Ok, var redd det kunne være slik ja. Får se hva som skjer når jeg løsner på arma.Scaniagutten: Ser den så guffen ut originalt? Etter det jeg husker er det en limt brace. Så jeg anbefaler ikke å prøve å fjerne den.
|
Ok, var redd det kunne være slik ja. Får se hva som skjer når jeg løsner på arma.Scaniagutten: Ser den så guffen ut originalt? Etter det jeg husker er det en limt brace. Så jeg anbefaler ikke å prøve å fjerne den.
Hehe, den blir nok ikke foliert nei, var akkurat og hentet den ut på PostenScaniagutten: Har ikke du oppgradert til Planar 3 2016?? Det er ikke den du vil foliere, vel?
Velkommen til forumet, spennende første innlegg.Hei.
Jeg har en RP8, og dette med foliering hørtes ut som en god idé for noe jeg har vurdert.
Jeg har en Pro-Ject arm liggende, som jeg betalte masse penger for til min forrige spiller, som jeg skrudde av da jeg solgte den og har liggende. Den kunne jeg tenkt meg å bruke på RP8.
Dessuten vil jeg gjerne feste "rammen" som holder støvlokket til selve "spideren" som tallerkenen snurrer på. Jeg kan lime dem sammen med TEC-7 eller noe sånt, men det blir sikkert stygt. Da kan jeg dekke over med folie. Samboeren blir sikkert fornøyd hvis spilleren blir babyrosa eller noe sånn!
Hvem kan gjøre sånn foliering? Er det dyrt?
Sier bare: Beautiful, Scandy!
Stemmes i. Jeg vil (i påvente av en grundig vurdering) påstå at P3-en min, pimpet opp til nesten det ugjenkjennelige, er helt på høyde med P6-2017.Noen her som har slått til med den nye p6? Hadde vært interresant med en sammenligning av "gamle" rp6 etterhvert.
Jepp, sitter og spiller vinyl som ble med fra Trondheim i dagSier bare: Beautiful, Scandy!
Nyt hvert sekund![]()
Joda. Det gjør jeg, selv om jeg glemmer dette av og til. Spørsmålet var vel om dette gjelder alle RP 8 og andre modeller, og eller har de rettet på det. Synes det er litt simpelt på en relativ dyr spiller.Sevald: Det er et trekk en god del Regaer har- også min P5. Skru volumet ned, bytt side, opp igjen. Problem solved..
RP6 opplevde jeg som betydelig bedre enn RP3. Tallerken og metalldingsen sammen med annen plinth var ikke ubetydelig.Noen som tar utfordringen å gi oss en god sammenligning? Så vidt jeg har forstått har ikke tidligere RP6-ere hevdet seg SÅ voldsomt i forhold til RP3-er![]()
Håper jeg får anledning til å høre på en P6 en gang. Er jo bosatt ute i provinsen, så det er ikke bare-bare å finne noen som kan gi meg en god demo.RP6 opplevde jeg som betydelig bedre enn RP3. Tallerken og metalldingsen sammen med annen plinth var ikke ubetydelig.Noen som tar utfordringen å gi oss en god sammenligning? Så vidt jeg har forstått har ikke tidligere RP6-ere hevdet seg SÅ voldsomt i forhold til RP3-er![]()
Jeg liker å tro at Exact er myyyyyye bedre enn Elys2, sånn at min RP40 dras til nye høyder med PUbytte. ;D
Man stopper vel ikke spilleren for sidebytte? Bare å gripe platen i farten og snu den. Det er vel den Rega-godkjente måten å gjøre det på (ved siden av å aldri rengjøre platene).Jeg har en RP 8 som jeg er knakende fornøyd med. Men en ting som irriterer er at når jeg slår av strømforsyningen for å skifte side, kommer det et smell i høyttalene. Jeg er ikke den eneste som har dette problemet. Skal det være slik? Er det sånn på alle RP 8?
Det gjør jeg også. Kanskje ikke noe big deal. Rega måten å aldri rengjøre platene? Det må vel kun være for de som liker peiskos????????????Man stopper vel ikke spilleren for sidebytte? Bare å gripe platen i farten og snu den. Det er vel den Rega-godkjente måten å gjøre det på (ved siden av å aldri rengjøre platene).Jeg har en RP 8 som jeg er knakende fornøyd med. Men en ting som irriterer er at når jeg slår av strømforsyningen for å skifte side, kommer det et smell i høyttalene. Jeg er ikke den eneste som har dette problemet. Skal det være slik? Er det sånn på alle RP 8?
GrooveTracer, det jeg har av metall. Var en merkbar oppgradering, selv for en gammel mann med spor av tinnitusJeg gjorde jo "alt" med min P5, men sett tilbake så er det noen ting som jeg husker som best og verdt det.
Metall subplatter (Groovetracer), Motvekt med lavt tyngdepunkt (Groovetracer), Nytt motorlager (SRM thrust bearing). I den rekkefølgen.
Tallerken gjør lyden 'bedre', men tar vekk litt rufsete Regaisme synes jeg. Liker best original glass med original matte.
Digger den PUen du har på din P3 og tror det låter kanon.
Hvilken metall subplatter har du på din?
Ikkje så langt fra MidtTroms tel Tromsø, så du kan sikkert få hørt på en P6 i byen?
Denne anbefalingen er jo hentet fra manualen og er altså ikke bare et påfunn fra brukere.Bach-Man: ENKELTE gjør ikke det. Men jeg- og flere med meg- stopper spilleren ved sidebytte. Heller det enn å brenne motoren av ved å holde den igjen..
Ingen tvivl om den sag. Mindre slitage på remhjul, rem og motor. Det er også meget nemmere at skifte side uden at skulle trykke på stop/start knappenDenne anbefalingen er jo hentet fra manualen og er altså ikke bare et påfunn fra brukere.Bach-Man: ENKELTE gjør ikke det. Men jeg- og flere med meg- stopper spilleren ved sidebytte. Heller det enn å brenne motoren av ved å holde den igjen..
Man holder jo ikke motoren igjen, tallerkenen skal ikke røres, bare kanten på platen, som løftes rett opp og vekk. Filtmatten vil skli i forhold til tallerkenen, så motoren får ubetydelig motstand. Antagelig er sltasjen ved ekstra start og stopp høyere.
Jeg har en RP10, og har oplevet det samme. Jeg har fundet ud af, at det er afhængigt af hvilken riaa som er tilsluttet. Med min nuværende er der ingen lyd, når jeg slår av strømforsyningen, men jeg har haft flere andre som har givet et lille smell. Det er ikke noget som skader noget, jeg har talt med den Danske importør om fænomenet.Jeg har en RP 8 som jeg er knakende fornøyd med. Men en ting som irriterer er at når jeg slår av strømforsyningen for å skifte side, kommer det et smell i høyttalene. Jeg er ikke den eneste som har dette problemet. Skal det være slik? Er det sånn på alle RP 8?
Ja Brio er en liten kjempeforsterker men det er enda mere fart og moro i Elicit R! Angrer ikke på at jeg kjøpte denne. Veksler mellom Klipsch og Monitor Audio på høyttalere og like artig med begge.Mye fine diskusjoner her nå![]()
Man bør altså ikke slå av og på ved sidebytte? Ojojoj, der har jeg da syndet i årevis. Skal se om jeg kan få inn en skikkelig teknikk som unngår av/på. Kanskje uansett greit å slå av/på hvis man lytter og har noe godt i glasset...?
Morsomt å se den Elicit'en, Scaniagutten. Jeg har Brio-R og er veldig fornøyd, men en Elex-R er ute brukt på Finn nå, litt fristet... Mulig jeg lar banken bestemme i denne omgang.