|
Mener å huske at Japan hadde 0% også i flere år på 90-tallet.realist skrev:
Glemte "....."OS skrev:Mener å huske at Japan hadde 0% også i flere år på 90-tallet.realist skrev:
mvh,
OS
Det kommer vel an på hvordan markedsrenten utvikler seg. Nå har jo bankene, i alle fall DnB NOR, allerede satt ned renten med ett prosentpoeng.LMC skrev:kommer det under 1 setter nok bankene opp utlånsrentene
IMO
MVH
Enig. Lunefull bank det der. Raske til å stramme sentralt, men min kontaktperson justerer og overser økninger så snart jeg rasler litt med "Jeg har fått et bedre tilbudsabelen". Nå er det dessverre noen måneder siden sist jeg dro den...Spiralis skrev:Hva Gjedrem gjør er en ting, hva Fokus gjør er mye mer interessant. :![]()
Så enkelt er det vel ikke. Intarnasjonale rentenivåer spiller også inn.LMC skrev:markedet har allerede diskontert 1 % i de korte pengemarkedsrentene og under 1 i kutt vil vise at de tok feil og følgelig må de korrigere
slik virker det
mvh
Hvorfor det...?LMC skrev:utlendingene har rømt krona inntil videre så får vi se om de kommer inn igjen før nyttår
de er kloke av skade skeptiske til å ligge i norske over årsskiftet
mvh
Og jeg som tippet 2...OS skrev:Da er rentebeslutningen offentliggjort: det ble et kutt på 1,75%
mvh,
OS
http://www.norges-bank.no/templates/article____73128.aspxBT skrev:1,25 % står det i nettavisene...
Jeg tippet 1,5%BT skrev:Og jeg som tippet 2...![]()
Det sto 1,25 % på VGnett.OS skrev:http://www.norges-bank.no/templates/article____73128.aspxBT skrev:1,25 % står det i nettavisene...
Han har vel bare tatt til fornuften. Det får være grenser for hvor langt unna resten av verden vi skal befinne oss.KJ skrev:Næmen har det rabla for Gjedremen jeg trodde han var mer forsiktig enn som så - et kutt på 1,75 poeng, det er omlag 1 poeng er enn det jeg hadde ventet.
mvh
KJ
Denne var kanskje litt malplassert med tanke på at DnB NOR satte ned rentene med 1 %-poeng lenge før Gjedrem rørte styringsrenta som følge av lavere markedsrente.Espen R skrev:Da er det bare å vente på pressemeldinga fra DNB Nord om at de nå kommer til å øke renta med 0.25% pga av fortsatt høye innlånskostnader og for å sikre bankens soliditet. :;D
Jobber du i DNB Nord? ;DBT skrev:Denne var kanskje litt malplassert med tanke på at DnB NOR satte ned rentene med 1 %-poeng lenge før Gjedrem rørte styringsrenta som følge av lavere markedsrente.Espen R skrev:Da er det bare å vente på pressemeldinga fra DNB Nord om at de nå kommer til å øke renta med 0.25% pga av fortsatt høye innlånskostnader og for å sikre bankens soliditet. :;D
Jeg hadde boliglån i DnB NOR fra juli 2001 til juli i fjor og hadde hele tiden minst 0,25% bedre rente enn det mine kolleger og venner hadde i andre banker. Jeg hadde også mye bedre rente enn renten som står i Dine Penger, VG osv. Grunnen er at DnB NOR og mange andre banker ikke bryr seg om slike rangeringer og gir individuell rente. DnB NOR er faktisk mye bedre enn sitt rykte! For ordens skyld så er jeg ikke ansatt i DnB NOR og er heller ikke kunde der lengre.Espen R skrev:Jobber du i DNB Nord? ;D
Ei på jobben her byttet fra DNB Nord til annen bank, her for et par uker siden. Hun gadd ikke mere. Bankens tok seg tom betalt for å flytte sine egne penger mellom to egne kontoer. Men det er jo akkurat dette sentralbanksjefen har uttalt at han nå vil ha mere av..mere gebyrer! Og mere penger til eierne!
Ja hvis porteføljen min får seg et oppsving nå så får du nok en bestilling snartOdder skrev:Det viktigste er vel at det nå bare er å kjøpe "tung" Hi-Fi igjen!!! ;D ;D ;D ;D
DnB NOR satte ned utlånsrenta med 0,85 % poeng i dag, inkludert nedsettelsen den 5. desember blir dette 1,85 % ned...Espen R skrev:Da er det bare å vente på pressemeldinga fra DNB Nord om at de nå kommer til å øke utlånsrenta med 0.25% pga av fortsatt høye innlånskostnader og for å sikre bankens soliditet. :;D
Javisst! ;D ;D ;DOdder skrev:Det viktigste er vel at det nå bare er å kjøpe "tung" Hi-Fi igjen!!! ;D ;D ;D ;D