Jeg har en liten sak jeg lurer på angående en reklamsjonsjobb. Det pleier jo å være nok av samlet kunnskap er så prøver meg med en liten tråd. Dette er altså ikke en stor sak og elektrikeren jeg bruker til diverse småjobber de siste årene er både trivelig og flink. Da han var innom for å gjøre noe mindre montasjearbeid for en stund siden, ba jeg han også fikse en bryter som nettopp hadde sluttet å fungere (smartbryter fra Eltaco). Han fant fort feilen og forklarte at dette var et relativt vanlig problem på disse bryterne.
Jeg ble da litt overrasket da jeg fikk fakturaen og var fakturert for en ny bryter. Jeg kontakten han da jeg antok at dette var en feil siden det var en reklamasjon på en ca 2 år gammel bryter som han hadde montert. Fikk dette svaret:
Det er dessverre ikke så enkelt.
Det er 5 år reklamasjon, men det gjelder fra den elektrikeren som monterte denne opp. Jeg som firma har 1 år reklamasjon på produkter i utgangspunktet selv om noen leverandører ordner opp allikevel.
Der jeg kjøpte denne har jeg aldri kjøpt tilsvarende før så da kan ikke de ta sak mot butikken for at den var defekt så jeg har uansett måtte betalt for denne der.
Nå har ikke jeg prøvd mot leverandør men dersom du skal slippe å betale noe må jo jeg få dekket tiden som jeg bruker på dette og må få leverandøren til å dekke fakturaen fra butikken jeg har kjøpt den.
Kan gjerne sende de en mail, men har generelt dårlig erfaring med slike saker. Det er noen få leverandører som alltid ordner opp utover et år med timer og materiell men det er langt mellom dem dessverre.
Dette er som sagt ingen stor sak, men stusser jo veldig på at jeg rett og slett skal betale for en ny bryter til 2000 når dette var en reklamasjon på samme firma som monterte bryteren i utgangspunktet. Det spiller jo ingen rolle for meg hvor elektrikeren har kjøpt materialet?
Jeg ble da litt overrasket da jeg fikk fakturaen og var fakturert for en ny bryter. Jeg kontakten han da jeg antok at dette var en feil siden det var en reklamasjon på en ca 2 år gammel bryter som han hadde montert. Fikk dette svaret:
Det er dessverre ikke så enkelt.
Det er 5 år reklamasjon, men det gjelder fra den elektrikeren som monterte denne opp. Jeg som firma har 1 år reklamasjon på produkter i utgangspunktet selv om noen leverandører ordner opp allikevel.
Der jeg kjøpte denne har jeg aldri kjøpt tilsvarende før så da kan ikke de ta sak mot butikken for at den var defekt så jeg har uansett måtte betalt for denne der.
Nå har ikke jeg prøvd mot leverandør men dersom du skal slippe å betale noe må jo jeg få dekket tiden som jeg bruker på dette og må få leverandøren til å dekke fakturaen fra butikken jeg har kjøpt den.
Kan gjerne sende de en mail, men har generelt dårlig erfaring med slike saker. Det er noen få leverandører som alltid ordner opp utover et år med timer og materiell men det er langt mellom dem dessverre.
Dette er som sagt ingen stor sak, men stusser jo veldig på at jeg rett og slett skal betale for en ny bryter til 2000 når dette var en reklamasjon på samme firma som monterte bryteren i utgangspunktet. Det spiller jo ingen rolle for meg hvor elektrikeren har kjøpt materialet?