"Regelbrudd"?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg blir litt forvirret når jeg ser hva slags type innlegg som blir kalt "regelbrudd".
I en kabeltråd er det i dag et innlegg som sier "Tror Red Dawn Mk2 lå noen tusen lapper over Baldur i pris, men hvilken som er best kan jeg ikke svare på da jeg kun har prøvd Red Dawn". En bruker får dette til å være et regelbrudd. Da lurer jeg på hvilken regel som skal være brutt her?
Det kan være litt interessant å vite hvor varsomt man må trå her inne.
At noen mener at et innlegg kan være et regelbrudd, får vel ingen vesentlige konsekvenser for den det gjelder, bortsett fra på rullebladet på Min profil, men nettopp derfor, har denne regelbrudd-knappen i det hele tatt noen funksjon?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Det er for mange med pølsefingre Steinar. Når man kombinerer pølsefingre og bøgbrett må det bare gå galt med jevne mellomrom.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
det dummeste er jo når pølsefingrene blir gjort oppmerksom på blunderen, men så gidder de ikke å rette opp etter seg :p

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Hehe. Det er godt mulig dette med pølsefingre er riktig, og det gjør jo spørsmålet om det er noe vits i å ha denne knappen, desto mer relevant. Kunne det være en idé at man måtte begrunne sin påstand om regelbrudd for å få denne påstanden registrert? Da ville det muligens bli så strevsomt at mange ikke gadd.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.631
Jeg tror mange ser på "regelgrudd"-knappen som en "nå-ble-jeg-fornærmet"-knapp

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Ja, for det innlegget jeg siterte, er jo som skapt for å fornærme folk.

Nei, vekk med knappen.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Det var verdt et forsøk, men knappen blir enten trykket på ved en feiltagelse, eller for å indikere at en er uenig med innholdet. Tanken var at den ville bli brukt ved regelbrudd, og for å hjelpe moderatorene, men i praksis så hjelper den ikke så mye, og jeg tror vi skal fjerne den.

Mvh
Høvdingen

G

Gjestemedlem

Gjest
Det var verdt et forsøk, men knappen blir enten trykket på ved en feiltagelse, eller for å indikere at en er uenig med innholdet. Tanken var at den ville bli brukt ved regelbrudd, og for å hjelpe moderatorene, men i praksis så hjelper den ikke så mye, og jeg tror vi skal fjerne den.

Mvh
Høvdingen
Man kan jo erstatte knappen med noe positivt og hifibejaende. Vi har jo allerede "Rapporter innlegg" for regelbrudd.

Jeg vet ikke om det lar seg gjøre, men kanskje man heller kan få til noe slikt:

Brukere (med mer enn 1000 innlegg) kan få anledning til å kjøpe gullmerker, eller hva man nå vil kalle det. La oss si for en tier stykket(?). Disse kan så gis bort til medlemmer som man synes fortjener en spesiell utmerkelse for et usedvanlig bra innlegg. Disse merkene kan så hektes ved navnet, eller i det minste i profilen (litt slik som stjernene som indikerer antall innlegg). Det kan jo føre til at man har en måte å virkelig vise at man setter pris på et innlegg og kanskje sogar være en liten oppmuntring til dem som virkelig legger tid og energi ned på å være hjelpsom, nyttig eller til glede på andre måter. Samtidig kan det jo føre til et lite bidrag til driften, men på en måte som ingen føler noen som helst forpliktelse til å være med på.

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Antall liker
878
Sted
Tromsø
Takk for linken Tremor! Den var jeg ikke oppmerksom på. Relativt ny er den også.:)
Bare bra med en ny runde omkring dette. Tydeligvis var det akkurat medisinen som behøvdes for å få fikset litt på 'problemet'. :) Jeg syns det er veldig bra at man kan si seg enig i et innlegg ved å trykke liker. Men er man uenig syns jeg det er mye bedre om man forsøker å si hvorfor istedet for å klemme til på en intetsigende panikknapp som flere har vært inne på allerede. Er man bare full av piss vil det vises bedre i et eventuelt motsvar enn i et angstknepp på regelbruddknappen.

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Antall liker
878
Sted
Tromsø
Yup, bravo. Skulle gjerne trykket på likerknappen til deg, Steinar Lund. Men den er også borte. :rolleyes: Men det kan jo skyldes overforbruk/misbruk.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
savner knapper som "cunt", "idiot" eller "møkkamann".

noen ganger burde enkelte vært avrettet med et velfortjent utestengt på livstid fra høvdingen. Til da, får de som kan det, kose av seg livet med god musikk. Irritert jeg, neida.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2

Mvh
Høvdingen
Man kan jo erstatte knappen med noe positivt og hifibejaende. Vi har jo allerede "Rapporter innlegg" for regelbrudd.

Jeg vet ikke om det lar seg gjøre, men kanskje man heller kan få til noe slikt:

Brukere (med mer enn 1000 innlegg) kan få anledning til å kjøpe gullmerker, eller hva man nå vil kalle det. La oss si for en tier stykket(?). Disse kan så gis bort til medlemmer som man synes fortjener en spesiell utmerkelse for et usedvanlig bra innlegg. Disse merkene kan så hektes ved navnet, eller i det minste i profilen (litt slik som stjernene som indikerer antall innlegg). Det kan jo føre til at man har en måte å virkelig vise at man setter pris på et innlegg og kanskje sogar være en liten oppmuntring til dem som virkelig legger tid og energi ned på å være hjelpsom, nyttig eller til glede på andre måter. Samtidig kan det jo føre til et lite bidrag til driften, men på en måte som ingen føler noen som helst forpliktelse til å være med på.
vi har faktisk et system som er nokså tilnærmet dette (som aldri har vært benyttet live), men vi tenkte vel at enkelte ville hevde at et slikt system ville være litt barnslig, men kanskje ikke?

G

Gjestemedlem

Gjest
vi har faktisk et system som er nokså tilnærmet dette (som aldri har vært benyttet live), men vi tenkte vel at enkelte ville hevde at et slikt system ville være litt barnslig, men kanskje ikke?
Reddit har jo noe lignende nå. Der kan man kjøpe reddit gold til seg selv, som gir visse privilegier, og samtidig gi det bort til andre brukere som poster noe spesielt hjelpsomt eller bra. Jeg får inntrykk at det det fungerer riktig bra, og har ikke registrert noen negativitet rundt det. Folk blir genuint glade når deres bidrag blir belønnet med gold fra et annet medlem.

reddit.com: gold

Om man kombinerer visse privilegier med muligheten for å gi disse bort, (men ikke nødvendigvis kjøpe dem til seg selv), kan det jo potensielt bidra litt til at noen legger enda litt mer flid og arbeid i allmennyttige bidrag.

Er det barnslig? Tja... på en god måte i så fall.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Ikke noe i veien for et system som kan fremskape positivitet, og jeg synes ideen er god. La meg se litt på de løsningene vi hadde, også skal jeg også se litt på reddit.

Topp Bunn