Rega's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.631
    Antall liker
    3.244
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    da var endelig Apheta på plass. jeg har kun rukket to spor, men dette virker meeeget lovende!
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Kalle Klovn skrev:
    da var endelig Apheta på plass. jeg har kun rukket to spor, men dette virker meeeget lovende!

    Grattis :) Apheta er super. Det at den er som skapt for RB1000 gir sjelero og ikke minst er den verdens enkleste pickup å montere. 3 skruer and off you go. Håper jeg klarer å tyne ut 2000 timer av min. Heldigvis lang vei igjen ditt.

    Testet å endre litt last enda? Liker den best på 50 og 100ohm selv.
     

    stg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2006
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    digiman skrev:
    rocknrolla skrev:
    hvilket rack er det ?
    Det er Atacama.
    Ser du også har to fargetoner på Atacama-racket Digiman. Ble litt skuffet over det, men racket er jo supert. Lurt av deg å hoppe av RP6-karusellen.
    Har ikke fått spiller enda jeg........Kanskje før påske??

    Stein
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    stg skrev:
    digiman skrev:
    rocknrolla skrev:
    hvilket rack er det ?
    Det er Atacama.
    Ser du også har to fargetoner på Atacama-racket Digiman. Ble litt skuffet over det, men racket er jo supert. Lurt av deg å hoppe av RP6-karusellen.
    Har ikke fått spiller enda jeg........Kanskje før påske??

    Stein
    Jupp! Atacama endret tydligvis produksjon underveis. Forskjellen synes for det meste bare i dagslys, men kjedlig at de gjør det sånn.

    Kastet inn håndkleet på RP6 ja. Virker å være uvisst de leveringtidene til Rega om dagen. Hjelper vel ikke med top test i siste Hi-Fi News ;D
    Lite tips: Kontrapunkt selger ut en sort P7 for bare 11990,- Fantastisk pris om du kan leve med hypnose tallerken på den.
     

    stg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2006
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Hurra!

    Var innom Stereofil nå, og spiller'n stod og venta. Hadde tenkt meg en Exact-pu, men det hadde de ikke. Fikk god pris på en Goldring, så får jeg prøvd det. Hentes før helga, men høringa er det verre med -trenger nye høreapparater serru. Men de kommer nok de også!!

    Gammal mann med masse lytte-lyst
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    stg skrev:
    Hurra!

    Var innom Stereofil nå, og spiller'n stod og venta. Hadde tenkt meg en Exact-pu, men det hadde de ikke. Fikk god pris på en Goldring, så får jeg prøvd det. Hentes før helga, men høringa er det verre med -trenger nye høreapparater serru. Men de kommer nok de også!!

    Gammal mann med masse lytte-lyst
    Moro :) Om mulig få gutta på Stereofil til å montere PU.
    Har hatt noen Goldringer og de kan være litt små kilen på oppsettet :)
     

    stg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2006
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Marius er i gang med montering snart tenker jeg. Gleder meg. Artig med nytt. Håper det ikke blir for kilent...........

    Stein
     

    stg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2006
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Hurra!

    RP6 på plass med Goldring 2500 pu. Lekker spiller som hørtes bra ut med mine (gold)ringe ører. Fantastisk lekker spiller, men-men-men.
    Spindelen er veldig kort, så den "flotte" plasten jeg hadde for å holde platene nede passer ikke lenger.......Må vel finne meg noe dyrere,tyngre og flottere!
    Burde vel også stilt VTA, siden armen går nedover mot armbordet, men hvordan gjøre det på en RP6? Ser ikke ut til at det engang er plass under dekselet.....
    Hmmmm Men veldig fornøyd, blir bra detta her.

    Stein
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    stg skrev:
    Hurra!

    RP6 på plass med Goldring 2500 pu. Lekker spiller som hørtes bra ut med mine (gold)ringe ører. Fantastisk lekker spiller, men-men-men.
    Spindelen er veldig kort, så den "flotte" plasten jeg hadde for å holde platene nede passer ikke lenger.......Må vel finne meg noe dyrere,tyngre og flottere!
    Burde vel også stilt VTA, siden armen går nedover mot armbordet, men hvordan gjøre det på en RP6? Ser ikke ut til at det engang er plass under dekselet.....
    Hmmmm Men veldig fornøyd, blir bra detta her.

    Stein
    Jeg hadde tatt med spilleren tilbake til Stereofil. Høres ut som de ikke har gjort jobben riktig. For å justere VTA må du inn med metallskiver under armen. Dette er helt standard å gjøre med en Rega med ikke Rega PU, så hadde klaget til Stereofil. De vet da bedre en det :)
     

    stg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2006
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Takk for innspillet Digiman

    Skal ta meg en tur innom etter jobb.
    De som er gode på å lage platespillere burde jo også kunne lage en tålelig bruksanvisning. Rega er bedre enn Thorens, men begge er sløve på det.....

    VGA, azimuth, vermut,osv :)
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    stg skrev:
    Takk for innspillet Digiman

    Skal ta meg en tur innom etter jobb.
    De som er gode på å lage platespillere burde jo også kunne lage en tålelig bruksanvisning. Rega er bedre enn Thorens, men begge er sløve på det.....

    VGA, azimuth, vermut,osv :)
    Rega er lit sære på VTA osv. I deres verden skal alle bruke en Rega PU på en Rega og da er det plug n play uten nødvendig justeringer på arm. VTA, Antiskate og VTF er det eneste du kan justere på en Rega. Førstnevnte krever nevnte skiver under armen.
     

    stg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2006
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Hadde en DV20xh som skulle brukes, men tenkte at en Exakt-pu var greit for å slippe VTA-problemet. Men Exakt var ikke på lager, så en av gutta på Stereofil sa at Goldring var veldig fint på Rega'n......

    Ja-ja Digiman, sånn er det å være Analog...........
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    stg skrev:
    Hurra!

    RP6 på plass med Goldring 2500 pu. Lekker spiller som hørtes bra ut med mine (gold)ringe ører. Fantastisk lekker spiller, men-men-men.
    Spindelen er veldig kort, så den "flotte" plasten jeg hadde for å holde platene nede passer ikke lenger.......Må vel finne meg noe dyrere,tyngre og flottere!
    Burde vel også stilt VTA, siden armen går nedover mot armbordet, men hvordan gjøre det på en RP6? Ser ikke ut til at det engang er plass under dekselet.....
    Hmmmm Men veldig fornøyd, blir bra detta her.

    Stein
    Man skal jo helst ikke bruke platestrammer på Rega, og i hvert fall ikke en tung en. VTA stiller man vel med "shims"? (spesiallagete mellomleggsplater som Rega selger separat). Nå er det ingen katastrofe om armen går litt nedover mot armbordet, det det er attpåtil ønskelig med enkelte PUer.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.631
    Antall liker
    3.244
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    digiman skrev:
    Kalle Klovn skrev:
    da var endelig Apheta på plass. jeg har kun rukket to spor, men dette virker meeeget lovende!

    Grattis :) Apheta er super. Det at den er som skapt for RB1000 gir sjelero og ikke minst er den verdens enkleste pickup å montere. 3 skruer and off you go. Håper jeg klarer å tyne ut 2000 timer av min. Heldigvis lang vei igjen ditt.

    Testet å endre litt last enda? Liker den best på 50 og 100ohm selv.
    Som du sier, den var enkel å montere.

    Jeg har vekslet litt mellom 50 og 100 ohm. Så langt foretrekker jeg 100. Det gir meg en fin balanse mellom "smooth" og "lively", 50 blir mer "smooth".
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.449
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    2
    Hei,har akkurat fått pakke,nytt senterleie og spindel til min P25 http://www.analogueseduction.net/product/Rega_P2|P3|_P25_Hub_Bearing_Assembly_RP1BA-1 Kjøpte dette da det var tydelig slitasje på det gamle og dette var sannelig billig for en orginaldel :) Messingleiet kom ferdig oljet og plugget med en silikontropp.Har montert det nu og puttet spindel forsiktig oppi hølet,spørsmål som følger er; Tar det ufattelig lang tid før det siger til bunns? Man skal vel la det sige ned av seg selv,ikke sant? Er enda ikke nådd bunn etter 1time :eek: Dette er kanskje normalt? Og man skal gjøre det slik som dette;la det synke ned kun vha egenvekta?

    mvh Filip
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    La den sige ned av seg selv. Det kan ta litt tid, men 1 time var lenge. Mitt bruker 10 minutter, men er av stål.
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.449
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    2
    Ok,får vente og se da :) Tenker jo at senterspindelen veier jo ikkje mye, i og med at hjulet er plast og dermed tar det vel endel tid.Men er vel best å la være å slenge på tallerken,heller ta det forsiktig ;)

    mvh Filip
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Har du byttet motor på P25'en din? Jeg kjøpte 24v motoren til min og venter spent på den nye tt psu'en som kommer snart.
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.449
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    2
    Va like gøy å se spindel synke i det tempoet som å se maling tørke :p Så æ gikk heller en tur og der va den på plass,nu snurre Nighingales & Bombers med Manfred Mann`s Earth Band :)

    Nei,har ikke byttet motor,hvor handlet du? Hvor mye kom den på og er det plug and play?(tenker på om den nye boltes rett i plinthet,er nemlig gjort noe fiksfakseri her av tidliger eier mistenker æ) Har det under vurdering ::) Men hva vil motor komme på; med /uten TT-PSU ? Tenker på om det er verd det i forhold til å kjøpe en annen (Rega) spiller?

    mvh Filip
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg kjøpte min lokalt av en forhandler som fører Rega. Den kom på 1400 kr. Du må lodde, men det er en veldig enkel jobb. Jeg synes det er verdt det med tanke på oppgraderingen som tt psu ettersigende skal være. Jeg brukte orginalskruene som fester motoren. Min P25 er oppgradert med sub platter, hvitt strikk og P9 loddet.
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.449
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    2
    Ok,merket du noe forskjell etter motorbytte? Fant faktisk mont.anvisninga til dette,så greit ut det:)
    Og;hva med de andre oppgraderingene? Hva syns du om f.eks det hvite strikket?
    mvh Filip
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Alle oppgraderingene er små, men viktige. Neste blir tt psu og evt den nye tallerkene fra rp6 hvis den passer. Tt psu er jeg spent på. Den skal hvisstnok være en solid oppgradering. Motoren gav litt bedre timing minnes jeg.
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.449
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    2
    Ok,takker for svar,får gå i tenkeboksen :)

    mvh Filip
     

    stg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2006
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    RP6 og VTA

    Så den schimsen som skal brukes på RP6en, men da tror jeg at jeg må heve lokket på spillern.......der er det lite luft mellom lokk og lodd.
    Men prøvde noe annet; ta bort filten og legge plata rett på tallerkenen. Kunne ikke høre store negative forskjeller. Rein vinyl og glatt rent glass kan jo ikke være noe problem. Litt smak og behag eller?? VTA så ut til å bli riktig også. Artig. Synspunkter på dette?

    Vet at REGA ikke skal ha stabilizer, men noe vinyl trenger det. Prøvde en ishockeypuck på ca 180 gram, og det hjelper. Men hull ikke i senter og "Tsjekkoslovakia" på sidene var ikke akkurat dr...kult. Bigdipper har en som sikkert bare veier 2-250 gram som nok er greit. ca 500.-

    Men hadde en suuuuper lyttekveld igår. Mange musikere på besøk-rett foran meg.

    Stein
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.631
    Antall liker
    3.244
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    stg skrev:
    Men hadde en suuuuper lyttekveld igår. Mange musikere på besøk-rett foran meg.

    Stein
    high-end anlegg er jo "fattigmanns hjemmekonsert"! dog uten krav om at det må serveres jack daniels og prostituerte til alle døgnets tider...
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Hmmm! Mangler en hylle i Atacama racket, så stakkars P9 PSU er satt på sidelinjen i noen uker fremover mens jeg venter på leveranse av ny 13cm hylle modul.

    Er jeg på Rega kjøret?



    Tror disse monoblokkene til Rega er en liten oversett perle av noen forsterkere.
    Låter storveis i Rega stil, samt at de har mye mer strøm en de mindre Rega forsterkene jeg har og eid tidligere. Jeg burde jo kjøpt disse i 2008 ;D
     

    Vedlegg

    stg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2006
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Det ser ut som du er ute å kjøre ja, er du Re-gal?
    (Har også mine PSU-er på sidelinjen)
    Ser faktisk fett ut. Skjønner at Rega må være et bra produkt. Flere hyller? Hvor høy er du? 8)


    Stein
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    stg skrev:
    Det ser ut som du er ute å kjøre ja, er du Re-gal?
    (Har også mine PSU-er på sidelinjen)
    Ser faktisk fett ut. Skjønner at Rega må være et bra produkt. Flere hyller? Hvor høy er du? 8)


    Stein
    Hehe! Re-gal ja :)

    Her bygger vi i høyden ;D
    Dessverre litt vansklig å ha P9 sin PSU på sidelinjen. Den ser klin lik ut som monoblokkene.

    P9 PSU:
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.467
    Antall liker
    14.954
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    digiman skrev:
    Hmmm! Mangler en hylle i Atacama racket, så stakkars P9 PSU er satt på sidelinjen i noen uker fremover mens jeg venter på leveranse av ny 13cm hylle modul.

    Er jeg på Rega kjøret?



    Tror disse monoblokkene til Rega er en liten oversett perle av noen forsterkere.
    Låter storveis i Rega stil, samt at de har mye mer strøm en de mindre Rega forsterkene jeg har og eid tidligere. Jeg burde jo kjøpt disse i 2008 ;D
    Dette ser fett ut digiman :D Det er noe stilfult med one brand oppsett.

    OU812
     

    stg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2006
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Godt jeg ikke har bilde av anlegget mitt her...Hummer og kanari. Litt Atacama for Rogue og meridian med Thorens 295 på lager nederst. "Rack "i sort pianolakk med sølvmalte ornamenter på siden og speil på toppen for skriver,PC, psuer og mini-dac. Og RP6 på regahylle.

    Ikke akkurat Digiman-stil over dette, men det spiller.

    Sa lenger opp i tråden at jeg har prøvd å legge vinylen rett på glasset. Men hva med ei 2mm acrylskive på glasset? Kanskje ok? Så på ei tysk nettside at de solgte div. acrylprodukter o.l.

    Stein
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med Rega RP 6, men et bilde av den kan du vel spandere på oss, og da med lokket nede (og oppe).
    Det har jeg nemlig ennå ikke sett noe sted.

    Mvh.KW
     

    stg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2006
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Tror ikke mobilkamerabilder er noe å presentere her :p
    Ellers er lokket som på andre Regaer. Nett og pent og gjennomsiktig. Men kun to stllinger: oppe og nede. Eller av. Var en flott løsning det der. Løst lokk som sitter på plass. Lokket på Thorens må skrus og justeres.......

    Stein
     

    1001Watt

    Medlem
    Ble medlem
    12.10.2011
    Innlegg
    28
    Antall liker
    1
    digiman skrev:
    Hmmm! Mangler en hylle i Atacama racket, så stakkars P9 PSU er satt på sidelinjen i noen uker fremover mens jeg venter på leveranse av ny 13cm hylle modul.

    Er jeg på Rega kjøret?



    Tror disse monoblokkene til Rega er en liten oversett perle av noen forsterkere.
    Låter storveis i Rega stil, samt at de har mye mer strøm en de mindre Rega forsterkene jeg har og eid tidligere. Jeg burde jo kjøpt disse i 2008 ;D
    Det der så bare über fett ut! Min neste forsterker blir en Rega det er jeg rimelig sikker på ;D
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.571
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    digiman skrev:
    stg skrev:
    Det ser ut som du er ute å kjøre ja, er du Re-gal?
    (Har også mine PSU-er på sidelinjen)
    Ser faktisk fett ut. Skjønner at Rega må være et bra produkt. Flere hyller? Hvor høy er du? 8)


    Stein
    Hehe! Re-gal ja :)

    Her bygger vi i høyden ;D
    Dessverre litt vansklig å ha P9 sin PSU på sidelinjen. Den ser klin lik ut som monoblokkene.

    P9 PSU:
    Meget flott digiman, liker en gjennomført stil og da lyden også stemmer, hvorfor ikke ;)
    Men du, jeg var også "oppe i høyden" en periode med mitt daværende rack (5 hyllers SolidTech Solo), men det ble ikke bra syns jeg. Hva med å starte på et nytt Atacama rack ved siden av? 8)
    Da vil du holde alt på en edrulig høyde ;D

    gismo
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Regas venner

    Erstattet filtmatten med en klar akrylmatte kjøpt på eBay på Rega'n i går, og det var en udelt positiv forandring i mine ører. Klarere og mer definert lyd, med enda sterkere rytmisk driv enn før. Faktisk hakket over "subtil forbedring". Laget i garasjen til en eller annen fyr i Essex, men veldig bra laget lell.

    Edit: Måtte fikse genitivsfeilen i overskriften [hmm nå ble jeg usikker på om det skal være et fugeformativ mellom "genitiv" og "feil" gitt ;D]
     

    stg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2006
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Bra tilbakemelding
    Da går jeg for tynn acryl istedet for filt. Er jo sommer snart!!
    45-adapter innkjøpt.Type rega til messepris hos Stereofil
    Stabilizer fra Bigdipper.
    Haug med uspilt vinyl som venter. Kan det bli bedre?

    Stein
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Regas venner

    Legger med et bilde av akrylmatten på spilleren. Er litt usikker på utseende, men men.
     

    Vedlegg

    stg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2006
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Pen spiller!
    Så en maken hos Lyric forrige dagen. Tilhørte faren til den unge hyggelige ekspeditøren......

    Har bestilt acrylskive-2mm- hos Acrylteller.com
    Da er det bare å vente...........

    Stein
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    digiman skrev:
    Planen er at 2012 skal være en rolig Hi-Fi år med tanke på innkjøp, men en ting som interesserer meg evt for hovedanlegget er Rega sin forsterker Osiris.
    Noen som har lyttet på den? Tanken på at hovedanlegget er Rega hele veien tiltaler meg meget. Ingen innkjøpsplaner umiddelbart, men skulle vært artig å høre om noen tilbakemeldinger og lytteerfaringer.

    Ser sexy ut også.
    Var innom Stereofil i dag og ble litt overrasket over disse nye høyere-klasse produktene fra Rega, siden jeg ikke før hadde fått det med meg.
    Samt en ny riia.



    Så lekkert ut, virket meget godt bygd (oste av kvalitet slik sett) og var tungt.
    Den integrerte veier over 25 kilo, og de kjentes tunge ut både riiaen og Cdspilleren, slikt gir ihvertfall meg en god magefølelse, selv om det muligens ikke alltid henger sammen med lydkvaliteten.
    ja, jeg fikk meg en liten lytt, men for meg er det vanskelig å si noe om hva hver enkelt komponent bidrar med og i hvilken retning.
    Rega P9, Rega Osiris, rega nye Riia? og Focal stativ, lyden virket mer enn ok på meg.
    Mvh.KW
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn