Regelverk for bruktbørs lagt ut

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.720
Torget vurderinger
1
Jeg har lagt ut regelverk for bruktbørs (du må trykke på "legg ut annonse" - se nederst), og hvis noen har kommentarer så er dette riktig tråd.

Mvh
Høvdingen
 
M

musicus

Gjest
Kan man være så vennlig å fjerne/slette annonsen når det aktuelle produktet er solgt? Legger merke til at mange heller redigerer annonsen og skriver inn "Solgt" osv, irriterende og unødvendig å finne annonser som ikke er aktuelle lenger om man er i markedet etter ett gitt produkt.

mvh
 

Midgard

Medlem
Ble medlem
25.07.2007
Innlegg
30
Antall liker
0
Er enig med musicus. Når man ser navnet på et produkt man ønsker seg, blir gira, ser at selger ønsker en slump penger man er villig til å betale. Også er den til og med i nærområdet, nå blir det ikke bedere, så kommer man til bunn av annonsen, der det står:

"*EDIT: SOLGT"

For en nedtur, dette kan jo ungås med enkle grep.


Forslag:

Jeg kunne ønske at vi som skal kjøpe skriver " Ø.K." i tittelen før man skriver navn på produkt, så vet man med en gang om produkte er ønsket kjøpt eller solgt.(Ser det er mange som er flinke og gjør det.) Så får alle en litt lettere hverdag ;)
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Midgard skrev:
Forslag:

Jeg kunne ønske at vi som skal kjøpe skriver " Ø.K." i tittelen før man skriver navn på produkt, så vet man med en gang om produkte er ønsket kjøpt eller solgt.(Ser det er mange som er flinke og gjør det.) Så får alle en litt lettere hverdag ;)
Hadde vært fint om flere kunne legge "ønske kjøpt" under ØNSKES KJØPT.

/jan
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Midgard skrev:
Forslag:

Jeg kunne ønske at vi som skal kjøpe skriver " Ø.K." i tittelen før man skriver navn på produkt, så vet man med en gang om produkte er ønsket kjøpt eller solgt.(Ser det er mange som er flinke og gjør det.) Så får alle en litt lettere hverdag ;)
Hva er poenget med det når ønskes kjøpt har en egen kategori?




JanR skrev:
Hadde vært fint om flere kunne legge "ønske kjøpt" under ØNSKES KJØPT.

/jan
Må ikke ønskes kjøpt legges i riktig kategori for å unngå å bli slettet?
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.156
Torget vurderinger
32
el_mariachi skrev:
Midgard skrev:
Forslag:

Jeg kunne ønske at vi som skal kjøpe skriver " Ø.K." i tittelen før man skriver navn på produkt, så vet man med en gang om produkte er ønsket kjøpt eller solgt.(Ser det er mange som er flinke og gjør det.) Så får alle en litt lettere hverdag ;)
Hva er poenget med det når ønskes kjøpt har en egen kategori?
Synes ØK foran produkter man ønsker kjøpt er en god ide. Årsaken er at i den lille bruktbørsoversikten på forsiden av HFS, så fremkommer det ikke hvilken kategori produktet ligger i.

Roy
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.155
Antall liker
10.664
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
el_mariachi skrev:
Må ikke ønskes kjøpt legges i riktig kategori for å unngå å bli slettet?
Jo i prinsippet.

Jeg har slettet masse annonser og flyttet minst like mange til sine respektive plasser.

Men får ikke med "oss" alt.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Det er spesielt irriterende å trykke på en annonse inne i en salgskategori bare for å da finne ut at det istedet var en nisse som ville kjøpe noe i stedet. Står det ØK i tittelen kan man i det minste bare hoppe over den.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
bambadoo skrev:
Jeg har slettet masse annonser og flyttet minst like mange til sine respektive plasser.

Men får ikke med "oss" alt.
Dere gjør en grei jobb. Det er enkelte brukere som tydeligvis ikke kan/vil lese.

/jan
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.155
Antall liker
10.664
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
En annen ting er direkte linking til annonser på selve forumet. Skjer mer enn daglig og iflg. regelverket er det ikke tillatt.
6 ) Det er ikke tillatt å selge produkter, linke til annonser som inneholder salg eller fortelle om noen som skal selge et produkt til en gitt pris på selve forumet. Ønsker du å informere en venn eller en annen bruker om et salg som finnes på f.eks. bruktbørsen kan du sende en PM. Det er heller ikke tillatt å reklamere etter produkter som ønskes kjøpt på selve forumet. Årsaken til regelen er at innleggene vil bli stående i flere år, og slike innlegg vil da fort miste sin verdi, og vil også derfor bli enten stengt eller fjernet. Den rette plassen for kjøp/salg er bruktbørsen.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.720
Torget vurderinger
1
Dette med ønskes kjøpt fungerer nok best slik det er i dag. Det kommer stadig nye brukere som averterer, og de kommer ikke til å skrive ØK foran i teksten, men de skjønner at de må plassere annonsen i Ønskes kjøpt kategori.

Angående fjerning av annonse så må dette bli opptil brukeren selv. Vi kan ikke vite når ting er solgt, og det beste er om vedkommende skriver SOLGT i annonsen, men her blir det veldig vanskelig å lage noen regel da vi ikke har mulighet til å følge opp.

Mvh
Høvdingen
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.155
Antall liker
10.664
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ny formaning til de som ønsker å kjøpe. "Ønskes kjøpt" er rette plassen. Har vært i godlune i det siste og flyttet annonser fra selges kategori til ønskes kjøpt, men kommer i fortsettelsen til å slette dem.
 

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Innlegg
1.374
Antall liker
3
Hmm... sendte PM på en annonse for en uke siden. Fikk neste dag svar med at varen var solgt. Returnerte da med en PM om at det for hans egen del kanskje var lurt å slette annonsen eller sette "SOLGT" i headingen så slapp selgeren unna å bruke tid på flere henvendelser fra slike som meg som var interessert i å kjøpe. Varen står i dag fortsatt til salgs.

Hmm.. kanskje han bare ikke ville selge til meg?! ::)
Sånn, nå var irritasjonen ute av "systemet"! :p
 

Eivil

Medlem
Ble medlem
06.10.2008
Innlegg
15
Antall liker
0
Sted
Stange
Jeg syns at folk som får legge ut GRATIS annonser som går ut til en MEGET aktuell målgruppe kan yte såpass at de sletter annonsen etter salg. Det er en (1) knapp i hjørnet av annonsen. Lettere enn å editere er det og... Nå er det 12-13 sider med annonser på forsterkere og 30% er merket solgt. + en god del som er solgt men ikke merket. Dette er med å foringe sjansen for folk som faktisk skal selge noe da folk (les: jeg) blir lei alle gamle annonser. (Og svar på PM som er: Solgt!)
Voksne mennesker bør klare såpass :)

Mvh Eivind
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Rart at de klarer å sette inn annonsen da -og ikke klarer å slette den ! Kanskje de er blitt hjernedød i mellomtiden . ;D ;D ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.936
Antall liker
8.241
Torget vurderinger
1
Høvdingen skrev:
Dette med ønskes kjøpt fungerer nok best slik det er i dag. Det kommer stadig nye brukere som averterer, og de kommer ikke til å skrive ØK foran i teksten, men de skjønner at de må plassere annonsen i Ønskes kjøpt kategori.

Angående fjerning av annonse så må dette bli opptil brukeren selv. Vi kan ikke vite når ting er solgt, og det beste er om vedkommende skriver SOLGT i annonsen, men her blir det veldig vanskelig å lage noen regel da vi ikke har mulighet til å følge opp.

Mvh
Høvdingen
Går det an å ha "tidsbegrensning" slik at annonsen fjernes etter f.eks. 2 uker automatisk?


Bjørn
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg synes AV-Forum har en fin ordning. Man velger hvor lang tid annonsen skal stå, og da - om man ikke allerede har gått inn og markert den "Solgt!" - slettes den. Annonsen blir imidlertid - såvidt jeg har erfart - ikke borte. Den den havner i en mappe som hver bruker har - "Mine annonser" - hvor brukeren kan gå inn og se hva som sto i annonsen. Pluss at jeg tror at man kan reaktivere annonsen - hvis f.eks. transaksjonen ikke ble noe av, og man vil prøve igjen. Eventuelt er det jo lett å kopiere tekst og bilder og lage en ny annonse.
 
Topp Bunn