Reprasjon av hakk i lp plater.

cox

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
371
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
Interessant, men så stø på hånden er jeg nok ikke. Kan jo ta evig lang tid dersom ripen er lang

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.038
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
jeg har alltid kjørt opp stifttrykket alt jeg tør og kjørt nåla baklengs og frem og tilbake over hakket
fikser det værste.....
mvh
Leif

Z

Zomby_Woof

Gjest
DJ-tipset: Kjøre opp masse trykk og snurrre skiva baklengs. Pass bare på at det ikke dukker opp noen satanistiske meldinger mens du holder på... ;)

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Antall liker
304
Sted
Trondheim
Jeg gjorde det der en gang Zomby, og det kom en melding som skremte vettet av meg. Jeg skjønner ikke hva DJ`s er laget av.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Fydda! ;D

Ellers har jeg fått tipset flere ganger, men ikke prøvd det selv. Tror ikke jeg hadde tatt sjansen med en dyr hifipickup, DJ-pickuper er gjerne noe ganske annet med tanke på robusthet. Uansett ville jeg anbefalt en vask først, om mulig med en ultralydsvasker (det begynner å bli noen av dem rundt omkring). Først når det er bekreftet at det dreier seg om skader på selve vinylen ville jeg tatt fram synåla. Tannpirker har jeg forsøkt et par ganger (for lenge siden), og det har reddet like mange/få plater. Har ikke hatt mange plater som skipper, altså.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
En tynn skive og på høykant så funker denne, ikke dagen derpå riktignok. Har vibrasjonsdemping og greier.

8872325906462.jpg

Z

Zomby_Woof

Gjest
Synes man skal unngå løsemidler så langt det er mulig. Stekt på 180 grader en times tid skulle gjøre samme nytte. Legg aluniniumsfolie under og brett opp rundt kantene. Ellers kan plata bli fryktelig stor...

nils valla

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2012
Antall liker
298
hei forum.
det var mye hak i har i pladerne deres.

Topp Bunn