Retep`s lydkrok.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    johnnygrandis skrev:
    Skal bli utrolig arti å komme seg i hus, der jeg akn gjøre noen flere akkustiske tiltak.

Heldigrisen, jeg har noen planer selv også men det innebærer mye riving og mye bygging for å få til men jeg spår at det kommer til å skje i framtiden. 8)

Blir morrosomt å høre oppsettet ditt i nytt hus !
    Er nok ikke bare du som gleder seg til det skal du se..

1. Februar kl 15.00 er det overtagelse! Ikke lenge igjen.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Driver å tester litt rør de siste dagene, men det er søren ikke bare enkelt å plukke ut det som klinger jamt best i min Pathos.

Det er to rør som stikker seg ut men med veldig ulik klangsignatur. Et til akkustisk og vokal musikk samt et til rock og tyngre saker. Det ene er et sett Mullard rør, det andre er noe total ukjent for min del. Preferred Series 7025. Kjøpt fra the Tube store.

Men sitter her og lytter og koser meg med musikk, og det er vel det som er hele poenget med denne hobbyen. Bjørn Eidsvåg har aldri spilt mere behagelig enn det han gjør nå. Nei denne hobbyen her har virkelig noe for seg. :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal altså ikke vere lett å velge seg ut ett sett med rør, Sitter nå å tester et sett Tung Sol rør. Er søren meg ikke lett å skille desse fra De Preferred series 7025 rørene jeg fikk fra The Tube Store.

Men da har jeg ivertfall 3 sett gode rør samt et sett til som jeg nok kun vil ha til reserve.

Jeg vil sette opp rørene i denne rekkefølgen.

1. Preferred series 7025 ( Best allround og til rock)
    2. Mullard ( Beste på akkustisk )
    3. Tung Sol. Like med PFS 7025, men ikke fullt så krispe.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har hatt noen timer hjemme alene i dag. Tenkte jeg skulle koble denne svs subben med hi in og deretter til Quartetene.... Wow, er vel alt jeg kan si. Dette smakte det virkelig fugl av. Av en eller annen grunn, så spiller subben dypere, har mye mere trøkk samtidig som om den integrerte seg mye bedre.

Har nå gain på kl9, deler ved 50hz og phase på 0.. Alt jeg kan si at dette er nok måten å koble denne subben på. Problemet er at jeg nå må vere veldig forsiktig med gain. Men gav meg ivertfall den bunnen jeg var ute etter,

Kanskje den sub utgangen på min Pathos TT ikke er egnet til å koble sub på....?

Svs-en spiller ivertfall mye bedre med bruk av hi-in (høyttalerkabler) enn men low.in (phono kontakter) Rart egentlig...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er det på tide å finne min erstatter for den eldgamle Theta DsPro dacen, Den skal ikke sleges bare pensjoneres. Hadde idag Lørdag 8.01.11 et lite treff sammen med noen av medlemme i Skedsmo Audio. En av deltagerene hadde med seg en Chapter cdspiller til en svimlende sum.

Jeg har lenge hatt en dragning av lyden mot høyre kanal. Joda, det er dac-en som gjør dette. Den har vert tro i sin tjeneste, men nå blir den pensjonist.

Er vel egentlig ute etter en cd spiller med digital inn, men det er ikke mange av desse spillerene ute på markedet. Marantz har noen og sa15s2 frister veldig, samt KI Pearl Lite. Men hva det blir til vet jeg forløbig ikke. Skal vel ha innom en del dacer i prisklassen under 10 k før jeg endelig bestemmer meg. Kommer til å satse på en relativ ny dac eller en cd spiller på max 3-4 år. Jeg er fristet av en spesiell spiller, men den er pr dd for dyr.

Tenker hardt på Rega sin nye dac. Men tiden får vise.

Men noe nytt må inn, det fikk jeg bevist ikveld. Nok en gang et dyrt møte for min del... ;D

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Hei.
    Viste ikke at du hadde egen side her jeg, men nå har jeg tatt turen innom. Skal si du har byttet ofte bokser i detn siste tiden, og jammen tror jeg det blir flere. Mente og høre du ville oppgradere dac?
    Fin side dette, må lære meg og legge inn bilder jeg også. Da skal jeg lage en slik side også.

Hilsen Eckongen

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.488
    Torget vurderinger
    13
    Retep skrev:
    Da er det på tide å finne min erstatter for den eldgamle Theta DsPro dacen, Den skal ikke sleges bare pensjoneres. Hadde idag Lørdag 8.01.11 et lite treff sammen med noen av medlemme i Skedsmo Audio. En av deltagerene hadde med seg en Chapter cdspiller til en svimlende sum.

Jeg har lenge hatt en dragning av lyden mot høyre kanal. Joda, det er dac-en som gjør dette. Den har vert tro i sin tjeneste, men nå blir den pensjonist.
    Ahh det var dacen,- jeg var sikker på at det rommet som var trøblete. Godt du fant ut hva det var.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jepp. Dac-en ødela det hele. Så da er jakten igang. Vurderer også å teste store Klipsch hra hertrige serien, men vi får se om noen ønsker seg Quartet. Har ivertfall ikke noen hastverk med å selge desse, men om det rette tilbudet skulle dukke opp, så reiser de nok sin vei.

Dac har førsteprioritet.

Legge inn bilder er da ikke spes vanskelig Kongen. Så en tråd her, må du skaffe deg.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er en stund siden jeg har vert innom her med nye oppdateringer. Men nå har jeg altså fått i hus en ny dac. Valget falt på Rega sin. Kjøpte den uhørt pga god sørvice. Var i kontakt med forhandlere av flere dac-er i samme prisklasse, men det virker ikke som om alle ønsker å selge sine produkter... ??? ???

Vel. Rega-en spiller godt den, og det er klare forskjeller til min gamle Theta DsProIIIA. Regaen er luftigere, har flere detaljer i mellomregisteret og den er frampå, av og til så mye at jeg føler det hardt og stresset, men det kan like gjerne vere rommet.

Har brukt mye tid på å sette opp akustikk plater og gardiner. Samt plassering og vinkling av høyttalerene mine. Og je har vel kommet frem til det som er ultimat for dette rommet.

Rommet er nesten kvadratisk på 390x350cm så noen problemer er der.

Gleder meg til å ta fatt på det store rommet i 2.etg. Der skal jeg starte når det blir varmt i været og jeg har noen penger på bok.

Rommet der oppe vil bli et mulitimedia rom med lyd, film tv spilling ol.

Målene er som følger: Lengde: så langt jeg vil, men max 810cm.
    Bredde: 480cm
    Høgde fra tak til gulv 240 høgde på knevegg 140.

Alle målene er ca mål, da det vil komme vegger og tak i tillegg, så noen cm vil gå bort til det.

Tror vi kan få til noe her oppe jeg.... ;D

Legger ved noen bilder av loftet,

Vedlegg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Idag så har jeg igjenn jobbet litt med det rommet jeg idag har til rådighet. Har flytta en bokhylle fra sideveggen til bakveggen, den har jeg fyllt opp med akustikkplater og cd-er. Og joda jeg synst jeg fikk et bredere stereobilde ved denne tweeken.

Har også skrudd en del på subben, og nå ser det ut som om den er på vei ut døra. Jeg spillte idag i flere timer før jeg gikk bort for å justere gain på den. Da såg jeg det at strømkabelen ikke var tilkoblet. Kan ikke skjønne ennet enn at jeg da må greie meg uten woofer... ;D

Har også hatt et pat stativ jøyttalere innom på test. Jeg tror nok dette rommet egner seg bedre på små sko esker enn store gulvstående. Men da vil jeg få bruk for sub. Så her skal det tenkes mye.

Men verden går fremover og lyden vil jeg si blir stadig bedre med små enkle grep.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn