rendezvous with rama

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    oooohlala!

    joaquin skrev:
    Erland skrev:
    joaquin skrev:
    erland:
    den lille nusselige otl-saken der ser jo veldig interessant ut.
    1.5 w er rikelig for mezzo. ;D
    har du link til forhandler?
    http://www.transcendentsound.cn/en

    hmmm...
    nice price, også!
    Ja det var så billig at man blir nesten fristet til å bygge en bare for å høre hvordan den virker.

    Men jeg lar fornuften råde. Det neste som skal bygges hos meg er DAC. Det er noe jeg trenger.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    oooohlala!

    Erland skrev:
    Ja for 2 x 300B pr kanal er vel virkelig noe du trenger til dine Mezzo!

    Tenk deg om mann!

    Om litt får du lyst på WE 300B. Da varmer det ekstra godt om Visa-kortet når du må kjøpe dobbelt opp med noe du ikke trenger......
    forsåvidt sant, det.
    samtidig skader det neppe å ha 2x18 watt heller, så lenge gainet er lavt og kan tilpasses min aktive preamp.
    4 stk 300b koster endel, ja. men så lenge selve forsterkerne er såpass billige, så er det ingen krise å måtte betale for et rørsett ekstra.

    men men, vi får se.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    oooohlala!

    Erland skrev:
    joaquin skrev:
    Erland skrev:
    joaquin skrev:
    erland:
    den lille nusselige otl-saken der ser jo veldig interessant ut.
    1.5 w er rikelig for mezzo. ;D
    har du link til forhandler?
    http://www.transcendentsound.cn/en

    hmmm...
    nice price, også!
    Ja det var så billig at man blir nesten fristet til å bygge en bare for å høre hvordan den virker.

    Men jeg lar fornuften råde. Det neste som skal bygges hos meg er DAC. Det er noe jeg trenger.
    ja, dere bp-gutta er virkelig noen bizzybees for tiden... ;D
    blir moro å følge med på byggeprosjektene til både deg og birger.

    hvordan spiller blokkene nå? har du gjort noen endringer siden den gangen du meldte fra om en litt for mektig bass?
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    oooohlala!

    joaquin skrev:
    ja, dere bp-gutta er virkelig noen bizzybees for tiden... ;D
    blir moro å følge med på byggeprosjektene til både deg og birger.

    hvordan spiller blokkene nå? har du gjort noen endringer siden den gangen du meldte fra om en litt for mektig bass?
    Hovedgrunnen til den overdrevne og litt rare bassgangen, var at jeg i iver hadde koblet feil fase på det ene basshornet. (ja riktig....det er mulig)

    EMC en gir jo litt ekstra i bunn, og dette trenger nok ikke oppsettet mitt. Derfor vil en ny DAC med mer nøytralt bilde nedover fungere bedre.

    Når jeg spiller vinyl, er det ingenting å utsette.

    Jeg hadde Audiomix på besøk og vi gjorde noen meget oppløftende støy-målinger. Samtidig fikk jeg se hvordan så små vibrasjoner som de som kommer fra f.eks stemmer skaper uhørt men målbar mikrofoni.
    Dette tok jeg konsekvensen av, og har kjøpt og montert demperinger fra Herbie's audiolab på 300B og driverrøret samt signalrøret i linjetrinnet. Dette strammet også opp lydbildet mer en jeg hadde trodd var mulig.

    Jeg er rett og slett veldig fornøyd.

    Men det er alltid en vei videre......
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    oooohlala!

    OMF skrev:
    Hei!
    Gratulerer med flotte høytalere!

    Legg ut noen bilder av resten av anlegget også da.... ;D ;D

    Lytter du på såpass lang avstand som bildene kan antyde...eller sklir du en stol inn foran anlegget..?

    mvh
    OMF
    hei omf,
    jeg sitter som regel ganske langt unna høyttalerne.
    jeg liker å tune systemet slik at det funker best på far field lytting.
    har ofte mange gjester på besøk, fest osv., og da sitter man ikke pal og hører på musikk.
    spiller også mye musikk på moderat/lavt volum når vi lager mat eller gjør andre ting i huset, så å optimalisere anlegget for nærfeltslytting er ikke min kopp te.
    har vært hos enkelte medaudiofile som til de grader har tunet anlegget for nærfelt, at jeg nesten lurer på hvorfor de ikke heller har skaffet seg et par headphones i stedet. ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    oooohlala!

    Erland skrev:
    joaquin skrev:
    ja, dere bp-gutta er virkelig noen bizzybees for tiden... ;D
    blir moro å følge med på byggeprosjektene til både deg og birger.

    hvordan spiller blokkene nå? har du gjort noen endringer siden den gangen du meldte fra om en litt for mektig bass?
    Hovedgrunnen til den overdrevne og litt rare bassgangen, var at jeg i iver hadde koblet feil fase på det ene basshornet. (ja riktig....det er mulig)

    EMC en gir jo litt ekstra i bunn, og dette trenger nok ikke oppsettet mitt. Derfor vil en ny DAC med mer nøytralt bilde nedover fungere bedre.

    Når jeg spiller vinyl, er det ingenting å utsette.

    Jeg hadde Audiomix på besøk og vi gjorde noen meget oppløftende støy-målinger. Samtidig fikk jeg se hvordan så små vibrasjoner som de som kommer fra f.eks stemmer skaper uhørt men målbar mikrofoni.
    Dette tok jeg konsekvensen av, og har kjøpt og montert demperinger fra Herbie's audiolab på 300B og driverrøret samt signalrøret i linjetrinnet. Dette strammet også opp lydbildet mer en jeg hadde trodd var mulig.

    Jeg er rett og slett veldig fornøyd.

    Men det er alltid en vei videre......

    very nice, buddy!

    feil fase, ja...
    det kan skje den beste! ;D

    må for fankern få tatt meg en tur til sandefjord snart.

    ps! det der med vibrasjoner og målbar mikrofoni var veldig interessant.
    jeg har av og til opplevd at lyden blir mindre stresset ved bruk av rørdemping (og demping/isolering av systemet i seg selv),
    selv om ingen mikrofoni kan høres.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    oooohlala!

    De med BP psu`er har ligget for salg der en god stund nå. ;)
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    oooohlala!

    joaquin skrev:
    må for fankern få tatt meg en tur til sandefjord snart.

    ps! det der med vibrasjoner og målbar mikrofoni var veldig interessant.
    jeg har av og til opplevd at lyden blir mindre stresset ved bruk av rørdemping (og demping/isolering av systemet i seg selv),
    selv om ingen mikrofoni kan høres.
    Jeg er offshore nå, og kommer vel hjem om en ukes tid.

    Vi kunne jo fått med BHO og lagt opp til en uformell "mini-laugs-samling"

    Audiomix fikk opp øynene mine for hvordan mikrofoni, hørbar eller ikke, "påvirker;

    Siden monoblokkene mine er ikke har noen form for hørbar støy med 104db følsomme horn, koblet vi på et veldig følsomt AC-voltmeter på utgangene.
    For å kunne måle noe som helst ble instrumentet stillt på veldig høyt følsommhet. Da kunne vi måle 0.4 uV spenning på utgangene med blindede innganger. Med slik følsommhet, fikk vibrasjonen av stemmene våre glasset på 300B til å vibrere nok til at instrumentet slo ut til 1uV. En bil kjørte forbi på grusveien på utsiden av huset, og det fikk instrumentet til å bunne skalaen!

    Denne historien sier en del om hvor støysvake blokkene er, og hvordan lyd og andre vibrasjoner påvirker oppsettet til å generere mikrofoni som resulterer i støy og frekvensganger. Spesielt gjelder vel dette oppsett med monoblokker som blir plassert i nærheten av høytalerne.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    oooohlala!

    BHO skrev:
    De med BP psu`er har ligget for salg der en god stund nå. ;)
    og det sier du nå!? :mad: ;D

    du vet jo at jeg liker audion, til tross for den noe suspekte komponent- og byggekvaliteten.
    og du vet jo at jeg liker bp! ;)

    uansett, nå har jeg nettopp fyrt avgårde to mailer på rappen (en for hver monoblokk ;D), så får vi se...
    kanskje jeg skal fyre avgårde to mailer til, en for hver av powersupplyene også. ;D
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    oooohlala!

    Du fikk med deg monoblokkene på Audions hjemmeside også. De bare 2 år gamle, 1990 pund om jeg ikke husker feil...
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    oooohlala!

    Erland skrev:
    joaquin skrev:
    må for fankern få tatt meg en tur til sandefjord snart.

    ps! det der med vibrasjoner og målbar mikrofoni var veldig interessant.
    jeg har av og til opplevd at lyden blir mindre stresset ved bruk av rørdemping (og demping/isolering av systemet i seg selv),
    selv om ingen mikrofoni kan høres.
    Jeg er offshore nå, og kommer vel hjem om en ukes tid.

    Vi kunne jo fått med BHO og lagt opp til en uformell "mini-laugs-samling"

    Audiomix fikk opp øynene mine for hvordan mikrofoni, hørbar eller ikke, "påvirker;

    Siden monoblokkene mine er ikke har noen form for hørbar støy med 104db følsomme horn, koblet vi på et veldig følsomt AC-voltmeter på utgangene.
    For å kunne måle noe som helst ble instrumentet stillt på veldig høyt følsommhet. Da kunne vi måle 0.4 uV spenning på utgangene med blindede innganger. Med slik følsommhet, fikk vibrasjonen av stemmene våre glasset på 300B til å vibrere nok til at instrumentet slo ut til 1uV. En bil kjørte forbi på grusveien på utsiden av huset, og det fikk instrumentet til å bunne skalaen!

    Denne historien sier en del om hvor støysvake blokkene er, og hvordan lyd og andre vibrasjoner påvirker oppsettet til å generere mikrofoni som resulterer i støy og frekvensganger. Spesielt gjelder vel dette oppsett med monoblokker som blir plassert i nærheten av høytalerne.
    mini-laugtreff høres utmerket ut!
    nå er det slik at sommerferen kommer brått på, og da blir det hytta i sogn og fjordane og utenlandsturer med familien.
    skal sjekke om jeg har noen ledige dager i uke 30 og kontaker deg og bho.
    har planer om å samle noen folk hos meg også, til dåpsfest for mezzoene (kanaskje noen av dere vil være gudfar for dem ;D), men ser ut som det må bli uti august.

    det der med målbar men "ikke hørbar" mikrofoni er tankevekkende greier.
    jeg har alltid vært litt sløv når det gjelder demping, gjett om jeg skal ta meg sammen! ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    oooohlala!

    kjoenik skrev:
    Du fikk med deg monoblokkene på Audions hjemmeside også. De bare 2 år gamle, 1990 pund om jeg ikke husker feil...
    ja, så de nå.
    takk for tipset, har faktisk aldri vært på den siden der før. (bruktbørsen, altså).
    £1900 for et par silver night mk2 er litt mye, synes jeg.
    silver nights + bp ps er en helt annen historie!

    så også at det nylig gikk et par golden nights for £2000...
    helv...
    det hadde jeg glatt gitt for dem!
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    oooohlala!

    joaquin skrev:
    artig liten sak, det der.
    45 og 2a3 kommer jeg helt sikkert til å sveipe innom på et eller annet tidspunkt.
    har du hørt mye otl, kjell? siden du virker til å være litt skeptisk til otl-forsterkere, mener jeg.
    Absolutt ikke skeptisk til OTL, men det er jo en del rørspisere der ute..
    Men alle OTL er nok garantert ikke rørspisere.!
    Vet rett å slett alt for lite om OTL til å kunne uttale meg, men de få jeg har sjekket spiser gjerne et rør til frokost :D
    Prisen på de rørene er som regel småpenger, men er det mange nok av de så blir det en liten prøvelse hver gang det går et rør..

    Husker jeg ikke helt feil, så kan 6AS7 håndtere 7 watt hver seg, det kan jo bli en spennende amp ut at det der 8)
    For meg personlig, så vil jeg gjennom 45 før evt OTL ;D
    Blomstrende sommerhilsen, Kjell
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    oooohlala!

    Rotekroken skrev:
    joaquin skrev:
    artig liten sak, det der.
    45 og 2a3 kommer jeg helt sikkert til å sveipe innom på et eller annet tidspunkt.
    har du hørt mye otl, kjell? siden du virker til å være litt skeptisk til otl-forsterkere, mener jeg.
    Absolutt ikke skeptisk til OTL, men det er jo en del rørspisere der ute..
    Men alle OTL er nok garantert ikke rørspisere.!
    Vet rett å slett alt for lite om OTL til å kunne uttale meg, men de få jeg har sjekket spiser gjerne et rør til frokost :D
    Prisen på de rørene er som regel småpenger, men er det mange nok av de så blir det en liten prøvelse hver gang det går et rør..

    Husker jeg ikke helt feil, så kan 6AS7 håndtere 7 watt hver seg, det kan jo bli en spennende amp ut at det der 8)
    For meg personlig, så vil jeg gjennom 45 før evt OTL ;D
    Blomstrende sommerhilsen, Kjell
    hvilken otl-amper har du hatt (eller "sjekket") da, kompis?
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    oooohlala!

    joaquin skrev:
    vurderer å hente hjem disse også:

    http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?ampstube&1220383744





    havner på ca. 10k inkludert sending. deretter 1.5k for konvertering til 230v.
    helt ålreit pris.
    fikk tilbud om å kjøpe sånne for 12-13k for et par år siden.

    disse er i tillegg oppgradert på alle bauger og kanter.
    har hørt mye pent om dem, så jeg er litt i tenkeboksen.
    et lite drawback: de er ikke spesielt driftsikre.
    mange hi-fi kompiser i utlandet som melder fra om stadige break downs på sine m500s.
    men stort sett bare ting som er lette å fikse på, så jeg lar meg ikke skremme av det.

    tror foressten vår venn kroken har et par sånne, men er jaggu ikke helt sikker. (eller var det m1000? er det noe som heter det?).
    er ikke så godt bevandra når det gjelder hi-fi skrudd sammen i østen.
    Riktig det, Le..
    Fikk en helvetes strømdipp som blåste trafoen, men sikringen i amp gikk ikke, det gjorde derimot den i sikringskapet..
    Den blokka var først på den kursen der, så det gikk ikke utover noe annet, heldigvis.!

    Verre er det å få tak i trafo, har ventet en stund på trafo nå, men det det finnes ikke å få tak i hele verden, så de må lages på nytt og det er ikke store summer vi snakker om..
    Etter å ha konfrontert med en god venn av meg som har litt peil, så kommer jeg til å ta kontakt med Arild på Hifi-Guiden og få han til å ordne 2 stk 240 volt trafoer, da må jeg sikkert vente en stund til på dem, men det kan absolutt være verdt ventetiden..
    Jeg er første "kunde" etter trafokiosken og har ganske stabil 238 volt 24/7 og da nytter det ikke med noe 220 volt trafoer gitt..

    Litt lære om strøm for oss med rør..
    Normalt sitter det 220 volt trafoer på eldre utstyr, vi må selv sikre oss mot at strømdipp skjer pluss/minus 10% på 230 volt, det vil si at kraftleverandørene kan levere alt fra 207 volt og opp til 253 volt uten å ha noe som helst ansvar..
    For 220 volt utstyr så tilsvarer det 15% økning på det værste.!

    Den trafoen som Arild har sett på, den er direkte kremert og han har ikke sett på maken noen gang.!
    Det har blitt antydet 1200 volt for en slik kremering, men det er spekulasjoner..

    Det er ikke registrert noe dipp som tilsvarer en slik økning at de nærmer seg 10% opp fra 230 volt, har blitt lovet utskrift på den biten der, men det uteblir så jeg skal ta meg en tur opp og se på dette selv..
    Siste ord er nok ikke sagt i denne saken ;)
    Kjell
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    oooohlala!

    joaquin skrev:
    hvilken otl-amper har du hatt (eller "sjekket") da, kompis?
    Har ikke hatt noen OTL eller hørt..
    Har sjekket Croft i år og en annen i fjor, men navnet kommer jeg ikke på..
    Har blitt mer overfladisk sjekk for min del..
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    oooohlala!

    Rotekroken skrev:
    joaquin skrev:
    vurderer å hente hjem disse også:

    http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?ampstube&1220383744





    havner på ca. 10k inkludert sending. deretter 1.5k for konvertering til 230v.
    helt ålreit pris.
    fikk tilbud om å kjøpe sånne for 12-13k for et par år siden.

    disse er i tillegg oppgradert på alle bauger og kanter.
    har hørt mye pent om dem, så jeg er litt i tenkeboksen.
    et lite drawback: de er ikke spesielt driftsikre.
    mange hi-fi kompiser i utlandet som melder fra om stadige break downs på sine m500s.
    men stort sett bare ting som er lette å fikse på, så jeg lar meg ikke skremme av det.

    tror foressten vår venn kroken har et par sånne, men er jaggu ikke helt sikker. (eller var det m1000? er det noe som heter det?).
    er ikke så godt bevandra når det gjelder hi-fi skrudd sammen i østen.
    Riktig det, Le..
    Fikk en helvetes strømdipp som blåste trafoen, men sikringen i amp gikk ikke, det gjorde derimot den i sikringskapet..
    Den blokka var først på den kursen der, så det gikk ikke utover noe annet, heldigvis.!

    Verre er det å få tak i trafo, har ventet en stund på trafo nå, men det det finnes ikke å få tak i hele verden, så de må lages på nytt og det er ikke store summer vi snakker om..
    Etter å ha konfrontert med en god venn av meg som har litt peil, så kommer jeg til å ta kontakt med Arild på Hifi-Guiden og få han til å ordne 2 stk 240 volt trafoer, da må jeg sikkert vente en stund til på dem, men det kan absolutt være verdt ventetiden..
    Jeg er første "kunde" etter trafokiosken og har ganske stabil 238 volt 24/7 og da nytter det ikke med noe 220 volt trafoer gitt..

    Litt lære om strøm for oss med rør..
    Normalt sitter det 220 volt trafoer på eldre utstyr, vi må selv sikre oss mot at strømdipp skjer pluss/minus 10% på 230 volt, det vil si at kraftleverandørene kan levere alt fra 207 volt og opp til 253 volt uten å ha noe som helst ansvar..
    For 220 volt utstyr så tilsvarer det 15% økning på det værste.!

    Den trafoen som Arild har sett på, den er direkte kremert og han har ikke sett på maken noen gang.!
    Det har blitt antydet 1200 volt for en slik kremering, men det er spekulasjoner..

    Det er ikke registrert noe dipp som tilsvarer en slik økning at de nærmer seg 10% opp fra 230 volt, har blitt lovet utskrift på den biten der, men det uteblir så jeg skal ta meg en tur opp og se på dette selv..
    Siste ord er nok ikke sagt i denne saken ;)
    Kjell
    wooops, det får'n si!
    høres kanskje mer dramatisk enn det egentlig er, men uansett kjedelige greier.

    godt ikke utgagstrafoene er berørt, kjell.
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    oooohlala!

    joaquin skrev:
    BHO skrev:
    De med BP psu`er har ligget for salg der en god stund nå. ;)
    samme karen har visst også noe andre greier jeg har siklet på i årevis:

    http://cgi.ebay.co.uk/viva-audio-30...VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247

    men disse har jeg dessverre ikke råd til nå... :'(
    Det er noe med Italienere og design. Disse Viva blokkene er i mine øyne rett og slett dritlekre!
    Jeg hadde lenge planer om å kopiere designet når jeg bygget monoblokker.
    4 stk slike på rekke ville jo biltt ganske "snaisent" ;D

    Så kom det en mail fra Drøbak som sa at jeg mot et lite vederlag kunne bli eier av Tommy Hørning torroidtrafoer. (trykk-kokerne som kona mi kaller dem ;D). Nå Gary fulgte opp med et begeistret; "Those OPT's are the best there is, cost no object" ble alle planer om Viva-design forkastet.
    Det lot seg vanskelig kombinere med den svære runde boxen. Utseendet ble derfor mer tradisjonelt, og desverre ikke med noen italian touch".

    Men bevares Le, de Viva'ene forsvinner sikkert ikke over natten. Om du trenger en amp, kan du gjerne låne min meget støysvake Stratchlyde på 2 x 25W med El 34 rør i noen måneder mens du "feter opp sparegrisen" for Viva.
    Den er ikke i BP-klasse, med det svinger av den også.....

    Jeg trenger den tilbake i Sandefjord først neste sommer, da jeg har tenkt å bruke den på terassen sammen med et par Heresy1 og iPod. Jeg mener såpass bør en rør og horn-mann ha å kose seg med i sommernatten ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    oooohlala!

    takk, erland.
    ser ikke bort fra at jeg takker ja til tilbudet om lån.

    takket være en snill fut i år, ser det ut som jeg kan gjøre opp 100% for mezzoene ganske så umiddelbart.
    klarer derfor å legge ut +/- 20k på effektforsterker uten at feriebudsjett eller øvrig familieøkonomi blir berørt.
    men 50k er litt mye akkurat nå... ;D

    avventer reply vedr. audion-blokkene, så får vi se hva det blir til.

    et forsterkerlån blir jo enda en motivasjonsfaktor for å flise ned til sandefjord. ;)
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    oooohlala!

    joaquin skrev:
    takk, erland.
    ser ikke bort fra at jeg takker ja til tilbudet om lån.

    takket være en snill fut i år, ser det ut som jeg kan gjøre opp 100% for mezzoene ganske så umiddelbart.
    klarer derfor å legge ut +/- 20k på effektforsterker uten at feriebudsjett eller øvrig familieøkonomi blir berørt.
    men 50k er litt mye akkurat nå... ;D

    avventer reply vedr. audion-blokkene, så får vi se hva det blir til.

    et forsterkerlån blir jo enda en motivasjonsfaktor for å flise ned til sandefjord. ;)
    Det eneste negative med "Strath'en" er at den er så liten og lekker at damene ikke er spesielt begeistret når den reiser sin vei. ;)

    Min trenger å få byttet pot. på inngangen(nei den er ikke integrert, men den har finjustering av inngangsfølsommhet), og ligger på arbeidsbenken min. Jeg skal lodde dem inn med det samme jeg kommer hjem, så er den klar om du vi ha den med deg.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    oooohlala!

    Erland skrev:
    joaquin skrev:
    takk, erland.
    ser ikke bort fra at jeg takker ja til tilbudet om lån.

    takket være en snill fut i år, ser det ut som jeg kan gjøre opp 100% for mezzoene ganske så umiddelbart.
    klarer derfor å legge ut +/- 20k på effektforsterker uten at feriebudsjett eller øvrig familieøkonomi blir berørt.
    men 50k er litt mye akkurat nå... ;D

    avventer reply vedr. audion-blokkene, så får vi se hva det blir til.

    et forsterkerlån blir jo enda en motivasjonsfaktor for å flise ned til sandefjord. ;)
    Det eneste negative med "Strath'en" er at den er så liten og lekker at damene ikke er spesielt begeistret når den reiser sin vei. ;)

    Min trenger å få byttet pot. på inngangen(nei den er ikke integrert, men den har finjustering av inngangsfølsommhet), og ligger på arbeidsbenken min. Jeg skal lodde dem inn med det samme jeg kommer hjem, så er den klar om du vi ha den med deg.
    hmmm... vet ikke om jeg tør å låne den hvis den har høy waf! ;D
    hehe, bare skru den sammen, du, den kommer nok til nytte.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    oooohlala!

    Du har humor, laugsbroder. Det skal du f... meg ha! ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    oooohlala!

    Kjør fort igjennom Østfold sier jeg bare !! 8)

    /jan
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    oooohlala!

    Et kunstnerisk sinn vil tolke bildet som det er ment. Klipsch rekker ikke Avantgarde til leggen en gang ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    oooohlala!

    Vermin skrev:
    Et kunstnerisk sinn vil tolke bildet som det er ment. Klipsch rekker ikke Avantgarde til leggen en gang ;D
    Gjelder deg også ! ;D

    /jan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    oooohlala!

    Noen hårsåre østfållingær som ikke tåler å høre sannheten her, eller.? ::) ;D ;D



    (jeg har så ekstremt lyst til å låne bildene og poste i Klipsch tråden.!!!! Det virkelig KLØR i fingrene her.!!!! ;D)
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    oooohlala!

    Vermin skrev:
    Et kunstnerisk sinn vil tolke bildet som det er ment. Klipsch rekker ikke Avantgarde til leggen en gang ;D
    Tolket det mer sånn;

    "Såpass opp i Klipsch-produkt må man for å matche denne Avantgarde'n ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    oooohlala!

    Rotekroken skrev:
    Noen hårsåre østfållingær som ikke tåler å høre sannheten her, eller.? ::) ;D ;D



    (jeg har så ekstremt lyst til å låne bildene og poste i Klipsch tråden.!!!! Det virkelig KLØR i fingrene her.!!!! ;D)
    go, kjell!
    you can do it! ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    oooohlala!

    Erland skrev:
    Vermin skrev:
    Et kunstnerisk sinn vil tolke bildet som det er ment. Klipsch rekker ikke Avantgarde til leggen en gang ;D
    Tolket det mer sånn;

    "Såpass opp i Klipsch-produkt må man for å matche denne Avantgarde'n ;D
    tror klispchene som er avbildet her heter rf5.
    ser det ikke sånn ut, da? ???

    ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    oooohlala!

    Vermin skrev:
    Et kunstnerisk sinn vil tolke bildet som det er ment. Klipsch rekker ikke Avantgarde til leggen en gang ;D
    dude, you've got an eye for art! 8)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    oooohlala!

    JanR skrev:
    Kjør fort igjennom Østfold sier jeg bare !! 8)

    /jan
    pleier jeg å gjøre uansett, jan. :p ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn