Der var han jaHadde den ene 33 blokken min inne hos Neby for rep. Spør etter Kristian
Hva er problemet på dine?
Jeg hadde en 436 hos Dalen for noen år siden, og de måtte kaste håndkledet etter å ha byttet en haug med deler. Så ble den sendt til den daværende danske importøren, og da ble det etter hvert orden på sakene.De sa at de fort gikk i stykker igjen, forde ML hadde så spessiell konstruksjon.
Og at kompetansen ikke var helt på topp, da de ikke reparete så mye ML produkter..
De anbefalte meg og oppsøke et autorisert ML verksted. Og jeg tror det nærmeste er Danmark for tiden.
Men det finnes vel kansje noen i norge som kansje tørr reparere og har kompetansen?
Er vel et år eller to siden, tiden går så fortPs! Er dette lenge siden, du hadde den inn hos Neby?
Alle som følger litt med her inne vet svaret på det spørsmåletPs! Hvor ville du ikke sendt de LMC?
Send meg en pm med navnet, så jeg ikke velger feil her...Alle som følger litt med her inne vet svaret på det spørsmåletPs! Hvor ville du ikke sendt de LMC?
Mvh
Leif
Well, jeg reparerte nå to gamle, store og litt kompliserte utenlandske forsterkere der jeg - uten tilgang på skjema - to dager vipps ferdig.Alle som følger litt med her inne vet svaret på det spørsmåletPs! Hvor ville du ikke sendt de LMC?
Mvh
Leif
33 eller 33h? Hva er problemet hos deg?Hei Unison.
Eg har eit par 33 som treng service, eg følger med på kva du gjer med dine og korleis det går. Ikke lett å finne seriøse aktører når ingen vil seie at dette ikkje er noko dei kan. Har lenge forsonet meg med å sende dei til Danmark, men Neby har sagt seg kapable til å fixe dei utan at eg er heilt overbevist.
Lykke til
100000 timer er ikke dårlig.Har en ML 431 som for et par år siden begynte å støye litt ( bakgrunnstøy med knitring og poppelyder). Kostet meg et par tusen hos Dalens bare for å konstatere at de ikke har peiling på ML. Enden på visa var at jeg måtte sende den til Danmark for å bytte inngangskortene for hver kanal. Årsaken er visstnok en spenningsregulator som begynner å støye. Ingen billig fornøyelse da hvert kort koster ca 10-12.000,-. Nå skal det sies at forsterkeren hadde stått påslått kontinuerlig i ca 12 år og mao ca 100.000 driftstimer da dette problemet oppstod! Ettersom Harman policy er å ikke selge disse kortene som reservedeler er man låst til Harman sine autoriserte verksteder
33, lyden forsvant og det luktet svidd. Så eg tenker en full gjennomgang på begge hadde vært greit.33 eller 33h? Hva er problemet hos deg?Hei Unison.
Eg har eit par 33 som treng service, eg følger med på kva du gjer med dine og korleis det går. Ikke lett å finne seriøse aktører når ingen vil seie at dette ikkje er noko dei kan. Har lenge forsonet meg med å sende dei til Danmark, men Neby har sagt seg kapable til å fixe dei utan at eg er heilt overbevist.
Lykke til
Jeg har ikke gjort annet enn og skaffet meg noen 60000uf 75v og 1900uf 150v kondiser.Om forsterkeren ikke er sent noe sted for rep, hadde jeg kontaktet Rune Juul i Bodø. En veldig dyktig kar som ordner det meste innenfor hifi. Kan virkelig anbefale han som serviceman. Tror han går under RJEL her på forumet. Ellers så finner man han på gule sider.
Bytte af indgangskort for at "skifte en spændingsregulator" er for mig lig med ingen kompetance...og en slags stavnsbinding via reservedelssalg. Sådan en leverandør ville jeg fravælge......bytte inngangskortene for hver kanal. Årsaken er visstnok en spenningsregulator som begynner å støye. Ingen billig fornøyelse da hvert kort koster ca 10-12.000,-
Tanken slo meg også, men her er det garantert mere en vi vet.Bytte af indgangskort for at "skifte en spændingsregulator" er for mig lig med ingen kompetance...og en slags stavnsbinding via reservedelssalg. Sådan en leverandør ville jeg fravælge......bytte inngangskortene for hver kanal. Årsaken er visstnok en spenningsregulator som begynner å støye. Ingen billig fornøyelse da hvert kort koster ca 10-12.000,-
Hvordan ville du tænke hvis din VW gik ujævnt på grund af brændsstofpumpen var defekt og de skiftede motoren?
Det er ikke uvanligt med "modul teknikere" der isolerer fejlen til et modul som skiftes....vigtigt hvis hastighed er essentielt, men her virker det skørt....Tanken slo meg også, men her er det garantert mere en vi vet.Bytte af indgangskort for at "skifte en spændingsregulator" er for mig lig med ingen kompetance...og en slags stavnsbinding via reservedelssalg. Sådan en leverandør ville jeg fravælge......bytte inngangskortene for hver kanal. Årsaken er visstnok en spenningsregulator som begynner å støye. Ingen billig fornøyelse da hvert kort koster ca 10-12.000,-
Hvordan ville du tænke hvis din VW gik ujævnt på grund af brændsstofpumpen var defekt og de skiftede motoren?
Ingen skifter komplett kort p.g.a defekte spenningsregulatorer. Det må være mere.....