Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    All trening er bra for hjertet, trenger ikke å gjøre sykt endringer. Liker du sykling og event svømming. er du på lang vei. detter er aktiviteter som er bra hvis du sliter med hofter og bein problematikk
    Ja lika sykling og likte svømming før. No kjem det ny svømmehall til Volda om litt so skal garantert prøve nokre lengde når den åpna.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.438
    Antall liker
    35.254
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Voknet med 2.7 i blodsukker i natt. Det er takken for hardtrening på kvelden. 16km løping tilsammen på innebandyen.

    Gevinsten ble 17 mål den kvelden 👍
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Voknet med 2.7 i blodsukker i natt. Det er takken for hardtrening på kvelden. 16km løping tilsammen på innebandyen.

    Gevinsten ble 17 mål den kvelden 👍
    Ja sånn kan det gå. Sprek du, keep up the good work.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Her er korleis mitt ser ut om natta no etter justeringa av kostholdet.
    Frokost kl 07.00 i dag.
    IMG_20240408_083524.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Syntes eg hadde våre so flink forrige veke, 6 daga på trening at eg spanderte på meg en kopp med latte.
    IMG_20240407_153559.jpg


    Sit å ser på gruppetima utover veka, no bruka eg å trene tidlegare på dagen, men mulig eg prøva nokre tima dinne veka... Skal sjå om det passa med tima feks på Core samme dag eg trena mage rygg og core sjøl. Eller bodypump den samme dag eg trena arm og bryst. Kan være en bra ide å få inn litt ekstra på hjartet også
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.191
    Antall liker
    2.662
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Syntes eg hadde våre so flink forrige veke, 6 daga på trening at eg spanderte på meg en kopp med latte.
    Vis vedlegget 1013685

    Sit å ser på gruppetima utover veka, no bruka eg å trene tidlegare på dagen, men mulig eg prøva nokre tima dinne veka... Skal sjå om det passa med tima feks på Core samme dag eg trena mage rygg og core sjøl. Eller bodypump den samme dag eg trena arm og bryst. Kan være en bra ide å få inn litt ekstra på hjartet også
    Vel fortjent : )
    Ja ville hatt cardio de letteste dagene ,, dvs minste muskel gruppene
    Og du har jo sykkling uten om som oppvarming og roinga

    korte Intensiv intervall feks sprint enten på sykkel eller løp eller roing kan være bra for cardio
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel fortjent : )
    Ja ville hatt cardio de letteste dagene ,, dvs minste muskel gruppene
    Og du har jo sykkling uten om som oppvarming og roinga

    korte Intensiv intervall feks sprint enten på sykkel eller løp eller roing kan være bra for cardio
    Løp... 😂 Det skulle du sett korleis det foregår.. Nei vert nok enten på sykkel eller roing..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jaja vart ferdig etterkvart. Men har fått treningsforbud i 5 døgn. Ikkje svette, ikkje dusje og ikkje trene.
    Dei poka 9 nye hål i kroppen. Nokre svært djupe so her må eg berre ta livet roleg.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Jaja vart ferdig etterkvart. Men har fått treningsforbud i 5 døgn. Ikkje svette, ikkje dusje og ikkje trene.
    Dei poka 9 nye hål i kroppen. Nokre svært djupe so her må eg berre ta livet roleg.
    God rekonvalesens, får kose deg med god næringsrik mat og god musikk😁😁
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Jepp plana om gresk salat og kylling i dag. So nokre rolege gåtura og sykkeltura. Musikk ja, har nokre plate som burde våre kjørt på Okkien og so en tur på Muarah'en med Shelter plogen...
    Hørtes digg ut!!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Satsa på at det verte det. Lenge sida eg laga meg gresk salat
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.438
    Antall liker
    35.254
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Gresk salat med biffstrimmer i ... Det er digg....
    God bedring - håper du forsetter den gode trenden om en liten uke.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gresk salat med biffstrimmer i ... Det er digg....
    God bedring - håper du forsetter den gode trenden om en liten uke.
    Ja blir berre en kort pause..
    Driv å "kokkelera" skal verte en gresk salat med linser og kylling..
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.191
    Antall liker
    2.662
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 1013806
    Fakk ass, ser ut som en klovn. Har 9 sånne rundt om på kroppen. Og 2 som vise heile tida.
    Helvete Peter ,, hva sjer ?
    OK oppdaterte meg : ) lenger bakover

    Ja må du så må du , Trenings forbud må overholdes ,,
    Du får holde motet oppe

    Du faktisk har vært motiverende faktor for meg å gønne på litt ekstra i øktene mine " med din iver og på gangs vilje : )

    Du får pleie noe hi fi imens ,, jeg hadde 2 uker way back
    enda jeg følte meg frisk å rask

    Hang in there "
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Helvete Peter ,, hva sjer ?
    OK oppdaterte meg : ) lenger bakover

    Ja må du så må du , Trenings forbud må overholdes ,,
    Du får holde motet oppe

    Du faktisk har vært motiverende faktor for meg å gønne på litt ekstra i øktene mine " med din iver og på gangs vilje : )

    Du får pleie noe hi fi imens ,, jeg hadde 2 uker way back
    enda jeg følte meg frisk å rask

    Hang in there "
    Er ein del av ein utredning. Var ikkje klar over at dei skulle poke so monge hål eller i det heile tatt. Kjenne at eg ikkje fekk fare på trening i går. Ligg her i senga og fe ikkje sove. Kroppen er so ekstremt full av energi. Det omtrent rista i kroppen, so lure på å stå opp, ha på meg klede og gå meg en tur...

    Lørdag er det sannsynleg tur på trening igjen. Fe berre telle daga.

    Kjekt at eg kan være til inspirasjon sjøl om eg ikkje har holdt på so lenge med det her. Husk berre på at eg ikkje har så veldig mykje anna å fylle dagane med. Om man ser vekk frå hifi da.
     

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.712
    Antall liker
    898
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    Syntes eg hadde våre so flink forrige veke, 6 daga på trening at eg spanderte på meg en kopp med latte.
    Vis vedlegget 1013685

    Sit å ser på gruppetima utover veka, no bruka eg å trene tidlegare på dagen, men mulig eg prøva nokre tima dinne veka... Skal sjå om det passa med tima feks på Core samme dag eg trena mage rygg og core sjøl. Eller bodypump den samme dag eg trena arm og bryst. Kan være en bra ide å få inn litt ekstra på hjartet også
    Husk at kroppen trenger hviledager for å hente seg inn, fort gjort å pøse på for mye i starten, ta det stille og rolig:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Husk at kroppen trenger hviledager for å hente seg inn, fort gjort å pøse på for mye i starten, ta det stille og rolig:)
    Må nok berre det ja. Ikkje veldig lett, vert so gira av treninga. Og no uten så kjenne eg at eg også et skikkelig gira på ein anna måte.. Rastlaus i kroppen rett og slett
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.191
    Antall liker
    2.662
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Må nok berre det ja. Ikkje veldig lett, vert so gira av treninga. Og no uten så kjenne eg at eg også et skikkelig gira på ein anna måte.. Rastlaus i kroppen rett og slett
    Nesten umennesklig krav ,, Du har sikket lov til noe med lav intensitet , gå tur eller sykkel tur ?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nesten umennesklig krav ,, Du har sikket lov til noe med lav intensitet , gå tur eller sykkel tur ?
    Har sykla rundt vatnet roleg i dag. Gikk greit, er ikkje heilt 100% i vater endå. Men det går framover, vert tryggere og har betre ballanse idag enn tidlegare.

    Fikk rydda utebuda då i dag og tatt en tur på søppelplassen. Så då har en plass til sykkelen ute og evnt ein grasklippar..
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.191
    Antall liker
    2.662
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei ,,Håper at du klarer holde humøret opp Peter

    Er til helga du får trene i gjen ?
    Any news ?
    Mh fjern trnings frende
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei ,,Håper at du klarer holde humøret opp Peter

    Er til helga du får trene i gjen ?
    Any news ?
    Mh fjern trnings frende
    Nei no er det tungt. Slag i trynet å fare på undersøkelse i Ålesund. Klarte ikkje å la vere å spørre spesialist om kva som kan forårsake at eg binde so mykje vatten i kroppen, eller at huda mi er so stram over heile kroppen. Og fikk svar på det. Ikkje greit å vite kva man kan ha og so gå å hente i 2-3 veke på svar. I tilegg til det eg har og den psykiske helse utfordringa eg har. Borderline, gidd ikkje skrive det nye namnet. Er få som kjenne det.

    Så i går var det skikkelig drit og i dag enda verre. Tok av plaster på leggen for å sjå om det hadde vorte skorve, men då pipla det ut blod.. Så ingen trening idag heller.
    Den i haudet er tett.

    Så sit å høre metall på naboen kanskje høyre musikk nivå men hjelpe liksom ikkje.
    IMG_20240411_101344.jpg

    IMG_20240411_101359.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Litt treningsmusikk 😂 steike for en musikksmak i dag då...
    Screenshot_20240411_160106_com.linkplay.wiimhome.jpg
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.836
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Hei, hvordan går det? Ønsker deg god bedring og gratulerer med ny sykkel! Anbefaler at du bruker mange uker for å bli vant til å sitte på setet uten å få vondt. Har selv trent syklig siden januar og hadde veldig vondt lenge(over en måned med sykkelshorts, men nå er går det bra.

    Det siste jeg har lest av forskning er at man fint kan spise f.eks 100 gram med protein i et måltid og kroppen kan bruke det 12 timer etterpå. Jeg ville ikke overdrevet proteinandelen i kostholdet, det vil kun lagre seg som fett på kroppen. Jeg tror ikke du trenger 200 gram pr dag.

    Mat tips som har fungert for meg, som kan være vært å vurdere for å stabilisere blodsukkeret og fungerer til vektnedgang:
    Periodisk fasting. Dropper frokost og kveldsmat. Kroppen lærer seg til å bruke fettet på kroppen som energikilde.
    Kutt ned på karbohydrater og særlig de med høy GI, glykemiske indeks.

    I tillegg til styrketrening er det smart å trene hjertet også. Det viktigste er at du finner noe du liker og trives med, ellers vil det ikke fungere over tid. Om det er svømming, sykling, roing eller gå en tur i skogen spiller ingen rolle. I forhold til vektnedgang er det mange som har at glede av å gå en time om dagen. Bra for hodet er det også å komme seg ut i naturen. Ikke få overtenning, men øk lengde og intensitet rolig og gradevis over lang tid.

    Jeg begynte som sagt strukturert kondisjonstrening i januar. Vekt er ned 3 kg. Nå kan jeg forbrenne 2000 kalorier på en tre timers rolig sykkeltur. Målet er å komme tilbake i formen jeg var i 2018-2021 og ned 6 kilo til. Når jeg var i toppform, var det en utfordring å få i seg nok mat. Når jeg var i dårlig form ble matinntaket større en kaloriforbruket.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn