Renaissance Audio Master Signature Cables

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Kule-Trygve skrev:
    For en strålende omtale da ;D
    Står K.V. for Knut Vadseth tro? Sjefen i Fidelity?
    Han må få noen Master Signature inn til kabel- testen, så får kanskje Asbjørn hørt dem og ;D
    Ikke sant ;) Såvidt jeg vet ja :)

    Mvh :)
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Hvordan går det med din prøving av disse "snadder"- kablene da? Fått gjort det?
     

    odbs

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    68
    Antall liker
    1
    Hei Har etter noen månders bruk koblet bort mine Renaissance Master
    å koblet tilbake mine Audio Metallurgy GA-0 & Gold referance kabler
    å ressultatet er nesten ikkje til å tro, det meste av liv utklinging å hengtid i toppen er borte vekk ??? Har tidligere sett på A-M som rasende gode kabler og har hørt di testet mot kabler til 5 ganger prisen uten å gjøre seg bort,
    Her er Roalds kabler bare mye bedre ;D
    Anbefaler alle som har muligheten til å prøve Roalds kabler
    Roald stiller også i Horten til helgen www.hifimessen.no

    Mvh

    Odd B
     

    odbs

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    68
    Antall liker
    1
    Kule-Trygve skrev:
    Det er bare noe du innbiller deg odbs! ;D
    He he har drevet med dette i 30år å kjenner systemet mitt meget bra
    så om du tviler er det bare å komme for en lytt, eller så er det jo bare å
    sende ut Stig Arne


    Mvh
    Odd B
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Det er mange her som tviler ja...disse kan jo i første omgang starte med litt samtaleterapi med Roald på Horten- messen, for så å ta sjansen på litt gradvis eksponering. (Roald har sikkert koblet opp med kablene sine.)
     

    Lateralus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    423
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    0
    odbs skrev:
    Hei Har etter noen månders bruk koblet bort mine Renaissance Master
    å koblet tilbake mine Audio Metallurgy GA-0 & Gold referance kabler
    å ressultatet er nesten ikkje til å tro, det meste av liv utklinging å hengtid i toppen er borte vekk ??? Har tidligere sett på A-M som rasende gode kabler og har hørt di testet mot kabler til 5 ganger prisen uten å gjøre seg bort,
    Her er Roalds kabler bare mye bedre ;D
    Anbefaler alle som har muligheten til å prøve Roalds kabler
    Roald stiller også i Horten til helgen www.hifimessen.no

    Mvh

    Odd B

    Kan legge til at også Audio Norge bruker Renaissance Audio-kabler i sitt rom på Hortensmessen, Klubblokale 1.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    blekansikt skrev:
    odbs skrev:
    Hei Har etter noen månders bruk koblet bort mine Renaissance Master
    å koblet tilbake mine Audio Metallurgy GA-0 & Gold referance kabler
    å ressultatet er nesten ikkje til å tro, det meste av liv utklinging å hengtid i toppen er borte vekk ??? Har tidligere sett på A-M som rasende gode kabler og har hørt di testet mot kabler til 5 ganger prisen uten å gjøre seg bort,
    Her er Roalds kabler bare mye bedre ;D
    Anbefaler alle som har muligheten til å prøve Roalds kabler
    Roald stiller også i Horten til helgen www.hifimessen.no

    Mvh

    Odd B

    Kan legge til at også Audio Norge bruker Renaissance Audio-kabler i sitt rom på Hortensmessen, Klubblokale 1.
    Men ikke gå dit bare for kablenes skyld da ;)
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Kule-Trygve skrev:
    Det er mange her som tviler ja...disse kan jo i første omgang starte med litt samtaleterapi med Roald på Horten- messen, for så å ta sjansen på litt gradvis eksponering. (Roald har sikkert koblet opp med kablene sine.)
    Skal man tro oppslaget på framsiden her på forumet nå ser det ut som RA har slått seg sammen med Acoustic Tuning på årets messe. Kanskje Acoustic Tuning tar seg av de med alt for mye penger, mens Roald snakker med alle oss andre :)
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Hvis du har for mye penger, så blir du helt sikkert ikke avvist av Roald heller ;D
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Kule-Trygve skrev:
    Hvordan går det med din prøving av disse "snadder"- kablene da? Fått gjort det?
    Jepp, har fått hørt litt på Master kablene, men Roald måtte ha de jeg lånte til Horten messa, så jeg skal låne de igjen om noen uker og teste de mer grundig. Førsteinntrykket er forøvrig absolutt positivt ;)

    Mvh :)
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Er det Master du har hørt på? Ikke Master Signature?

    Jeg har jo hatt Master en stund før jeg byttet dem ut med Master Signature.
    Master Signature er et helt annet dyr. Ikke bare LITT bedre. Har du mulighet, så gå for den med en gang, heller enn å gå veien om Master.
    (Det er Master Signature som har fått meg så frelst på dette med KRYSTALLER og RENHET. Jfr. andre tråder.)

    KABELENS KRAFT ER STOR halleluja... ;D
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Kule-Trygve skrev:
    Er det Master du har hørt på? Ikke Master Signature?

    Jeg har jo hatt Master en stund før jeg byttet dem ut med Master Signature.
    Master Signature er et helt annet dyr. Ikke bare LITT bedre. Har du mulighet, så gå for den med en gang, heller enn å gå veien om Master.
    (Det er Master Signature som har fått meg så frelst på dette med KRYSTALLER og RENHET. Jfr. andre tråder.)

    KABELENS KRAFT ER STOR halleluja... ;D
    Master ja :) Tja, skulle gjerne testa / kjøpt Signature jeg, men det er annen "bitteliten" forskjell som heter pris her også, vettu ;) men for all del, hvis du har lyst til å betale merprisen så er du hjertelig velkommen til det ;D

    Mvh :)
     

    odbs

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    68
    Antall liker
    1
    Kule-Trygve skrev:
    Er det Master du har hørt på? Ikke Master Signature?

    Jeg har jo hatt Master en stund før jeg byttet dem ut med Master Signature.
    Master Signature er et helt annet dyr. Ikke bare LITT bedre. Har du mulighet, så gå for den med en gang, heller enn å gå veien om Master.
    (Det er Master Signature som har fått meg så frelst på dette med KRYSTALLER og RENHET. Jfr. andre tråder.)

    KABELENS KRAFT ER STOR halleluja... ;D
    Hei Trygve

    Var det samme terminaler på kablene ?

    Mvh
    Odd B
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Signal:

    Master jeg har hatt har vært med disse: http://www.furutech.com/a2008/product2.asp?prodNo=87

    Har prøvd Master Signature både med WBT sine ypperste kobberterminaler og også disse http://www.furutech.com/a2008/product2.asp?prodNo=313

    Foretrakk Furutech, men begge Signature- kablene var forbedring i forhold til Master.

    Høyttaler:

    Både Master og (Master med Signature- sølv) har hatt noen WBT- terminaler, tror jeg. Sikkert veldig tilsvarende om ikke identisk.

    Har hørt akkurat samme type forbedring omtrent både på signal- og høyttalerkabler ved å gå fra Master til Master Signature. Man trenger ikke noe "Soulution" for å høre forskjellen.
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    whistler skrev:
    odbs skrev:
    Takk for info

    Har sjølv funnet dette å vere beste pluggen hjå meg http://www.wbt.de/index.php?id=77&backPID=77&tt_products=63
    Har prøvd mye rart
    :)

    MVH
    Den kontakten er optimalisert for digitale overføringer. WBT 0152 som bl.a. brukes på COANDA, er "cost no object" pluggen til WBT for analoge overføringer.
    Ikke helt korrekt..

    WBT 0152 er en "dårliger" plugg både lydmessig og målemessig.

    Fordi mange av WBT´s "kunder" syntes det SÅ og FØLTES som en billig plugg (0110) ble 0152 etc. lansert...
    Ikke pga lyd eller målinger, men pga at jåleri / bling faktor oftest er viktigere enn lyd kvaliteten  ;D ;D ;D
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    diyAudio skrev:
    whistler skrev:
    odbs skrev:
    Takk for info

    Har sjølv funnet dette å vere beste pluggen hjå meg http://www.wbt.de/index.php?id=77&backPID=77&tt_products=63
    Har prøvd mye rart
    :)

    MVH
    Den kontakten er optimalisert for digitale overføringer. WBT 0152 som bl.a. brukes på COANDA, er "cost no object" pluggen til WBT for analoge overføringer.
    Ikke helt korrekt..

    WBT 0152 er en "dårliger" plugg både lydmessig og målemessig.

    Fordi mange av WBT´s "kunder" syntes det SÅ og FØLTES som en billig plugg (0110) ble 0152 etc. lansert...
    Ikke pga lyd eller målinger, men pga at jåleri / bling faktor oftest er viktigere enn lyd kvaliteten ;D ;D ;D
    Other than for digital outputs it is very important for phono outputs (record players, microphones) to have a good shielding against electromagnetic interfering fields. The undesirable interspersions can be very high depending on the nature of the devices and first of all on what they are surrounded by (cellular phones, computers etc.). WBT-0110 nextgen™ pure was designed as the perfect RCA plug for digital links, the new WBT-0152 Cu optimizes analogue connections. WBT-0152 Cu has the more conductive and with the minus contact element connected brass clamping sleeve in order to provide the necessary electromagnetic shielding.
     

    odbs

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    68
    Antall liker
    1
    whistler skrev:
    odbs skrev:
    Takk for info

    Har sjølv funnet dette å vere beste pluggen hjå meg http://www.wbt.de/index.php?id=77&backPID=77&tt_products=63
    Har prøvd mye rart
    :)

    MVH
    Den kontakten er optimalisert for digitale overføringer. WBT 0152 som bl.a. brukes på COANDA, er "cost no object" pluggen til WBT for analoge overføringer.
    Har prøvd WBT 0152 ved to anledninger å synest ikkje den på noen måte er bedre en 0110 AG. Får ikkje samme mengde substans på detaljene med 0152, synest ob det er dorligere fokus å mindre utklinging i toppen
    Å ka FIDELITY #25. måtte mene om WBT plugger er for min del helt uintresant, sluttet å kjøpe det for lenge lenge sigen.
    Men dette er vell nok plugg prat i denne tråden :)

    Mvh
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Det ser ut som Mr Mikkelsen har begynt å bruke de sjakkmønstrede Furutech- pluggene etter at jeg spesifiserte slike for mine Master Signature...sjekk bilde fra Horten f.eks. der han har kablene rundt halsen...(fint halsbånd forresten)

    Edit: Forresten: Det er ikke så tydelig fra bildet hva slags plugg det kan være.
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    whistler skrev:
    Other than for digital outputs it is very important for phono outputs (record players, microphones) to have a good shielding against electromagnetic interfering fields. The undesirable interspersions can be very high depending on the nature of the devices and first of all on what they are surrounded by (cellular phones, computers etc.). WBT-0110 nextgen™ pure was designed as the perfect RCA plug for digital links, the new WBT-0152 Cu optimizes analogue connections. WBT-0152 Cu has the more conductive and with the minus contact element connected brass clamping sleeve in order to provide the necessary electromagnetic shielding.
    Markedsføring ;D ;D ;D
    Ingen vil vel innrømme at deres kunder bruker de nest beste pluggene kun pga bling faktoren 8)

    Du burde prøve 0110 selv...
     

    odbs

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    68
    Antall liker
    1
    diyAudio skrev:
    whistler skrev:
    Other than for digital outputs it is very important for phono outputs (record players, microphones) to have a good shielding against electromagnetic interfering fields. The undesirable interspersions can be very high depending on the nature of the devices and first of all on what they are surrounded by (cellular phones, computers etc.). WBT-0110 nextgen™ pure was designed as the perfect RCA plug for digital links, the new WBT-0152 Cu optimizes analogue connections. WBT-0152 Cu has the more conductive and with the minus contact element connected brass clamping sleeve in order to provide the necessary electromagnetic shielding.
    Markedsføring ;D ;D ;D
    Ingen vil vel innrømme at deres kunder bruker de nest beste pluggene kun pga bling faktoren 8)

    Du burde prøve 0110 selv...
    Mulig eg missforstår her, men står d att det er messing i signalvegen på 0152 ?
    Da skjønner eg godt att 0110 ag låter bedre :)
    WBT-0152 Ag har mer ledende og med minus kontakt element koblet messing fastspenning ermet for å gi den nødvendige elektromagnetisk skjerming

    Mvh
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    odbs skrev:
    diyAudio skrev:
    whistler skrev:
    Other than for digital outputs it is very important for phono outputs (record players, microphones) to have a good shielding against electromagnetic interfering fields. The undesirable interspersions can be very high depending on the nature of the devices and first of all on what they are surrounded by (cellular phones, computers etc.). WBT-0110 nextgen™ pure was designed as the perfect RCA plug for digital links, the new WBT-0152 Cu optimizes analogue connections. WBT-0152 Cu has the more conductive and with the minus contact element connected brass clamping sleeve in order to provide the necessary electromagnetic shielding.
    Markedsføring ;D ;D ;D
    Ingen vil vel innrømme at deres kunder bruker de nest beste pluggene kun pga bling faktoren 8)

    Du burde prøve 0110 selv...
    Mulig eg missforstår her, men står d att det er messing i signalvegen på 0152 ?
    Da skjønner eg godt att 0110 ag låter bedre :)
    WBT-0152 Ag har mer ledende og med minus kontakt element koblet messing fastspenning ermet for å gi den nødvendige elektromagnetisk skjerming

    Mvh
    Nei, det er ikke messing i signalveien. Det er kroppen og evt. spennhylsen som er av messing. Tyskerene er ikke helt stødige på engelsk, men dersom man leser hele beskrivelsen her i linken skjønner man sammenhengen. ;)
    http://www.wbt.de/index.php?id=77&backPID=77&tt_products=141

    (Når det er sagt, er vel f.eks. CARDAS sterkt tilhenger av messing i signalveien. De fleste produktene deres er i messing med forsølving/forgylling.)
     

    odbs

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    68
    Antall liker
    1
    (Når det er sagt, er vel f.eks. CARDAS sterkt tilhenger av messing i signalveien. De fleste produktene deres er i messing med forsølving/forgylling.)

    Det kan umuli gjøre noe godt ? I beste fall fjerne detaljer å farge lyden, men har man HI-FI utsyr som er på den hissssige siden kan det jo bidra til mer ørevenlig lyd :)


    Mvh
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    (Når det er sagt, er vel f.eks. CARDAS sterkt tilhenger av messing i signalveien. De fleste produktene deres er i messing med forsølving/forgylling.)

    Det kan umuli gjøre noe godt ? I beste fall fjerne detaljer å farge lyden, men har man HI-FI utsyr som er på den hissssige siden kan det jo bidra til mer ørevenlig lyd :)


    Mvh
    Messing er jo ofte brukt i f ex rimelige spadekontakter. Kan etter min mening gi en hardhet i lydgjengivelsen. Ved å legge på gull tar man jo vekk (mye av) denne effekten.
    Om du husker DIY Mundorf-kablene fra Eltek/Dynabel fra noen år tilbake, var dette sølvkabler med noe gull. Sistnevnte ga en helt tydelig demping i toppen, noe enkelte oppfattet som behagelig.
     

    chaggy

    Medlem
    Ble medlem
    26.08.2019
    Innlegg
    17
    Antall liker
    20
    Sted
    Bergen
    Jeg bruker blue standard høyttalerkabler og signalkabler mellom pre og power amp og jeg er strålende fornøyd, det løftet i lyden de gav er helt utrolig,
    jeg snakket med Roald i dag og skal nå få pris på master signature bi wire høyttalerkabler, gleder meg som en unge!😀
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kjøp og salg er ikke tillatt på selve forumet. Rette stedet for det er børsen. Et innlegg fjernet
     

    tjensen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.09.2002
    Innlegg
    98
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er heldig og har over mange år og mange typer kjøp fått RAkabler i alle retninger på anlegget. Ikke dramatiske endringer, men litt bedre. Siste (foreløpig et lån) er Master Signature fra platespiller til RIAA. Da ble vinylen mer vinyl: dvs mer naturlige instrumentyanser, bitte litt "mørkere" og mer rom og luft. Klar forskjell denne gang (samtidig gikk jeg over til balansert, det kan også ha skapt litt av forskjellen). Kabel som gikk ut var en god Ortofon spesielt til platespillere (RCA).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn