Reidar Solhaugs kabler

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Som det fremgår av signaturen min, benytter jeg hans kabler hele veien. Vivanco-signalkabler terminert av R.S. himself. Til høyttalerne bruker jeg installasjonskabler anbefalt av ham, og generøst donert av min nevø, som er i el-bransjen. Hardcore alt sammen.

Jeg har hele tiden visst at disse kablene ikke er det siste ord i, vel, kabelsammenheng, men jeg har vært svært fornøyd med lyden.

Samtidig har jeg sett av diverse kabeltråder, at nye, og potensielt bedre kabler, ikke behøver å koste skjorta. Jeg har nok av skjorter, men jeg har ikke lyst til å bruke for mange av dem på kabler.

Jeg kunne ha lyst til å se om andre her inne har en relativt objektiv - og relativt sivilisert - mening om R.S.-kablene, og gjerne en tilsvarende mening om alternative kabler.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Ett pluss med grøftekabel er at med skikkelige skruterminaler på bokhyllehøyttalere, så trenger du ikke stativer, for høyttalerne kan stå på kabelen. ;)

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.745
Torget vurderinger
35
Jeg prøvde signalkablene hans for noen år siden, og synes det var bra, men ikke fantastiske. Jeg likte veldig godt bassgjengivelse og dynamikk, men opplevde des om litt avrullet i toppen i forhold til de kablene jeg hadde den gang (mener det var noen diy sølvkabler).

Roy

Topp Bunn