rendezvous with rama

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    looking snappy & happy :) duket for trivelige dager der fremover godt det har gått smertefritt hittil enjoy :) feen får lyst på rørblokker igjen ;)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg skal ikke stoppe deg, kraz.
    de var jo veldig bra de du hadde, fikk hørt dem hos jorwed.
    synd de ikke passet til høyttalerne dine.
    snapper eller noe i samme sjanger hadde gjort seg.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    jeg skal ikke stoppe deg, kraz.
    de var jo veldig bra de du hadde, fikk hørt dem hos jorwed.
    synd de ikke passet til høyttalerne dine.
    snapper eller noe i samme sjanger hadde gjort seg.
    hehe mye som hadde gjort seg ;) får hjemlån på en krabat med en fordomsful topologi til helga :rolleyes: så får se hvor det bærer om det blir fullklaff så er det ikke sikkert jeg gidder bale mer på en lang stund og bare går for det,
    likte egentlig godt guruene selv også og trur det hadde smelt på plass når kilden hadde fått riktig kaliber og, var mest av økonomiske årsaker men ser nå at jeg skulle bitet tenna sammen og niholdt på dem ;) vanskelig å finne en rimelig vei til skikkelig godlyd uansett etter å ha hørt så mye rart, så lurer enn bare seg selv til å tru at noe midfai vil holde det gående ;) det holder for noen uker men ikke mnd-er hehe
    Mvh Krazy
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.575
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    første kveld med snapper på ølmage.
    de er testet hos doktor lassemann og funnet virusfri.
    ergo måtte det være noe hos meg som skapte den i overkant høye poppinga ved power off.
    nå har jeg lokalisert problemet, og selv om jeg ikke skjønner årsakssammenheng, så har jeg funnet en måte å unngå problemet på.
    skal ikke kjede dere med detaljene utover å slå fast at det ikke er snappernes skyld.
    så nå blir det noen dager med rørrulling og kos, skal bli artig å bli bedre kjent med blokkene lydmessig.
    et kjapt bilde av to blad manley: steelhead og snapper.


    Vis vedlegget 577580
    Artig bekjentskap disse blokkene. Solid bygget og flott klangstruktur. Kjenner igjen denne fra Quiksilver. Det er noe med den amerikanske lydsignaturen som tiltaler meg må jeg si. Fyldig og detaljert mellomtone med kjøtt og flesk.. PSU og kvalitet på særlig trafoer er helt avgjørende noe som er godt ivaretatt hos Manley.

    Noen små justeringer til her så tipper jeg du får noen skikkelige gode musikkformidlere til ølmagene.. Fint du fant ut av denne poppelyden. Den var jo svært lite fremtredende hos meg. Er nok viktig å bruke de godt en periode så de får "brent" seg inn på nytt etter lang lagring. Alt vil bli bedre da tenker jeg.. :)

    Mvh lassemann
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    skikkelig artig å sammenligne snapper med dine sterkt modifiserte quicksilver mid-mono, lassemann.
    imponert av de quicksilverne, særlig med kt150.
    rakk jo bare en kjapp switch med 3-4 låter på hver, så jeg skal ikke si noe sikkert, men synes i alle fall at quicksilver med kt150 ikke sto noe tilbake for snapper, som man kanskje skulle anta dersom man så seg blind på prisen.
    når det er sagt, vi er ikke alle lassemann og kan modde tingene våre to the max.
    quicksilverne var jo allerede et fornuftig og godt byggverk med kvalitetskomponenter, og tar man i betraktning det du har lagt videre i dem av tid, kunnskaper og penger, så er det ikke urimelig at de kan måle seg med butikk-hifi til flere ganger prisen.
    men når det gjelder utseende vil kanskje enkelte påstå at de leave a lot to be desired, hehe.
    jeg synes de er tøffe på sin industrielle måte, men strøminntak og "resten av røkla" på hver sin side gir jo alltid plasseringsmessige utfordringer.
    (ps! kona mi synes snapperne er stygge som juling. men hva vet vel hun om sånne ting. de to eneste rørdingsene hun noengang ikke har hatt noe vondt å si om, er ear v20 og audion golden dream. resten har fått så ørene flagra).


    Snapper og Quicksilver.jpg
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.398
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Digger de KT 150 rørene,men skulle jeg velge hadde det nok blitt snapper:)

    O
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.366
    Antall liker
    9.328
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Dr Lassemann er en kapasitet. Hoffråden tyr jo selv til denne mytiske og behagelige bevoktende broder med bolig i Vesten. At mannen heller ikke eldes er selvsagt med på å styrke den nesten metafysiske fremtoningen ytterligere. Blokkene er velsignet. Men hva faen var det som ploppet? Det var ikke uhell i underbuksene grunnet nervøsitet knyttet til den handling å sette strøm på utstyret Herren hørte?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    strunta i det, du.
    hvis jeg slår av blokkene mens preampen står på linjeinngang, så popper det stygt gjennom mine ht på 98db følsomhet.
    men hvis jeg har preampen på phono, så er det bare normal popping som man kan forvente når rørblokker på 100w slås av, null drama.
    hvorfor? fåglarna vet.
    kanskje noe som kan ha med dacen å gjøre, siden det er den som står koblet til linjeinngangen på preampen.
    uansett er ikke dette noe jeg svetter over, finner ut av det etter hvert.
    musikk spilles og nytes.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.166
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    høres ut som noe groundloop relatert...er alle apparatene jordet og tilkoblet samme kurs?
    koble fra dac til linjeinngangen , men la velgeren fortsatt stå på linje inngang og gjenta øvelsen...
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jepp, tenkte å gå upstreams til dac og andre ting som er tilkoblet dac for å sjekke dette nærmere etter hvert.
    pleier alltid å gå over kabling og jording hvis jeg opplever rare ting i anlegget.
    men ingen bråhast når problemet kan unngås med en annen rutine for avslåing.
    hiver meg ikke baki her før det et strengt nødvendig.


    B4F49E08-5BEB-4065-ADDE-367A857CAF34.jpg
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.036
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    grattis med de snapperne rama, du fortjener denne skjorta mer enn meg

    20200401_232017.jpg


    jeg har ikke Manley lenger, dessuten er jeg for feit

    20200401_232100.jpg


    mulig du er for tynn, men du kan jo bruke den som kjole på transenes julebord
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Han har ikke lenger plass på veggen, så et av kunstverkene må ut.
    Nå blir Elin glad.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    den der skal i ramme over ektesenga, fort.
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    skikkelig artig å sammenligne snapper med dine sterkt modifiserte quicksilver mid-mono, lassemann.
    imponert av de quicksilverne, særlig med kt150.
    rakk jo bare en kjapp switch med 3-4 låter på hver, så jeg skal ikke si noe sikkert, men synes i alle fall at quicksilver med kt150 ikke sto noe tilbake for snapper, som man kanskje skulle anta dersom man så seg blind på prisen.
    når det er sagt, vi er ikke alle lassemann og kan modde tingene våre to the max.
    quicksilverne var jo allerede et fornuftig og godt byggverk med kvalitetskomponenter, og tar man i betraktning det du har lagt videre i dem av tid, kunnskaper og penger, så er det ikke urimelig at de kan måle seg med butikk-hifi til flere ganger prisen.
    men når det gjelder utseende vil kanskje enkelte påstå at de leave a lot to be desired, hehe.
    jeg synes de er tøffe på sin industrielle måte, men strøminntak og "resten av røkla" på hver sin side gir jo alltid plasseringsmessige utfordringer.
    (ps! kona mi synes snapperne er stygge som juling. men hva vet vel hun om sånne ting. de to eneste rørdingsene hun noengang ikke har hatt noe vondt å si om, er ear v20 og audion golden dream. resten har fått så ørene flagra).


    Vis vedlegget 577673
    Gratulerer med Manley tjukken, digge designet og sånne rørblokker er jo som familiemedlemmer å betrakte på lik linje med kjæledyra :cool:
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    påska 2020 så langt:
    - sette allergisprøyte på sin egen rumpeballe (får lov av legen siden jeg er audiofil og driver med platespiller og åpenbart må være stødig på hendene).
    - velte seg i frukt, marsipan og hjemmebakt kanelsnurr.
    - kjøre steven wilsons aqualung-remiks på jevnt over 90 db.
    verden består og hva kan man gjøre med det.
    glad påsk til alle.

    DE29887D-3DE5-49AA-ADB7-A5CE6D40F63F.jpg


    4A14B4C1-073B-49F3-B4FE-745721686485.jpg


    25F7D900-9CC5-4ECC-9BA9-043BE23A9F3B.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    blir vel fort Midnight Rendezvous i dag da regner jeg med så ikke aller værst ut den starten der ;) Riktig God påske back Rama :) valgte ut den acustiske varianten istedenfor den originale fra Casiopea men begge er fra Casio gruppa :)
    Mvh Krazy
    slenger på denna og
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.209
    Antall liker
    62.287
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Two out of three ain’t bad :)

    regner med at det jethro tull som er bommen? ;)
    hehe.
    et band som er lett å hate, men som jeg innrømmer å elske.
    Støttes Rama. Aqualong er en kanonskive!!!


    aqualung er liksom jethro tull for min del.
    en udødelig rockeklassiker som jeg gir noen snurr hvert år.
    spiller også thick as a brick, songs from the wood og et par andre skiver en (stadig sjeldnere) gang i blant, og til og med gode, gamle this was får en tørn hvert skuddår.
    men skjønner at noen kan slite med tverrfløyteprog og middelaldergjøgleri.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    krangler med kona så busta fyker.
    påskenips eller voltmeter - hva har sin naturlige plass på spisebordet?


    Vis vedlegget 579117
    Er det rama selv, eller kona, som har et snev av OCD?
    Tror ikke jeg kan spotte et eneste støvfnugg på glassbordet. Godt jobba!

    heldig kameravinkel!
    ser ikke ut i måneskinn her.
    Petimeteret og estetikeren forsøker å snobbe ned :cool:

    jeg hverken overdriver, koketterer eller kødder når jeg erklærer meg som en real slusk.
    i den grad noen kan komme inn i leiligheten her uten å besvime, så er det min kone, med sin småborgerlige bakgrunn, som sørger for det.
     

    Lazarus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2018
    Innlegg
    394
    Antall liker
    1.206
    Sted
    Trondheim
    Du spør ihvertfall på rett forum for å få svar i din favør på hva som passer på spisebordet :rolleyes: Kombinasjonen var slett ikke værst, litt påskekrimaktig. Grattis med kule forsterkere!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn