filteret med de nye spolene spiller veldig bra!
synes ikke det har blitt noe mer slam og nivå i dypbassen, men det er nok fordi ølmagene uansett ikke har noe dypbass å snakke om - suben tar seg av denslags.
men området fra ca 80 og oppover har blitt ryddigere og virker å ha fått mer ro og overskudd.
først trodde jeg at følsomheten hadde sunket ørlittegrann, men en målesjekk viste at så ikke var tilfellet - det er rett og slett mer overskudd og orden som lurer ørene litt.
den største forbedringen synes jeg faktisk ligger i presensområdet.
vokalene føles enda mer distinkt, intim og nærværende, litt mer «filterløs» lyd hvis dere skjønner hva jeg mener.
generelt synes jeg det låter mørkere og mer maskulint (men heldigvis ikke «varmere»).
er superfornøyd med dette grepet.
de fire spolene kostet ikke mer enn et par tusinger (pluss litt syt og søl og svetting og banning over totalt 36 loddinger), og oppgraderingen er permanent - i motsetning til rør, pickup, etc.
endringene ifht de gamle spolene er ikke av det slaget som får kona til å kaste vannbakkelsen på kjøkkengulvet og komme springende ut i stua, men stor nok til at selv hun kan høre at det har skjedd noe når hun sitter i sofaen med en bok og jeg maser og spør om hun hører noe forskjell, hehe.
måtte knipse enda et bilde av de flotte boksene donert av kjernekaren nikko.
vi har beregnet godt baki der, kun 1 cm å gå på etter at høyttalerne er satt nøyaktig tilbake dit de sto.