en tur til deg i morgen for å høre på anlegg og mulig ny musikk.
det er noe helt eget med å legge en plate på snurra kontra en Streamer fex
mvh
haha Retep, jeg bommet visst der jaHvordan i alle dager får du lyd av en vinyl ved å legge den på streamer??Alle med respekt for seg selv må ha snurre vet duKunne nok tenkt meg snurre, husker sjarmen med Lp plater fra da hobbyen startet.
mvh
Er bare meg som er litt vanskelig..haha Retep, jeg bommet visst der jaHvordan i alle dager får du lyd av en vinyl ved å legge den på streamer??Alle med respekt for seg selv må ha snurre vet duKunne nok tenkt meg snurre, husker sjarmen med Lp plater fra da hobbyen startet.
mvhikke alltid like flink å ordlegge meg rett
mvh