reparasjon av Marantz sacd

JonsenH

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.04.2012
Innlegg
64
Antall liker
20
Torget vurderinger
5
Hei.
jeg har en Marantz SA-15S1 som trenger reparasjon og sannsynlivis laser del. Service kompagniet fikk ikke tak i del. Så da tenkte jeg å spørre her om tips på hvor jeg kan sende denne.
 

Dalemark

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2018
Innlegg
434
Antall liker
214
Sted
Søgne
Torget vurderinger
2
Jeg hadde nettopp en crown amp til reparasjon hos lydrommet i Oslo. De ordnet opp greit men det ble dyrt. Byttet forsterkerkortet. Feil etter at jeg forsøkte å installere en noctua vifte.
 

JonsenH

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.04.2012
Innlegg
64
Antall liker
20
Torget vurderinger
5
Takk for svarene. Jeg prøver lykken.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.537
Antall liker
7.642
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Bare et lite tipps......... hvis du må bytte laser så finnes de som regel på ebay, MEN vær klar over at Marantz ofte har utstyrt spillerne sine med forskjellige lasere innefor samme spillere, vet ikke om dette også innbefatter SA15, men på f,eks SA11 finnes det 3 stk forskjellige lasere som ikke er kompatible........ så det er viktig at du får tak på riktig replacement laser..... bare sånn et lite tips fra en som har brendt seg på dette.......;)
 

JonsenH

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.04.2012
Innlegg
64
Antall liker
20
Torget vurderinger
5
Bare et lite tipps......... hvis du må bytte laser så finnes de som regel på ebay, MEN vær klar over at Marantz ofte har utstyrt spillerne sine med forskjellige lasere innefor samme spillere, vet ikke om dette også innbefatter SA15, men på f,eks SA11 finnes det 3 stk forskjellige lasere som ikke er kompatible........ så det er viktig at du får tak på riktig replacement laser..... bare sånn et lite tips fra en som har brendt seg på dette.......;)
Ja. Takk. Kjøpte selv en laser på ebay litt tilbake som skulle passe mener jeg å ha lest på forum, men her tok jeg feil ja. Forskjellige til samme spiller sikkert i dette tilfelle også da. Bra å vite. Bare å åpne og ta bilde da før jeg søker videre etter ny.
 

JonsenH

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.04.2012
Innlegg
64
Antall liker
20
Torget vurderinger
5
Åpnet spilleren idag for å ta en titt på laseren. Gikk over med q-tips med platerens oppløsningen min. Jomensann spilte den gjennom skiver den aldri før hadde tatt, i lang stund før jeg merket en anelse protest. Vil kanskje gå over en gang til og gi det litt tid å se før jeg sender den. Men da har jeg bra med tips. Takk!
 

Rune Moen

Servicetekniker
Ble medlem
14.02.2022
Innlegg
6
Antall liker
38
Sted
Tangen
Torget vurderinger
0
Tror vi har laser som passer inne på lager. Om ikke så skal vi nok klare å skaffe en. Men må ha den inn så vi er 100% sikre på at det blir riktig laser. Reelektro AS
 
Topp Bunn